Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det står:
"Artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats."
för mig

Inga problem för mig att få den hemlevererad. Även om det hade vart trevligt att få den för 15 kr (+115 i frakt) så tvivlar jag på att det ens är lönt att försöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Om någon vill ha ett gåband att använda vid datorn

Gåband 15kr + 115 i frakt

Tänkte beställa.
Men såg sen att det inte är amazon som står för frakten.
Kan tänka mig att hamnar den i tullen kan det bli en dyr historia.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Årets valutakonvertering i all fall, €1725.86 -> 15.70 SEK.. (kan det vara tusendelsseparator/decimalpunkt som är boven måntro..)
Samma butik som sen säljer hantlar för 1946 SEK. Men, hör nog mer hemma i Övriga Fynd, och lite tveksamt om den verkligen kommer skickas men annat med fel pris har ju så vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det står:
"Artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats."
för mig

Prova att lägga in din adress igen på Amazon.se utan t.ex. SE i postnummer. Fick så ett par gånger också, men efter att jag la in adressen på samma sätt igen verkar det fungera.

Permalänk
Medlem

Hur mycket rör det sig om i tullkostnad, moms etc?
Ett par tusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

För mig gick det igenom. Inga problem.

Står dock ej "levereras och säljs av amazon" så kommer nog avboka.

Fraktas och säljs från aiidjdshshhsjbaihou. 😂

Haha jag chansade också med 130 kr. Får se vad det blir av

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Ingen kommer få hem löpbandet i alla fall, de enda beställningarna av varor med fel pris som faktiskt skickas verkar vara de som fraktas av Amazon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Tänkte beställa.
Men såg sen att det inte är amazon som står för frakten.
Kan tänka mig att hamnar den i tullen kan det bli en dyr historia.

På Amazon är det säljaren som är ansvarig för eventuella extrakostnader.

"Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Priset du ser på .SE-sajten ska vara ditt slutpris.

Permalänk
Medlem

I ett fall som detta bör väl butiken kunna kräva högre betalning? Här handlar man ju helt uppenbart i ond tro.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

I ett fall som detta bör väl butiken kunna kräva högre betalning? Här handlar man ju helt uppenbart i ond tro.

Kampanjpris/lanseringspris?
(OBS. IRONI)

Jag avbokade. Man kan promenera/springa utomhus i friska luften. Vad fan ska jag med en maskin till egentligen. 😂

Permalänk
Medlem

Plingade precis till att de billiga gasarmarna jag beställde ska gå att hämta

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

På Amazon är det säljaren som är ansvarig för eventuella extrakostnader.

"Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Priset du ser på .SE-sajten ska vara ditt slutpris.

Oj, hade ingen aning om detta.
Det är ju redigt trevligt!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Oj, hade ingen aning om detta.
Det är ju redigt trevligt!

Tror inte Amazons tredjepartssäljare kommer tycka om Postords idag 75 och snart 200kr importkostnad + moms såklart. Sen ska vi också tänka på att om något köps utanför EU kommer det bli den där kemikalieskatten också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror inte Amazons tredjepartssäljare kommer tycka om Postords idag 75 och snart 200kr importkostnad + moms såklart. Sen ska vi också tänka på att om något köps utanför EU kommer det bli den där kemikalieskatten också.

Ännu bättre när de får betala avgiften på 75kr när produkten kostade 50kr 😂 Amazon har verkligen inte tänkt till när det kommer till lanseringen i Sverige alltså...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Om det här kommer stå fast och faktiskt efterlevas så kommer jag drösvis med sälare sluta leverera till Sverige eller ge oss en speciell prissättning beroende på vad deras avtal med Amazon erbjuder för möjligheter.

Den enda tydliga vinnaren är svensk byråkrati.

Permalänk
Skrivet av Aene:

Prova att lägga in din adress igen på Amazon.se utan t.ex. SE i postnummer. Fick så ett par gånger också, men efter att jag la in adressen på samma sätt igen verkar det fungera.

Mycket jag inte kan beställa pga att det inte levereras till mig i Malmö, frågade chatten varför jag inte ens kan beställa varor från Sverige. Fick nåt konstigt svar om att företaget inte har leverans till Malmö.....eller nåt sånt. ASIN B08DK9LNB9, men beställa från amazon.uk går tydligen bra

Skickade ett meddelande till säljaren också, fick svar ganska omgående, tydligen fel hos amazon...suck. Vilken j_vla support dom har...

