Tangentbords-macro Windows 10

Permalänk

Tangentbords-macro Windows 10

Tjena!

Jag kör mycket simulatorracing och jagar främst leaderboardtider på DIRT RALLY 2. Jag tappar det totalt när jag åker av och behöver effektivisera momentet RESTART. Alltså ett macro som vid en knapptryckning på min fanatec-ratt eller i värsta fall tangentbordet gör följande :

ESC - NED - ENTER - UPP - ENTER

Någon med tips som inte är allt för krångligt?
Optimalt vore att kunna köpa en industriliknande nödstoppsknapp ( en sån stor jävel som är gul/röd ) så jag kan dänga handen i den.

Visa signatur

CPU: i7-6900k @ 3,2GHz GPU: NVIDIA GEFORCE GTX1070 8GB RAM: 32GB DDR4 @ 3000mhz CASE: NZXT H440 HDD: 2X Samsung 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

@ghostbiker:

AutoHotKey bör kunna göra det du vill.

Visa signatur

CachyOS: Arch Linux on Steroids
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av immutable:

@ghostbiker:

AutoHotKey bör kunna göra det du vill.

Tack ska kolla! Läste lite om det, känns suspekt att tanka mjukvara för det. Har du använt programmet?

Visa signatur

CPU: i7-6900k @ 3,2GHz GPU: NVIDIA GEFORCE GTX1070 8GB RAM: 32GB DDR4 @ 3000mhz CASE: NZXT H440 HDD: 2X Samsung 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostbiker:

Tack ska kolla! Läste lite om det, känns suspekt att tanka mjukvara för det. Har du använt programmet?

Autohotkey är en gammal betrodd mjukvara. Ingen garanti, men det är verkligen inget ovanligt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostbiker:

Ja, jag använder det själv för att mappa om vissa knappar på tgtbordet. Inget suspekt med det

Visa signatur

CachyOS: Arch Linux on Steroids
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers