Permalänk
Medlem

Tjena!
Är det någon som vet om man kan ta bort högtalarna och koppla in egna?
Har Og Vive nu som jag kör med ett par sjysta inears som funkar jävligt bra och skulle gärna fortsätta med det.

/
Jonas

Visa signatur

CHASSI: FD R4 GPU: Asus GTX 780 CPU: I5 4690K @ 4,6ghz Cpu cooler: Cmh 212 Evo Mobo: Asus Z97 Pro Wifi PSU: Corsair RM 850w RAM: Balistix 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bootas:

Tjena!
Är det någon som vet om man kan ta bort högtalarna och koppla in egna?
Har Og Vive nu som jag kör med ett par sjysta inears som funkar jävligt bra och skulle gärna fortsätta med det.

/
Jonas

Man kan ta bort högtalarna, men det finns inget 3.5mm uttag såvitt jag läst!
De interna högtalarna har väl någon egen specialkoppling, så i teorin kan man väl bygga en adapter från den till 3.5mm, men tror inte det finns någon sån att köpa.

Högtalarna ska ju dock vara riktigt bra...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är ju sinnessjukt om ni köper där och får det direkt när vi som förbokat och betalat för flera månader sedan får sitta och vänta. Inte bra där HP, verkligen inte.

Hade jag inte redan betalat för mitt hade jag köpt där också och avbokat men nu får jag vackert sitta här och vänta.

Det vore rätt konstig prioritering!
Jag tror inte det blir så utan bara att förhandsinfon om när man får grejerna är fel...
Dvs om man byter kö är bara risken stor att man hamnar längre bak i totalkön.

Men man vet förstås aldrig: större missar i logistik och planering har man nog sett...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

De interna högtalarna har väl någon egen specialkoppling, så i teorin kan man väl bygga en adapter från den till 3.5mm, men tror inte det finns någon sån att köpa.

OK, tackar för svar!

Visa signatur

CHASSI: FD R4 GPU: Asus GTX 780 CPU: I5 4690K @ 4,6ghz Cpu cooler: Cmh 212 Evo Mobo: Asus Z97 Pro Wifi PSU: Corsair RM 850w RAM: Balistix 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På den här sidan skriver han att det finns uttag. Konstigt! https://arvrtips.com/roundup/hp-reverb-g2/

There is a headphone jack which adds support for basic and more advanced headphones. This allows you to add on your own on-ear or in-ear headphones.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Då detta är G2-tråden tycker jag vi släpper att jag tycker att reverb tracking inte är lika bra som tex oculus. Det är ganska många som diskuterat detta problem på tex spelforum, så jag är ibte ensam och det är ett reelt problem för tex reverb pro(”G1), men jag vet ju inget om G2 än.
(Har provat med avstängd skärm men inte kommit ifrån problemet.)

Nå jag håller ju i grunden med dig: Reverb G1 och även G2 verkar ha sämre tracking än Oculus.
Men problem på den nivå som du har vidhåller jag inte är normen för varken G1 eller G2! Mystiskt värre!
(det är möjligt G2 skulle funka bättre för dig dock: sidokamerorna kanske skulle hjälpa även hjälmtrackingen)

...

Jag bara hoppas G2 är good enough för mina syften, och baserat på MRTV:s videor så verkar potentialen finnas där om man får till hyfsade förutsättningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är ju sinnessjukt om ni köper där och får det direkt när vi som förbokat och betalat för flera månader sedan får sitta och vänta. Inte bra där HP, verkligen inte.

Hade jag inte redan betalat för mitt hade jag köpt där också och avbokat men nu får jag vackert sitta här och vänta.

Reagerade också på det. Men om jag får gissa (killgissa) så kommer även leveransen direkt från HP att försenas om man ser till hur det varit so far.

Men om du orkar så kan du ju avboka nu så borde du ju få pengarna tillbaka eftersom du inte fått någon vara än? Enda risken är väl att du tappar din köplats du har idag (beroende på när du bokade) i kombination med risken att HP inte skulle hålla de nu utlovande leveranstiderna. Eller så beställer du på HP och betalar. Den som levererar först behåller du. Du har ju ångerrätt. Men du får du förvisso ligga ute med dubbla summan och den känns väl sådär.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

På den här sidan skriver han att det finns uttag. Konstigt! https://arvrtips.com/roundup/hp-reverb-g2/

There is a headphone jack which adds support for basic and more advanced headphones. This allows you to add on your own on-ear or in-ear headphones.

