Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarby Sjöstad
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Swennis:

...
Edit: Är det iptv du menar? Funkar på apple TV med, om man är ute efter gratis TV... men jag kör kabel TV ändå... bättre kavlite... men i sovrummet kör jag telenors TV app när vi kollar på tv där...

Nja, jag tänker på möjligheten att köra Kodi och ha ett eget enormt bibliotek på hemmanätverket.
Jag installerade även en ny Comhem -box hemma hos päronen i sommar. Comhem-boxen kör Android TV på ett ganska bra sätt. Men det är just grejen? Vem sjutton betalar för Comhem, Telia och alla dessa löjliga tjänster? Bara pensionärer som vill ha super-enkla lösningar. Pengar i sjön för någon som kan fixa smarta lösningar gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Zipparn:

Nja, jag tänker på möjligheten att köra Kodi och ha ett eget enormt bibliotek på hemmanätverket.
Jag installerade även en ny ComHem -box hemma hos päronen i sommar. ComHem-boxen kör Android TV på ett ganska bra sätt.

Kodi är nice, men det är plex och infuse också. Och kommer åt flera vänners bibliotek med plex/infuse också.
En fördel med shilden kom jag på, är att man kan använda den som plexserver om man vill... gjorde det aldrig själv, då jag har en sleten kombinerad HTPC/Nas stående, med som du säger, stort bibliotek, serier, filmer på bd, uhd BD etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Börjar bli dags att byta ut NUC7an som kör Kodi då den börjar bli "outdated" och saknar saker som cec, hdr10, dolbyvision etc

Så, ni som kör kodi på nya shielden, hur är eran användarupplevelse?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Ni som har Amazon Prime, kan ni titta på 4K-innehåll nu? Ska ju ha kommit en uppdatering i våras som åtgärdat problemet, jag skaffade mig en Shield förra veckan men ser inget 4K-innehåll på Prime. Finns tillgängligt på Netflix samt Youtube och går bra att streama filer från datorn.

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av simon15:

Ni som har Amazon Prime, kan ni titta på 4K-innehåll nu? Ska ju ha kommit en uppdatering i våras som åtgärdat problemet, jag skaffade mig en Shield förra veckan men ser inget 4K-innehåll på Prime. Finns tillgängligt på Netflix samt Youtube och går bra att streama filer från datorn.

Nu har jag inte haft prime på ett tag men funkade på min redan förra året har dock den gamla shielden..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Okt 2005

Någon mer än jag som har problem med fjärrkontrollen med 2019 versionen? Den vaknar inte alltid utan måste ta ur batterierna och sen stoppa i dom igen för att den ska fungera igen. Testat med nya batterier och hjälper inte.

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | SSD ~2.5TB
SRV1(W10) - P8P67 | 3770S 3.90GHz | 24GB | HD4650 | 15TB HDD
SRV2(unRaid) - Z77A-GD65 | 3470S 3.60GHz | 16GB | LSI9211 | 40TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av cosmo_k:

Så, ni som kör kodi på nya shielden, hur är eran användarupplevelse?

Tycker det fungerar kanon. Flyter på bra och klarar 4K remux utan problem.

Gaming: ASUS TUF B450M-PRO GAMING | AMD Ryzen 7 3700X | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Corsair RM750X V2 | Samsung 850-Series EVO 500GB | 3XHDD | FD Node 804 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | 2x8GB WD Red | FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Ahlen:

Någon mer än jag som har problem med fjärrkontrollen med 2019 versionen? Den vaknar inte alltid utan måste ta ur batterierna och sen stoppa i dom igen för att den ska fungera igen. Testat med nya batterier och hjälper inte.

Jag hade samma problem, till slut så slocknade den helt så jag fick en ny. Det är ett känt problem som ska lösas med en uppdatering.

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Shakermaker:

Tycker det fungerar kanon. Flyter på bra och klarar 4K remux utan problem.

Har du testat HDR och HDR+?Dolby Vision?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2012

Mikrofonen har sedan länge inte fungerat på kontrollen till min Shield TV(den äldre varianten), slutade upp för några månader sedan.
Och har ett tag velat ha den nya kontrollen.
Går den att få tag på, utan att köpa hela paketet? Och fungerar den till min Shield?

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av cosmo_k:

HDR fungerar fint. Provade bara Dolby Vision en snabbis innan jag flyttade boxen till en TV utan DV, så kan inte säga alltför mycket om det.

Gaming: ASUS TUF B450M-PRO GAMING | AMD Ryzen 7 3700X | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Corsair RM750X V2 | Samsung 850-Series EVO 500GB | 3XHDD | FD Node 804 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | 2x8GB WD Red | FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Shakermaker:

HDR fungerar fint. Provade bara Dolby Vision en snabbis innan jag flyttade boxen till en TV utan DV, så kan inte säga alltför mycket om det.

Snyggt!
Det var ju lite kompatibilitetsproblem i början med kodi och nya shielden men det mesta verkar vara löst nu.
Jag hade tänkt vänta till Kodi 19 släpptes men det lär ju dröja ett tag till tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av davvarn:

Mikrofonen har sedan länge inte fungerat på kontrollen till min Shield TV(den äldre varianten), slutade upp för några månader sedan.
Går den att få tag på, utan att köpa hela paketet? Och fungerar den till min Shield?

ja, och ja.

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

Någon med LG tv? Vad kör ni för black level med shielden?

Core I7 Q6700K@ 4,7 Ghz | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Asus GTX 1080 Ti STRIX |Corsair Vengeance 3000 Mhz 32GB| Noctua NH-D15 | Corsair AX860i | Windows 10 PRO 64 bit | | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Razer Basilisk Ultimate | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av davvarn:

Japp, men den är ej i lager just nu https://www.nvidia.com/sv-se/shield/buy/

Jag köpte den till min äldre variant och det funkar jättebra. Till och med mycket bättre än den gamla. Så håll utkik o slå till när den kommer in i lager igen

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Zachtionman:

Japp, men den är ej i lager just nu https://www.nvidia.com/sv-se/shield/buy/

Jag köpte den till min äldre variant och det funkar jättebra. Till och med mycket bättre än den gamla. Så håll utkik o slå till när den kommer in i lager igen

Tackar
Blir definitivt att kolla in där emellanåt.
Skumt att det inte finns någon återförsäljare som säljer dom dock vad jag märkt.

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Går det att få igång HDR vid game streaming om ens TV har HDR men inte ens monitor?

Skrivet av cosmo_k:

Jepp, detta funkar utan problem med Plex iaf. Körde några filmer som var 100Mbit/s utan lagg eller liknande. Däremot har jag ofta problem med 1080 i Netflix. Speciellt filmer laggar och håller på vid scener som är utzoomade eller hur man nu skall förklara det. Serier fungerar dock bra. Händer bara i Netflix.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Hej!

Ny update kom nyss 8.2 ! https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/ih21ss/shie...

Min fråga är hur gör jag i Kodi för att köra SDR PÅ HDR material?? Eller gör den det automatiskt?? Min projektor har ej HDR.

Intel i5 8600k @ 4.6 GHz || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Ninotramp:

Hej!

Ny update kom nyss 8.2 ! https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/ih21ss/shie...

Min fråga är hur gör jag i Kodi för att köra SDR PÅ HDR material?? Eller gör den det automatiskt?? Min projektor har ej HDR.

Den konverteringen har inte fungerat kodi på android tidigare i alla fall.
Funkar på pc och xbox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av simon15:

Och hur är det med Viaplay, kan ni se UHD-kanalen i kanallistan i appen?

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz