Laptop för studier - 4000-6000 kr

Permalänk

Laptop för studier - 4000-6000 kr

Jaha, då har dagen(snart) kommit, då jag sonat för mina tidigare synder på komvux. Så med skatteåterbäringen på ingående så är det dags att förbereda för universitetet och köpa en laptop, som titel säger, budget någonstans 4-6 tusen. Kravprofilen är egentligen inte enorm, den skall användas för att ta anteckningar, och till viss del arbeta med uppsatser, samt film/slösurf/lättare spel. Största kravet är att den klarar att tugga ett flertal flikar på chrome, att skärmen är 1080p(eller något nära 1080p) samt att skärmen gärna är relativt stor, vill inte sitta med kikare bara för att läsa vad jag skrivit . Använder redan google drive, så jag ser ingen anledning att utesluta chromebooks från listan (sen är inte laptops min starka sida)

Så, TL;DR

Laptop/Chromebook
4000-6000 tusen i prislapp
Ska användas primärt för skola/uppsatsskrivande
Gärna med en relativt stor skärm med bra upplösning

Permalänk
Medlem

Denna verkar vara hyfsat kompetent: https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...

Kan dock inte uttala mig om märket, men den har cpu med fyra kärnor, 8 GB ram och dedikerad gpu (lättare gaming, var beredd på låga inställningar och låg upplösning för bra flyt).