Permalänk
Skrivet av Lmann:

Fast det verkar som att de bytt en del komponenter i de nyare revisionerna av just den SSDn:
https://www.reddit.com/r/hardware/comments/jiwyut/adata_has_m...
Och en recension den nya revisionen av ssdn finns här:
https://www.servethehome.com/adata-xpg-sx8200-pro-1tb-nvme-ss...

Aha, du ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Mycket jag inte kan beställa pga att det inte levereras till mig i Malmö, frågade chatten varför jag inte ens kan beställa varor från Sverige. Fick nåt konstigt svar om att företaget inte har leverans till Malmö.....eller nåt sånt. ASIN B08DK9LNB9, men beställa från amazon.uk går tydligen bra

Skickade ett meddelande till säljaren också, fick svar ganska omgående, tydligen fel hos amazon...suck. Vilken j_vla support dom har...

Det är för att Skåne egentligen tillhör Danmark

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmr:

Produkt: Roborock S6 MaxV
Länk: https://www.komplett.se/product/1157794/hem-hushaall/dammsuga...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5354955
Pris: 5 779:-

Enligt Komplett: " Inte i lager. 100+ st. redo att skickas den 3.nov.2020"
Finns även till samma pris hos fler butiker, om man föredrar någon av de andra.

Detta är inte en rea, det är en sänkning av rekommenderat pris.

Jobbar då och då hos en välkänd svensk ÅF, och när jag knappade in dammsugaren med dess före detta rekpris på ungefär 7000:- och lade till personalrabatt så fick jag priset 5184:-. Detta är då företagets lägsta salupris till företagskunder - Så trots det bra rabatterade priset finns det fortfarande kvar marginal för företaget. Jag testade detta i början av sommaren när dammsugaren var helt ny på marknaden, så jag kan tänka mig att personalköpspriset har sjunkit ytterligare - Nästan helt utan tvekan.

Alltså är detta inte riktigt en klockren deal, jag tror definitivt att priset kommer att sjunka kommande månader till ännu lägre nivåer.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Angående varor från Amazon som skickas från Kina, så har det jag beställt gått till Holland. Där har det tullhanterats och sen gått vidare till Sverige. Total leveranstid ca 10 dagar och inga extra kostnader för min del. Sen kanske det är olika beroende på säljare.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Plingade precis till att de billiga gasarmarna jag beställde ska gå att hämta

Fick hem minunder dagen och testade just att montera upp min 27”-are, känns tyvärr ganska svajig och kanske inget jag kommer att använda till min huvudskärm. Kan dock eventuellt bli användbar ändå om jag kompletterar med en laptophållare så får den bli justerbar istället.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Tycker mitt stativ är helt okej! Inte som man sitter o j rycker i de hela tiden. Ställer in de en gång så är de klart, iaf för min del. Klart värt 50kr! Även 500kr, då jag letat efter ett fäste som får min skärm högt

Visa signatur

Stationär: Mac mini 2020 | Apple Silicon M1 | 16 GB | 1TB SSD
Server: HP MicroServer Gen8 | Intel® Xeon® CPU E31260L @ 2.40GHz | 16 GB DDR3 ECC | 8 TB WD 2st | 256 Samsung Cachedrive |
NAS: Synology DS216play | 1,50 GHz | 1 GB SDRAM | 3 TB WD Red 2st |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sycuc:

Tycker mitt stativ är helt okej! Inte som man sitter o j rycker i de hela tiden. Ställer in de en gång så är de klart, iaf för min del. Klart värt 50kr! Även 500kr, då jag letat efter ett fäste som får min skärm högt

För mig var det mest att den dansade runt när jag petade lite på bordet eller skrev med inlevelse. I övrigt känns väl kvaliteten godkänd.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att samtliga varor från Amazon bör skrivas ut om hur mycket frakt kommer att kosta osv om man ska tipsa från Amazon.

Det blir ju förvirrande och missvisande annars.

Jag är tacksam till er alla som tipsar men jag tror inte det tar så mycket mer tid att lägga till info om frakt osv. Tycker många tips om just Amazon saknar info om frakt och tull på huvudtråden.

Nu känns hela den här Amazon som en ny Ebay / AliExpress där allt känns som på lotteri.

Det är inte heller sjyst / fairplay mot svenska legit e-handlare om man indirekt gör reklam för Amazon men utelämnar info om just frakt / tull osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

För mig var det mest att den dansade runt när jag petade lite på bordet eller skrev med inlevelse. I övrigt känns väl kvaliteten godkänd.