tror det är en felaktig uppgift... rätt säker på att jag hört/läst på flera ställen att den saknas.
Tex här:
https://uploadvr.com/hp-reverb-g2-features/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt informativ video som definitivt gör att jag känner mig säker i mitt antagande om att G2 är perfekt för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ja verkligen, det har ju varit ett par månaders kötid vad jag förstått. Nu ska det ta ca 12 dagar att få hem från HP om nu det som står i beställningen stämmer: "Uppskattat leveransdatum 07/12/2020"

Det var en märklig sida när man beställer saker på flera sätt, t.ex. kom det upp om man accepterar deras allmänna villkor eller ej efter att man redan betalt och bekräftat samt fler underliga saker. Konstigt då HP är ett stort företag och borde kunna göra lika smidig beställning som andra webbutiker. Det står även att det ska komma ett mejl med det beräknade leveransdatumet, men det har inte dykt upp än trots att det nu gått ca 12h sen beställningen gjordes. Men på deras hemsida står det uppskattade leveransdatumet 7/12.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Det står även att det ska komma ett mejl med det beräknade leveransdatumet, men det har inte dykt upp än trots att det nu gått ca 12h sen beställningen gjordes.

Jag fick någon timme efter beställning ett andra mail med ämne "Din beställning xxx behandlas" där beräknat leveransdatum står på orderraden, mellan kvantitet och pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag fick någon timme efter beställning ett andra mail med ämne "Din beställning xxx behandlas" där beräknat leveransdatum står på orderraden, mellan kvantitet och pris.

Samma här... 7 dec. Hoppas fan nu att detta är final! Orkar inte med mer förseningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Har inte fått ett andra mail än. Status på HP's hemsida är "Avvaktar lagerstatus".

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Har inte fått ett andra mail än. Status på HP's hemsida är "Avvaktar lagerstatus".

Du kanske inte hann komma med på den batchen som kommer till det svenska lagret den 4 dec.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Reagerade också på det. Men om jag får gissa (killgissa) så kommer även leveransen direkt från HP att försenas om man ser till hur det varit so far.

Men om du orkar så kan du ju avboka nu så borde du ju få pengarna tillbaka eftersom du inte fått någon vara än? Enda risken är väl att du tappar din köplats du har idag (beroende på när du bokade) i kombination med risken att HP inte skulle hålla de nu utlovande leveranstiderna. Eller så beställer du på HP och betalar. Den som levererar först behåller du. Du har ju ångerrätt. Men du får du förvisso ligga ute med dubbla summan och den känns väl sådär.

Det är ju så jag tänker, därför låter jag det stå kvar som det är nu. Senaste beskedet från Bestware där jag köpt är att de som beställt fram till 17:40 den 31 juli kommer få sina headset runt 14 december. Jag beställde 21:00 den 31 juli så får nog vänta till efter nyår då.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Iaf slutsålt igen på HP's hemsida - velade och missade tåget

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem

29:e juli här. Kunde fått min jag kommer inte ha något grafikkort till dess :/

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Du kanske inte hann komma med på den batchen som kommer till det svenska lagret den 4 dec.

Vore ju ganska typiskt... väntar fortfarande på mitt 3080.

Står uppskattat leveransdatum 7/12 om jag kollar på beställningen på HP's hemsida. Men fortfarande avvaktar lagerstatus.

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Vore ju ganska typiskt... väntar fortfarande på mitt 3080.

Står uppskattat leveransdatum 7/12 om jag kollar på beställningen på HP's hemsida. Men fortfarande avvaktar lagerstatus.

Ja, det blir nästa utmaning för min del. Att jag förmodligen upptäcker att mitt 1080ti och G2 inte håller måttet i Xplane. Bara att ställa sig längst bak i kön till ett 3080 istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Ja, det blir nästa utmaning för min del. Att jag förmodligen upptäcker att mitt 1080ti och G2 inte håller måttet i Xplane. Bara att ställa sig längst bak i kön till ett 3080 istället.

Sitter på 1070 idag så skulle jag få Reverb före 3080 kortet så blir det inte mycket gjort i det.

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Sitter på 1070 idag så skulle jag få Reverb före 3080 kortet så blir det inte mycket gjort i det.

