Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Hm, har du testat att avaktivera Depth of field samt slå av film grain plus world motion blur och weapon blur? Filmic strength på max däremot!

Japp, det har inget med grafikinställningarna att göra. Är ett känt problem för många med Radeon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Japp, det har inget med grafikinställningarna att göra. Är ett känt problem för många med Radeon.
https://i.redd.it/5occ4gif5ni41.png

Trist

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Japp, det har inget med grafikinställningarna att göra. Är ett känt problem för många med Radeon.
https://i.redd.it/5occ4gif5ni41.png

Citerar dig igen. Läste detta inför morgondagens patch!

Citat:

Fix for a bug where PC players using a Vega64 GPU could see corrupted outlines around their character models and weapons.

Hoppas det ordnar sig då!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Citerar dig igen. Läste detta inför morgondagens patch!

Hoppas det ordnar sig då!

Där ser man! Förhoppningsvis är det löst då!

Permalänk

Ledsnade rätt fort, endast campare på alla servrar. När man väl ser någon motståndare så dör man inom en sekund, alternativt blir skjuten bakifrån.

Permalänk
Medlem

@niille123: Kan ju inte vara endast campingverksamhet på alla servar eftersom vi t ex springer runt och lootar och gör kontrakt och tar oss till sista cirkeln rätt ofta. Ser även väldigt många andra som löper runt men självklart sitter det någon här och där.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem
Skrivet av niille123:

Ledsnade rätt fort, endast campare på alla servrar. När man väl ser någon motståndare så dör man inom en sekund, alternativt blir skjuten bakifrån.

Struntprat, det är inte alls "campare på alla servrar". Du får bättra på dina skills istället för att skylla på andra.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niille123:

Ledsnade rätt fort, endast campare på alla servrar. När man väl ser någon motståndare så dör man inom en sekund, alternativt blir skjuten bakifrån.

Man måste inte springa omkring konstant i spel, det är helt OK att hålla ett berg/compound/hus/ridge, det är inte samma sak som att "campa".

Du får ha bättre positionering och bli bättre på att cleara hus och kolla vinklar.

I vanlig multiplayer där det är objektiv som att hålla punkter är det tråkigt med folk som campar, då de inte spelar för att vinna (utan bara för att få kills).

Men Warzone går bara ut på att vara sist kvar.

Det jag tycker är tråkigt är folk som håller hustak med RPG, då man i princip automatiskt förlorar om man kommer för nära. Problemet är att RPG:n överlag är för stark och borde inte alls finnas med, det är så lätta gratiskills man får med den ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dagens patch verkar ha fuckat upp chatten :/

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk

Kan man inte spela DUO i COD WZ? Verkar bara som man kan välja mellan tre eller fyra spelare alternativt solo...

Det är andra spelläget när man ska samla pengar - är det roligare än tråkigare än Battle royale tycker ni?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Det växlar lite då och då. Jag tycker ju de kan ha 1,2,3 el 4 hela tiden.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Skrivet av Palten:

@Soldierofwar1985: Det växlar lite då och då. Jag tycker ju de kan ha 1,2,3 el 4 hela tiden.

Det är därför jag gillar Pubg - där kan man spela både solo, duo, 3 och 4.

De hade någon vecka där man kunde vara upp till 8 pers i en squad. Det blev dock för mycket tyckte jag...

Permalänk
Medlem

Lite OT men ändå inte, jag kikade lite i aktivitetshanteraren samtidigt som jag spelar och noterar att GPU:n arbetar som mest med kanske 18%. När jag flyger DCS World ligger den ofta på 99-100%. Är det helt enkelt så att fps-spel inte är lika tunga grafiskt eller är det bättre optimerat (DCS är i grunden väldigt gammalt och utnyttjar t ex inte alla kärnor/trådar).

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att man inte alltid får sina poäng i slutet av matcher?
Är det lönt att köpa spelet om man bara spelar Warfare , eller det tillför mest kosmetika?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Är det bara jag som har problem med att man inte alltid får sina poäng i slutet av matcher?
Är det lönt att köpa spelet om man bara spelar Warfare , eller det tillför mest kosmetika?

Körde flera matcher igår, fick ingen xp, inga challenges tracka heller

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

Läser man på Activisioins Forum drabbar detta både nVidia och AMD användare, olika "fixar" finns från olika håll men ingen av dessa fungerar för mig.

Kan spela allt från 2 minuter till 2 timmar, sedan får jag svartskärm, datorn är på men startar inte om sig utan står med svart skärm och bara "är".

Otroligt frustrerande men eftersom det är så många, med olika problem, bör det komma någon form av patch inom snar framtid.