Skulle gå att justera "kraften" som behövs för att röra på skärmen. Fanns med i bilderna över produkten hur man gjorde.
"Easy gas spring adjustment. Press arm to a horizontal position. Turn counter-clockwise to increase tension. turn clockwise to reduce tension." Man vrider på en torx/insexa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag personligen tycker att samtliga varor från Amazon bör skrivas ut om hur mycket frakt kommer att kosta osv om man ska tipsa från Amazon.

Det blir ju förvirrande och missvisande annars.

Jag är tacksam till er alla som tipsar men jag tror inte det tar så mycket mer tid att lägga till info om frakt osv. Tycker många tips om just Amazon saknar info om frakt och tull på huvudtråden.

Nu känns hela den här Amazon som en ny Ebay / AliExpress där allt känns som på lotteri.

Det är inte heller sjyst / fairplay mot svenska legit e-handlare om man indirekt gör reklam för Amazon men utelämnar info om just frakt / tull osv.

Tull ska det inte förekomma, då man betalar skatt, ifall det kommer så ska man kontakta säljare först sen amazon själva för att lösa det, man kan vara bökigt kanske. Har själv inte stött på tull när jag handlade från tyska amazon och det skickades från kina.

Sen angående fraktkostnad kan vissa tycka det är trevligt men har inte varit någon som skriver det på andra butiker även om dem inte har fraktfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag personligen tycker att samtliga varor från Amazon bör skrivas ut om hur mycket frakt kommer att kosta osv om man ska tipsa från Amazon.

Det blir ju förvirrande och missvisande annars.

Jag är tacksam till er alla som tipsar men jag tror inte det tar så mycket mer tid att lägga till info om frakt osv. Tycker många tips om just Amazon saknar info om frakt och tull på huvudtråden.

Nu känns hela den här Amazon som en ny Ebay / AliExpress där allt känns som på lotteri.

Det är inte heller sjyst / fairplay mot svenska legit e-handlare om man indirekt gör reklam för Amazon men utelämnar info om just frakt / tull osv.

Du betalar inte tull eller andra avgifter från Amazon. Rätt moms läggs på när du betalar.
(Håller med om att inlägg bör ha skrivit priset med svensk moms)

Detta gäller endast saker som skickas från Amazons egna lager:
Amazon.de
Frakt: €5.99 & fraktfritt över €39
(Fast frakt även om du köper flera saker)

Amazon.co.uk
Frakt: Varierar, små varor ~£5.5. Stora ~ £10.5
(Fler varor = högre fraktkostnad)

Amazon.se
Frakt: 29 kr & fraktfritt över 229 kr
(Fast frakt även om du köper flera saker)

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Detta är inte en rea, det är en sänkning av rekommenderat pris.

Jobbar då och då hos en välkänd svensk ÅF, och när jag knappade in dammsugaren med dess före detta rekpris på ungefär 7000:- och lade till personalrabatt så fick jag priset 5184:-. Detta är då företagets lägsta salupris till företagskunder - Så trots det bra rabatterade priset finns det fortfarande kvar marginal för företaget. Jag testade detta i början av sommaren när dammsugaren var helt ny på marknaden, så jag kan tänka mig att personalköpspriset har sjunkit ytterligare - Nästan helt utan tvekan.

Alltså är detta inte riktigt en klockren deal, jag tror definitivt att priset kommer att sjunka kommande månader till ännu lägre nivåer.

Är själv efter en Roborock och kommer hålla ut till BF. Just S6 men mest MaxV modellen verkar ha problem med prestandan då huvudborsten inte spinner på mattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Fick hem minunder dagen och testade just att montera upp min 27”-are, känns tyvärr ganska svajig och kanske inget jag kommer att använda till min huvudskärm. Kan dock eventuellt bli användbar ändå om jag kompletterar med en laptophållare så får den bli justerbar istället.

Har du testat att dra åt dem med de små insexnycklarna eller vad det är?
Bara öppnat lådan och snabbkikat i manualen än så länge, får prova på söndag eller måndag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Produkt: Crucial Ballistix MAX 4000 MHz (16 GB x2)
Länk: Amazon (SE)
Länk: Amazon (DE)
Kategori: Ram
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264065
Prisjakt billigast i lager: 4237:-
Pris: Amazon.se (3 242 SEK) Amazon.de €289.99 (3 022 SEK)

Är det här en bra deal? Aldrig sett denna modell tidigare, men verkar prisvärt för 4000 Mhz CL 18.