Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Sviker mitt minne mig nu, eller hade inte CM 2019 bättre deals än BF 2019?

Har för mig jag blev förvånad över dealsen som kom då. Rätta mig gärna om jag har fel.

Minnet sviker mig också: jag kan inte komma på en enda meningsfull Cyber monday rea
(som inte redan hade funnits under black friday för samma pris)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

22/11 är Asus cashback på t.ex routrarna i tråden.

Sorry man, läste helt fel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

någon aning om webhallen erbjuder gratis retur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Jag avbeställde Gigabyte kortet och hämtar upp Asus kortet på måndag, om det är till någon hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

någon aning om webhallen erbjuder gratis retur?

I undantagsfall.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Kan också vara så att det finns väldigt lite marginaler till fantastiska erbjudanden pga skiten som är nu. Svårt för leverantörer till åf att ge megadeals osv.

Förväntade mig schyssta deals på ps4 och xbox one. Här borde de gå att rea en del nu när det finns nya konsoller.

Permalänk

Letar du efter Wi-Fi 6-spelrouter, är det här en bra affär?

https://www.komplett.se/product/1135943/datorutrustning/natve...

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Letar du efter Wi-Fi 6-spelrouter, är det här en bra affär?

https://www.komplett.se/product/1135943/datorutrustning/natve...

Köpte ett par såna i början av året för att byta ut vårat värdelösa Lyra-nätverk, och dom fungerar klockrent för oss Dock inställda som AP för att täcka lägenheten.

Gav dock ~50kr mer per styck för våra, men hur prisvärt det är vet jag faktiskt inte. Kanske finns likvärdiga andra numera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Köpte ett par såna i början av året för att byta ut vårat värdelösa Lyra-nätverk, och dom fungerar klockrent för oss Dock inställda som AP för att täcka lägenheten.

Gav dock ~50kr mer per styck för våra, men hur prisvärt det är vet jag faktiskt inte. Kanske finns likvärdiga andra numera.

Hej tack för svaret.

Jag märkte att du använder Asus Strix - X570-F. Jag köpte samma för 2000 kr, men var inte säker på hur bra styrelsen är. Jag tänker skicka tillbaka den till MSI Tomahawk.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sergejz0rk:

Står ju annars på MSI’s hemsida 30/11 ??

Skrivet av Ugga:

22/11 är Asus cashback på t.ex routrarna i tråden.

Skrivet av sergejz0rk:

Sorry man, läste helt fel

Som påpekat pratade vi nog om olika cashbacks.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tips på bra/prisvärd router som går bra att köra vpn på?

Permalänk
Skrivet av obadja:

Jag avbeställde Gigabyte kortet och hämtar upp Asus kortet på måndag, om det är till någon hjälp.

Hur kommer det sig att du valde bort aorus pro ax mot asus b550 -f om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kermit_Mupp:

Men det låter ju onödigt.
Skall du inte börja med att testa att inte skita i lägenheten först istället?
Så slipper du dammsuga upp det sen, menar jag. 🙄

Riktigt roligt...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Produkt: Samsung Odyssey C49G95 49"
Länk: https://www.elfynd.se/samsung-odyssey-c49g95-49-valvd-bildska...
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258106
Pris: 12 599kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Tips på bra/prisvärd router som går bra att köra vpn på?

Nu är Asus AC86U slutsåld (990:- på Elgiganten) men Asus AX56U för 1090:- är bra också

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/router/a...

Wifi 6, AIMesh och stöd för Merlin firmware.

Båda har hårdvarustöd för VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Jag avbeställde Gigabyte kortet och hämtar upp Asus kortet på måndag, om det är till någon hjälp.

Skrivet av sergejz0rk:

Hur kommer det sig att du valde bort aorus pro ax mot asus b550 -f om man får fråga?

Jag som valde B550 Aorus Pro V2 undrar också

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har tips på en prisvärd 27" skärm? Jag sitter i dagsläget och spelar Rust på min gaming laptop sedan ett bra tag tillbaka och vill slippa köra med den lilla 15".. Mina krav är inte många, så länge det går att spela på den någorlunda och att den har hdmi.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Finns det någon som har tips på en prisvärd 27" skärm? Jag sitter i dagsläget och spelar Rust på min gaming laptop sedan ett bra tag tillbaka och vill slippa köra med den lilla 15".. Mina krav är inte många, så länge det går att spela på den någorlunda och att den har hdmi.

Samsung Odyssey G5 C27G55 för 2890 kr. Den kostar 1000 kronor mer annars.

"27" / VA / 2560 x 1440 / 144 Hz / 1 ms / DisplayPort, HDMI / AMD FreeSync Premium"

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/samsung-lc27g5...

Det beror såklart på vad du vill köra men denna är rätt framtidssäker. Annars AOC-skärmar för samma peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Nu är Asus AC86U slutsåld (990:- på Elgiganten) men Asus AX56U för 1090:- är bra också

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/router/a...

Wifi 6, AIMesh och stöd för Merlin firmware.

Båda har hårdvarustöd för VPN

Var sugen på en ac86u men fanns ingen här i närheten, har en ac66u nu så vet inte hur mycket bättre ax56u.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ja återkom - Jag är halvdöv när det kommer till ljud så bruset kanske är där men jag ignorerar det 🤷

Okej fått igång mina nu..

Skrivet av Cellen:

Testade mina idag. Väldigt klent ljud rakt ur förpackningen. Så är lite trixande med EQ för att få ordning på ljudet.