Överlag ett riktigt j***a bra och roligt spel, gillar Plunder mer än BR. Hade inte COD innan men nu kanske man ska överväga att köpa det helt och stötta på det viset.

Här är en länk till Turn on/off Ransomware

Det tycker jag verkligen att du ska! Call of Duty spelen är rena mästerverken (både singleplayer och Multiplayer). Jag har alla förutom det senaste (Modern Warfare den 2019) som jag avser att köpa senare!

Permalänk
Medlem

Bara jag som haft problem med oerhört laggiga servrar, snittar 100+ i ping och bara hoppar fram och tillbaka. Vissa games så hamnar jag på en bra server men majoriteten är riktigt dåliga.

Permalänk
Medlem

För er som vill och kanske kan få ut mer prestanda ur dator/Warzone klicka här så hjälper Panjno er, har ej gjort detta själv för Warzone men för andra spel, bra kanal i mitt tycke.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeneBent:

Bara jag som haft problem med oerhört laggiga servrar, snittar 100+ i ping och bara hoppar fram och tillbaka. Vissa games så hamnar jag på en bra server men majoriteten är riktigt dåliga.

Nä det är ganska jättedåliga servrar. Speciellt senaste patchen har spökat till det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeneBent:

Bara jag som haft problem med oerhört laggiga servrar, snittar 100+ i ping och bara hoppar fram och tillbaka. Vissa games så hamnar jag på en bra server men majoriteten är riktigt dåliga.

Brukar få mest problem när jag spelar med folk från norden eller europa, då kan man ibland ligga på 100% Packet loss

Spelar jag med en amerikanare som partyleader så får jag högre ping men sällan lagg.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Officiell jultomte

Här har vi den officiella Discorden för Warzone Sverige för de som är sugna. 400+ medlemmar tillsammans med den största Warzone gruppen på Facebook. Ha det gott så ses vi in-game

https://discord.gg/6Z8xTn4

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa spelet till min dotter , hon tyckte Warzone va riktigt kul och vill nu testa hela spelet.
Vart har ni köpt det? Hon spelar på en PC.
När jag tittar på prisjakt får jag upp Cdkey.se och livekort.se , är det nått bra att handla från?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Fråga:

Förra gången jag spelade COD WZ kunde jag ha en assault rifle samt en sniper, d.v.s. två "Primary Weapons". När jag gick in idag och körde kunde jag bara ha ett (en pistol och en sniper eller assault . rifle). Vad beror detta på?

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Själva Warzone är gratis om man inte vill ha kampanjen och multiplayer/coop-lägena. Jag har bara Warzone på datorn men fullständiga spelet på PS4:an. I vilket fall laddas warzone ner från https://www.callofduty.com/warzone/download
Man behöver skapa ett konto på battle.net också.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: För att kunna ha två primary weapons behövs the perk "Overkill". Den får man ju inte förrän man köpt/tagit en loadout. I "Plunder" väljer man ju loadout direkt däremot.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem

Någon fler som har problem med att chatljudet "ekar" i Warzone? Jag kör med Steelseries Siberia 840 och har börjat höra det jag själv säger samt vissa andra jag spelar med, repeteras med någon sekunds fördröjning och med lägre volym. Grymt irriterande att liksom "prata i mun" på sig själv.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

För er som vill och kanske kan få ut mer prestanda ur dator/Warzone klicka här så hjälper Panjno er, har ej gjort detta själv för Warzone men för andra spel, bra kanal i mitt tycke.

kanske värt och testa man får ju hoppas på att spelet inte tror man fuskar för ändrade filer bara!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palten:

@Mangee75: Själva Warzone är gratis om man inte vill ha kampanjen och multiplayer/coop-lägena. Jag har bara Warzone på datorn men fullständiga spelet på PS4:an. I vilket fall laddas warzone ner från https://www.callofduty.com/warzone/download
Man behöver skapa ett konto på battle.net också.

Hon har warzone , men tack ändå 👍🏻

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Palten:

@Soldierofwar1985: För att kunna ha två primary weapons behövs the perk "Overkill". Den får man ju inte förrän man köpt/tagit en loadout. I "Plunder" väljer man ju loadout direkt däremot.

Ok! Hur löser man det? Gör man det i spelet (när man spelar) eller innan i menyerna?

Permalänk

@Soldierofwar1985:

Du gör det i spelet.

I huvudmenyn tror jag där är "Weapons" sedan ska du kunna hitta loadouts och där skall finnas ett antal loadouts att customize på.

Perken "overkill" som ger dig dual primary vapen kräver att du är en viss level.

I loadout customization kan du ändra på primary, secondary, perks, tactical och lethal equipment.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