Permalänk

VR headsets som släpps 2020

Jag har ett VR headset (Lenovo Explorer) som fungerar okej. Rätt hög upplösning men mediokert förutom det så jag funderar lite på att köpa ett Valve Index men det är ju så dyrt samtidigt och inte så otroligt mycket bättre. Är det någon som har koll på vilka VR headsets som är på gång?
Htc Cosmos känns tveksamt för sitt pris och det jag är ute efter är high end till dator, men helst skulle jag se ett pris närmare 5k än 10k. Kanske något är på gång 2020?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Om man kollar hur länge HTC Vive / Oculus säljer sitt "original" headset så är det fortfarande en bra investering, under blackfriday brukar de sälja ut de för runt 5000kr. du önskar efter något till dator då är det just Index som just nu är i topp.

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk

Ja om det blir att köpa nu så blir det Valve Index, men jag klarar mig rätt bra med nuvarande så ifall något bättre kommer inom ett år och pris max 10k så kan jag vänta också. Jag skulle behöva uppgradera grafikkort och kanske annat med helst och då drar det fort iväg.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Rift s går med ett 1070 också. Betydligt billigare då har du mer i banken för nästa steg. Sen så beg CV 1 för att få bättre tracking även om det kanske är en sidegrade panelmässigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Ja en Rift S skulle kunna fungera också. Det känns bara segt att uppgradera när det kanske inte är allt för stor skillnad. Ett litet steg ned i upplösning dessutom om jag byter till Rift S även om den verkar vara bättre på mycket annat än mitt nuvarandra (Lenovo Explorer). Ska ta och fundera, men tack för tipsen : )

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Hej
Tog du nått beslut kring uppgradering?
Har också Lenovo explorer och är nöjd egentligen men trackingen är bristfällig i vissa spel när man röra händerna utanför kamerornas synfält.
Jag har läst att många är nöjda med uppgradering till Rift s.
Fördelarna har varit trackingen och Oculus ekosystem.
Annars är jag själv också sugen på Index.
En sak jag också tycker är jobbigt med WMR är att jag alltid måste ställa in playarea och golvhöjden.
Golvhöjden måste alltid också vara snäppet högre i WMR inställningarna för att jag inte ska bli för lång i SteamVR.
Så jag undrar, med Oculus och Valve index sparas en inställningar med playarea och hight även fast man kopplar ur headsetet efter varje spelning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov Oculus Guardian känner igen och lagrar upp till 5st (?) rum. Går även väldigt fort att rita upp en ny gräns med Rift S och Quest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

@Molotov Oculus Guardian känner igen och lagrar upp till 5st (?) rum. Går även väldigt fort att rita upp en ny gräns med Rift S och Quest.

Tack för svar.
Låter positivt.
Det är en av dom sakerna jag stör mig mest med WMR att det inte kommer ihåg inställningarna och problemet med att man måste hålla på justera höjden.
Hade inte det problemet tidigare, man var lika lång i SteamVR som man var i "Windows huset" men nu måste jag alltid göra mig kortare i "Windowshuset" för att inte bli för lång i SteamVR

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc