Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Vissa fryser då de är 25-26 inne, speciellt äldre människor och man vänjer sig efter ett tag.

Min lillebror bor i hus och dom snålar ordentligt med värmen, förra vintern på juldagen var vi där och åt julmat och dom har nog max 16-17 inne, jag frös hela tiden och blev förkyld på kuppen med feber nästa dag, de är inte ens mysigt att ha så pass kallt inne.

Mina föräldrar var med och min mamma som kräver typ 26 grader minst höll på att frysa ihjäl, hon vägrar hälsa på fler gånger om dom inte ökar värmen.

Är de shut-ins? Annars så behöver man ju vänja sig vid ~20°C. Gamla och sjuka visst och det har vi fallit tillbaka till i tråden flera gånger, men är det någon frisk person som behöver sockor och mössa när de har 22°C inne? Varför tipsas TS om detta? Ska TS sitta i merinoullunderställ, raggsockor och mössa i 22°C?

Förkylning orsakas av virus inte gåshud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

man kan vara handyman inom olika saker. i mitt fall är det inte bostadsrelaterade ämnen men grundprincipen är detsamma, att man ex. släpper ut något för att göra plats för annat - som att byta olja. Ifall det var för svårt för dig att förstå kan jag inte tänka mig hur svårt det kan vara för dig att förstå att jag inte kommer ringa någon handyman - det är som att hyra in en polack för att göra badrummet. Men det är ännu en liknelse du inte kommer förstå dig på

Fast när man byter olja på en bil så luftar man inte systemet. Du skulle hellre ha jämfört med att t.ex byta kylarvätska eller bromsvätska, då ska det luftas efteråt annars blir det inte bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fast när man byter olja på en bil så luftar man inte systemet. Du skulle hellre ha jämfört med att t.ex byta kylarvätska eller bromsvätska, då ska det luftas efteråt annars blir det inte bra.

Tror dock han mer menar att det är en skrämmande främmande sak som han inte vågar göra.
Vilket är galet när han kallar sig handyman men vågar inte lätta lite på en skruv i några sekunder

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Fryser folk om öronen och fötterna med 22 grader inomhus?

TS klagar över frusna tår och han har 22 grader i lägenheten så ja. Värmen går också ut genom huvudet så man kan täppa till ”skorstenen” med en mössa.
Själv går jag runt i shorts och barfota hemma där jag har mellan 21-22 grader.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

TS klagar över frusna tår och han har 22 grader i lägenheten så ja. Värmen går också ut genom huvudet så man kan täppa till ”skorstenen” med en mössa.
Själv går jag runt i shorts och barfota hemma där jag har mellan 21-22 grader.

Eller så tar han på sig ett par tofflor.

Mössa och underställ kommer göra väldigt lite för hur varma fötterna känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fast när man byter olja på en bil så luftar man inte systemet. Du skulle hellre ha jämfört med att t.ex byta kylarvätska eller bromsvätska, då ska det luftas efteråt annars blir det inte bra.

yffftt!

Skrivet av BergEr:

Tror dock han mer menar att det är en skrämmande främmande sak som han inte vågar göra.
Vilket är galet när han kallar sig handyman men vågar inte lätta lite på en skruv i några sekunder

Ja, jag vill liksom undvika problem, kan det gå fel så kommer det gå fel och då ska man ju helt enkelt undvika.
speciellt nu när detta är min första bostad så vill jag verkligen inte få det att bli fel.

Skrivet av Stefflo:

TS klagar över frusna tår och han har 22 grader i lägenheten så ja. Värmen går också ut genom huvudet så man kan täppa till ”skorstenen” med en mössa.
Själv går jag runt i shorts och barfota hemma där jag har mellan 21-22 grader.

ja nu har det runt 20-27 här, det är trevligt