3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Då var EVGA 3080 XC3 ULTRA installerat. Med den perforerade frampanelen, 2 Noctua NF-A4x10 PWM installerade bredvid kortet och en lätt undervolt landar jag runt 70-73c under load. Helt klart rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Flera leveranser av 3090 Strix OC nästa vecka säger @Webhallen. Är de 40 som reggats som inkommande uppdelade på dem, eller är de bara första leveransen och att vi kan förvänta oss ytterligare kort utöver de 40 under nästa vecka?

Svårt att tänka mig att det kommer 40 kort i samma veva, möjligen 10
(i vilket fall hoppas jag att man blir tilldelat ett kort, går långsamt mot 15:08)

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3090 GAMING TRIO 24G finns i lager på netonnets webshop. Om nån är intresserad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ace73:

MSI GeForce RTX 3090 GAMING TRIO 24G finns i lager på netonnets webshop. Om nån är intresserad

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Lägger in en länk ned

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nayiki:

https://i.imgur.com/2BzTGZN.jpg

Då var EVGA 3080 XC3 ULTRA installerat. Med den perforerade frampanelen, 2 Noctua NF-A4x10 PWM installerade bredvid kortet och en lätt undervolt landar jag runt 70-73c under load. Helt klart rimligt

Det är lite härligt ändå, köpa high end grafikkort och sen starta WoW det första man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det är lite härligt ändå, köpa high end grafikkort och sen starta WoW det första man gör ändå

He's a man of culture.

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Det står "Förväntad leveransdag 4 november" i mailet från Inet för PNY RTX 3080 UPRISING. Ska man tolka det som att ordern "kom med"? Eller står det så oavsett vad man beställt? Går jag in på ordern på Min Sida står det "Delvis bokad" med en grön plupp.

För mig står det "Förväntad leveransdag 5 november" (norrland) i mailet, men går jag in på ordern står det "Delvis bokad" på ordern och "I lager 2020-11-30" på kortet.
Får se vad som händer imorgon, tog ändå faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Svårt att tänka mig att det kommer 40 kort i samma veva, möjligen 10
(i vilket fall hoppas jag att man blir tilldelat ett kort, går långsamt mot 15:08)

Komplett hade ju ett överskott på 60st 3090 Strix OC som man kunde köpa direkt förra veckan. Gick på 20 minuter

Permalänk
Medlem

Då var mitt 3090 Strix OC skickat från Inet. Får tacka och bocka för tiden man spenderat i denna tråd!

Hörs i tråden "5600X/5800X/5900X/5950X i lager?" den 5 November!

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Det står "Förväntad leveransdag 4 november" i mailet från Inet för PNY RTX 3080 UPRISING. Ska man tolka det som att ordern "kom med"? Eller står det så oavsett vad man beställt? Går jag in på ordern på Min Sida står det "Delvis bokad" med en grön plupp.

Om du går in på själva ordern så kommer du se att den gröna pluppen är Geforce Now licensen. Ditt kort är sannolikt gult med ett förväntat lagerdatum :/

Permalänk
Skrivet av runicgol:

Beställde denna 31 Oktober från Amazon.se https://www.amazon.se/gp/product/B08JCVWTQY/ref=ppx_od_dt_b_a... (PALIT 3080 GamingPro).
Fick nyss besked om att beräknad leverans är 16-17 november.

Oooh! Intressant. Jag beställde en ASUS TUF non OC från dem den 29 oktober eftersom de var så billiga och det inte fanns något att förlora liksom då de inte drar pengar förr än att de skickar varan.

De öppnade sin site i onsdags så förhoppningen var att de kanske inte hade en beställningsbacklog att beta av. De finns inte ens på prisjakt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om skärmen har VESA Adaptive Sync och man ploppar i ett AMD kort, blir det samma sak som att köra FreeSync då? G-sync är ju sjukt jävla bra och vad jag förstått är FreeSync nästan exakt samma sak. Så man vill ju verkligen ha FreeSync isf. Drygt att köpa en ny skärm?

FreeSync är väl nästan samma sak förutom att G-sync går mycket lägre i ner i HZ och fördubblar den upplevde frameraten. Spelar man i 90+fps är det väl skit samma, om man kör 4k och tuggar 50-60fps funkar inte freesync som jag förstår det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

RTX 3080 eagle oc beställt 17e september kl 15.09

Du är inte den där enda, bra jäkla less på de här nu. Överväger och avboka🙄

Visa signatur

MOBO: MSI Z-97 G45 CPU: Intel Core I7 4770K@3.9GHz kyld med en H80I GPU: GTX 980 G1 Gaming PSU: Fractal Design Integra R2 HDD: Seagate Barracuda 1TB SSD: Intel 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

För mig står det "Förväntad leveransdag 5 november" (norrland) i mailet, men går jag in på ordern står det "Delvis bokad" på ordern och "I lager 2020-11-30" på kortet.
Får se vad som händer imorgon, tog ändå faktura.