Det finns en del roomscale lir med enkel grafik så det går hålla sig upptagen ett tag iaf. Sen kan man ju subsampla men till slut blir det ett blur

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det finns en del roomscale lir med enkel grafik så det går hålla sig upptagen ett tag iaf. Sen kan man ju subsampla men till slut blir det ett blur

Google Earth i 4K är inte fy skam

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Fick jag med nu under dagen, ca 12h efter att beställningen lagts. "Beräknad leveransdatum 7 Dec 2020"

Hoppas att det blir så nu bara och även att de kommit igång bra med produktionen så att beställningar via andra sidor kan skickas snart med.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Google Earth i 4K är inte fy skam

Bra uppvärmning till fs 2020 VR om en månad

Har en fundering hur bra går det köra oculus titlar med steam vr headsets? Någon som kör Asgard Wrath eller annat med Reverb G1?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Fick jag med nu under dagen, ca 12h efter att beställningen lagts. "Beräknad leveransdatum 7 Dec 2020"

Hoppas att det blir så nu bara och även att de kommit igång bra med produktionen så att beställningar via andra sidor kan skickas snart med.

Hmm har fortfarande ej fått mailet, du beställde efter mig så jag bör ju ha fått något tycker jag

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Men EU har väl inte fått sin första leverans än medans Asien/USA osv fått det.

Första leveransen till EU kom i fredags till De Rekenwinkel i Nederländerna. Av en slump beställde jag hos dem den 1/8 och tur var väl det för nu verkar man bli bland de första som får tag i Reverb G2. Ser nämligen ut att levereras till mig här i Sverige imorgon

Kör nästan uteslutande bilspel men ska absolut testa lite roomscale igen också. Har tidigare haft HTC Vive, Pimax 5k+, Valve Index samt även Reverb G1 ett kort tag. Det var dock snart ett år sedan så lite svårt att minnas exakt hur det faktiskt var. Lyckades då inte para ena handkontrollen (köpte ett returnerat kit på Elgiganten så jag får kanske skylla mig själv) och har därmed mer eller mindre ingen uppfattning om hur hur det är med tracking av WMR-handkontroller. De kan ju i alla fall inte vara sämre än de tidigare, de var ju horribla bara att hålla i händerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Första leveransen till EU kom i fredags till De Rekenwinkel i Nederländerna. Av en slump beställde jag hos dem den 1/8 och tur var väl det för nu verkar man bli bland de första som får tag i Reverb G2. Ser nämligen ut att levereras till mig här i Sverige imorgon

Kör nästan uteslutande bilspel men ska absolut testa lite roomscale igen också. Har tidigare haft HTC Vive, Pimax 5k+, Valve Index samt även Reverb G1 ett kort tag. Det var dock snart ett år sedan så lite svårt att minnas exakt hur det faktiskt var. Lyckades då inte para ena handkontrollen (köpte ett returnerat kit på Elgiganten så jag får kanske skylla mig själv) och har därmed mer eller mindre ingen uppfattning om hur hur det är med tracking av WMR-handkontroller. De kan ju i alla fall inte vara sämre än de tidigare, de var ju horribla bara att hålla i händerna...

Trevligt. Håller HP planerna så kommer mitt i mitten av December.

Skriv gärna ner dina intryck. Gör en Windows manuell uppdatering/kontroll innan. Såg någon som missat det och fick vänta 3h i onödan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Trevligt. Håller HP planerna så kommer mitt i mitten av December.

Skriv gärna ner dina intryck. Gör en Windows manuell uppdatering/kontroll innan. Såg någon som missat det och fick vänta 3h i onödan.

Vad syftar du på med manuell uppdatering/kontroll?
Uppdatering av windows eller?

Visa signatur

5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Vad syftar du på med manuell uppdatering/kontroll?
Uppdatering av windows eller?

Ja gå in och söka efter Windows uppdateringar så man har dom senaste installerade. Var "intressant" se han som inte gjort det ansluta och sen sitta och vänta i flera timmar innan han kunde testa sin G2a. Roliga var att i "review" av G2an så sa han att innstallation av G2an är hemsk och kan ta flera timmar. Kändes lite omotiverat att skylla det på G2an att Windows inte var uppaterat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Ja gå in och söka efter Windows uppdateringar så man har dom senaste installerade. Var "intressant" se han som inte gjort det ansluta och sen sitta och vänta i flera timmar innan han kunde testa sin G2a. Roliga var att i "review" av G2an så sa han att innstallation av G2an är hemsk och kan ta flera timmar. Kändes lite omotiverat att skylla det på G2an att Windows inte var uppaterat.

Ja det är många "reviewers" som verkar ha för dålig koll på produkterna överlag för att kunna göra vettiga utlåtanden. Jag har sett flera personer gnälla på trackingen och hp trots att dom själva satt i klena 1.2V batterier (vilket sätter kontrollerna i energisparläge) tex.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,