Kan det finnas någon vinnare i debatten kring var gränsen dras för en papperslansering?
Jag tänker att ingen kommer ge sig utan båda sidor kommer rimligen framhålla sin syn på saken. Något exakt svar finns ju egentligen inte.
Jag kan tycka det är viktigare att fråga sig varför ordet papperslansering ens finns.
Min (högst subjektiva) tanke här är väl för att beskriva ett problem eller ett mindre önskvärt läge.
En produkt lanseras - men kunderna får inte tag i produkten.
Jag hade nog inte kallat alla grafikkortslanseringar senaste tiden för papperslanseringar.
Men det spelar kanske mindre roll, för jag kan nog tycka att tillgänglighetsproblemet ser precis likadant ut oavsett om man kallar det papperslansering eller ej.
Bristen på tillgänglighet är väl det som egentligen irriterar.
Inte hårklyveriet kring om exakt var gränsen ska gå för när ett visst ord får användas eller ej.
Eller är jag för tråkig nu kanske?
Det är skillnad på en produkt som släpps där efterfrågan är så stor att produkten säljer slut direkt, för att sedan (inom kort) fyllas på... = varan finns.
I detta fallet inträffar ovan, alltså produkten säljer slut direkt, men tillgängligheten vid lanseringen är extremt minimal och finns inte tillgänglig återigen inom kort.
Tillgänglighet är ofta ett problem även inom andra branscher - men det blir patetiskt att skeppa "en handfull" grafikkort. Då har man liksom pushat sin release för tidigt. Anser jag.