Men efter ca 4h spelande idag så är jag nöjd
Kom ihåg bara att stänga av så att du hör dig själv. Brusar och låter konstigt då. (Höll på att bli tokig innan jag kom på vad det var)

Jag tycker att det brusande ljudet är kvar oavsett mikrofonen är på eller inte? Börjar ångra mig relativt stort att jag inte köpte JBL ist haha, men tror inte det är värt hustlen att åka tillbaka med dem.. Smidig låda för att styra ljudet osv, hoppas bara jag vänjer mig vid egenbruset. Så klart hörs det inte tydligt när man spelar osv, men när det är tyst i discorden så är det ju det enda jag hör..

Hur ställde du in EQn? Är väldigt dålig på det området haha, men hör såklart skillnad när jag pillar på den. Otroligt klent ljud vid 0 på allt iaf.

Permalänk
Skrivet av Poza:

Tips på bra/prisvärd router som går bra att köra vpn på?

Skrivet av Pulver:

Nu är Asus AC86U slutsåld (990:- på Elgiganten) men Asus AX56U för 1090:- är bra också

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/router/a...

Wifi 6, AIMesh och stöd för Merlin firmware.

Båda har hårdvarustöd för VPN

Skrivet av Poza:

Var sugen på en ac86u men fanns ingen här i närheten, har en ac66u nu så vet inte hur mycket bättre ax56u.

I'm planning to pick this one -

https://www.komplett.se/product/1135943/datorutrustning/natve...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av OJJE:

Finns det någon som har tips på en prisvärd 27" skärm? Jag sitter i dagsläget och spelar Rust på min gaming laptop sedan ett bra tag tillbaka och vill slippa köra med den lilla 15".. Mina krav är inte många, så länge det går att spela på den någorlunda och att den har hdmi.

Elgiganten har en något billigare än tipset ovan.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...
Edit: Trist lagerstatus nu dock, "Kommer in i lager 2021-01-13"

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Så då har man fått hem nytt mekaniskt tangentbord, var länge sen jag hade ett. Testade på Va88m från varmilo med blåa brytare men blir nog att försöka leta fram en med bruna brytare. Kommer annars bli utslängd ur huset. Tror ni Inet byter ut mot annat brytare om man ber snällt att rädda husfriden?
Ser någon något fortfarande på rea av va88m med bruna brytare så får ni gärna skriva. Annars får jag hoppar på cyber monday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Så då har man fått hem nytt mekaniskt tangentbord, var länge sen jag hade ett. Testade på Va88m från varmilo med blåa brytare men blir nog att försöka leta fram en med bruna brytare. Kommer annars bli utslängd ur huset. Tror ni Inet byter ut mot annat brytare om man ber snällt att rädda husfriden?
Ser någon något fortfarande på rea av va88m med bruna brytare så får ni gärna skriva. Annars får jag hoppar på cyber monday.

Om du har kvar öppet köp så är det bara att lämna tillbaka det och köpa nåt annat. Inet har aldrig krånglat för mig när jag har lämnat tillbaka något efter att ha testat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Om du har kvar öppet köp så är det bara att lämna tillbaka det och köpa nåt annat. Inet har aldrig krånglat för mig när jag har lämnat tillbaka något efter att ha testat det.

Toppen. Köpta nu i veckan, så fortfarande lång tid kvar på öppet köp. Ska testa i några dagar först. Men då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Hur kommer det sig att du valde bort aorus pro ax mot asus b550 -f om man får fråga?

Skrivet av peterk76:

Jag som valde B550 Aorus Pro V2 undrar också

Jag har mer förtroende för Webhallen än Proshop, annars är korten i princip likadana.
Misstänker att Asus har större närvaro i sverige med bättre RMA, men vet inte säkert. Ni blir säkert nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Så då har man fått hem nytt mekaniskt tangentbord, var länge sen jag hade ett. Testade på Va88m från varmilo med blåa brytare men blir nog att försöka leta fram en med bruna brytare. Kommer annars bli utslängd ur huset. Tror ni Inet byter ut mot annat brytare om man ber snällt att rädda husfriden?
Ser någon något fortfarande på rea av va88m med bruna brytare så får ni gärna skriva. Annars får jag hoppar på cyber monday.

Skrivet av cosplay:

Om du har kvar öppet köp så är det bara att lämna tillbaka det och köpa nåt annat. Inet har aldrig krånglat för mig när jag har lämnat tillbaka något efter att ha testat det.

Jag har ett sådant med silent red-switchar, tysta är de men stör mig rätt mycket på fjäderljud. Vet inte om de bruna är bättre eller om problemet sitter i själva designen. I vilket fall är jag inte särskilt imponerad med tanke på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Hur ställde du in EQn? Är väldigt dålig på det området haha, men hör såklart skillnad när jag pillar på den. Otroligt klent ljud vid 0 på allt iaf.

Installera denna:
https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Och sedan denna som GUI till ovan:
https://sourceforge.net/projects/peace-equalizer-apo-extensio...

Det blev ett helt annat mer öppet och välbehagligt ljud än vad Steelseries eq klarar av, blev som nya lurar (även fast de redan var nya 😄)

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Jag har mer förtroende för Webhallen än Proshop, annars är korten i princip likadana.
Misstänker att Asus har större närvaro i sverige med bättre RMA, men vet inte säkert. Ni blir säkert nöjda.

Tack, de flesta säljer ju äldre versionen av Aorus Pro men jag tvekade också lite pga Proshop.