Då står det exakt likadant för oss. Står nog 4 november för mig bara för att jag bor vid Göteborg, men i ordern på hemsidan är det likadant.

Skrivet av Valetudo_swe:

Om du går in på själva ordern så kommer du se att den gröna pluppen är Geforce Now licensen. Ditt kort är sannolikt gult med ett förväntat lagerdatum :/

Feck... Får la vänta till onsdag och se vad som händer och avbeställa om det är så. Tog på faktura så det är ju ingen ko på isen ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Komplett hade ju ett överskott på 60st 3090 Strix OC som man kunde köpa direkt förra veckan. Gick på 20 minuter

Inte illa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrivkramp:

Oooh! Intressant. Jag beställde en ASUS TUF non OC från dem den 29 oktober eftersom de var så billiga och det inte fanns något att förlora liksom då de inte drar pengar förr än att de skickar varan.

De öppnade sin site i onsdags så förhoppningen var att de kanske inte hade en beställningsbacklog att beta av. De finns inte ens på prisjakt ännu.

Provade även jag med en beställning, dock på en
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 SVART GAMING ULTRA

28e la jag beställningen, väntar på leveransdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Är det inte 14:00 nu när vi ställt tillbaka klockan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Nä gällde endast RTX 3070 launchen

15.00 som gäller!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nä gällde endast RTX 3070 launchen

15.00 som gäller!

/Patrik

Okej tack så mycket Patrik!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har ingen tracking i dagsläget men döma av det mönster från tidigare veckor så kan vi hålla tummarna för mot torsdag

/Patrik

Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Min blev grön, nästan så man får nypa sig i armen! Kanske inte ska ta ut segern i förskott dock men håller tummarna

Blev dessvärre gult igen.. men men man ska inte vara bitter!

Permalänk
Medlem

Grön bock på gainward 3080 Phoenix GS

Permalänk

Mitt kort blir bara flyttat fram hela tiden
Just nu står det "Förväntas i lager 12 Nov" men kommer säkert bli framflyttat igen.
Asus RTX 3080 Strix OC
Beställde det ca 15:05 på release men fick inte min orderbekräftelse förens 15:38 på Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det är lite härligt ändå, köpa high end grafikkort och sen starta WoW det första man gör ändå

Det är ju en ray-tracing titel sedan 9.0 så varför inte Själv har jag, när det kommer till spel, nästan bara kört WoW hittills på mitt 3080.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

FreeSync är väl nästan samma sak förutom att G-sync går mycket lägre i ner i HZ och fördubblar den upplevde frameraten. Spelar man i 90+fps är det väl skit samma, om man kör 4k och tuggar 50-60fps funkar inte freesync som jag förstår det.

De är båda VESA Adaptive sync. Det du menar heter LFC(Low framerate compensation) på AMD men vet inte vad det heter på Nvidia. Har överklockat adaptive sync range på min freesync skärm 35Hz-90Hz till 57Hz-144Hz och LFC körs på när fps droppar under det för att få upp fps till sync range igen. Har 1070Ti så det kanske är någon öppen standard som både AMD och Nvidia använder.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Vad tycker folk om kfa2 3080 kort? Är det något värt att beställa? 🤔

Jag har ett KFA2 2070 Super och är verkligen supernöjd med det. Knäpptyst och knappt över 60c vid spelande med originalkylare.
Väntar på att det ska gå att få tag på deras vita 3080 i sverige.
Det enda jag stör mig lite på är deras "What's your game?"-logga på korten. Utan den så hade det haft 10/10 från mig.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av suqoria:

Det skulle man tro, men verkar inte så. Nu kanske dom bytt till vintertid "over there" också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Hahaha, man är ju helt hopplös! ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Det är ju en ray-tracing titel sedan 9.0 så varför inte Själv har jag, när det kommer till spel, nästan bara kört WoW hittills på mitt 3080.

Jo fast... Ray tracing i WoW... Det är ju knappt skillnad ens. Fungerar ju inte ens med eldar osv.

EDIT: För de som vill se skillnaden, inomhus är det bedrövligt: https://www.youtube.com/watch?v=BLEojc2wcMU&ab_channel=suyoca...

Skrivet av Nayiki:

Hahaha, man är ju helt hopplös! ^^

Hade gjort samma sak själv, en huvudstad i WoW är det ultimata prestandatestet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Från skärm till skärm. Min 38GN950 har 48-160hz tex.