Varför Qliro istället för Klarna?

Permalänk
Medlem

Varför Qliro istället för Klarna?

Hej.

Varför har ni bytt från Klarna till Qliro?
Detta kommer ni tappa kunder på, bland annat mig.

Qliro har inget sätt som man kan jobba upp sin kreditvärdighet på vilket behövs när man som jag jobbar utomlands och inte har inkomst här i Sverige.

Hos Klarna hade man en grundvärdighet som tillät småköp mot faktura men som också kunde jobbas upp på olika sätt, bland annat hade Klarna fler betalningsmetoder utöver olika former av faktura/avbetalning vilket gjorde att man kunde betala ordern direkt genom Klarna och då jobbade man upp sin kreditvärdighet så taket höjdes för fakturabetalning.
Taket höjs även när man betalar mot faktura, så ju fler beställningar man har mot faktura desto högre blir kreditvärdigheten.

Som sagt, Qliro erbjuder inte detta på något sätt alls idag. Jag blev nekad att handla mot faktura på en summa under 1000kr...
Jag har pratat med Qliro och dom kan inget göra åt saken... Det enda som skulle hjälpa är att jag tar anställning i Sverige.

Så varför har ni bytt?

Mvh Dennis

Permalänk
Inet
Skrivet av SLARVA:

Hej.

Varför har ni bytt från Klarna till Qliro?
Detta kommer ni tappa kunder på, bland annat mig.

Qliro har inget sätt som man kan jobba upp sin kreditvärdighet på vilket behövs när man som jag jobbar utomlands och inte har inkomst här i Sverige.

Hos Klarna hade man en grundvärdighet som tillät småköp mot faktura men som också kunde jobbas upp på olika sätt, bland annat hade Klarna fler betalningsmetoder utöver olika former av faktura/avbetalning vilket gjorde att man kunde betala ordern direkt genom Klarna och då jobbade man upp sin kreditvärdighet så taket höjdes för fakturabetalning.
Taket höjs även när man betalar mot faktura, så ju fler beställningar man har mot faktura desto högre blir kreditvärdigheten.

Som sagt, Qliro erbjuder inte detta på något sätt alls idag. Jag blev nekad att handla mot faktura på en summa under 1000kr...
Jag har pratat med Qliro och dom kan inget göra åt saken... Det enda som skulle hjälpa är att jag tar anställning i Sverige.

Så varför har ni bytt?

Mvh Dennis

Hej Dennis,

Tack för ditt meddelande och feedback, det uppskattas!

Anledningen till att vi bytte från Klarna till Qliro beror på att den tekniska integrationen vi haft med Klarna har tyvärr Klarna slutat att tillhandahålla och en renodlad Klarna Checkout var inte ett alternativ vi kände var lämpligt då vi har en egen lösning till vår kassa som vi är stolta över och ständigt utvecklar och förbättrar för att göra det så smidigt och tydligt som möjligt för dig som kund.

Hoppas det ger dig inblick och förståelse till varför vi fattade beslutet.

Trevlig helg

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inet:

Hej Dennis,

Tack för ditt meddelande och feedback, det uppskattas!

Anledningen till att vi bytte från Klarna till Qliro beror på att den tekniska integrationen vi haft med Klarna har tyvärr Klarna slutat att tillhandahålla och en renodlad Klarna Checkout var inte ett alternativ vi kände var lämpligt då vi har en egen lösning till vår kassa som vi är stolta över och ständigt utvecklar och förbättrar för att göra det så smidigt och tydligt som möjligt för dig som kund.

Hoppas det ger dig inblick och förståelse till varför vi fattade beslutet.

Trevlig helg

Qliro fungerar lika bra som klarna skulle jag säga.
Väldigt enkelt vid returer osv också aldrig några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Qliro fungerar lika bra som klarna skulle jag säga.
Väldigt enkelt vid returer osv också aldrig några problem.

Ja det är mycket möjligt att det fungerar när man väl får använda dom som betalningssätt, men det är omöjligt för mig att säga då jag inte tillåts det på grund av min anställning utomlands.

Permalänk
Medlem

Säger detsamma. Klarna funkar utmärkt att handla på faktura ifrån, medans qliro nekar på 45kr....

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej Dennis,

Tack för ditt meddelande och feedback, det uppskattas!

Anledningen till att vi bytte från Klarna till Qliro beror på att den tekniska integrationen vi haft med Klarna har tyvärr Klarna slutat att tillhandahålla och en renodlad Klarna Checkout var inte ett alternativ vi kände var lämpligt då vi har en egen lösning till vår kassa som vi är stolta över och ständigt utvecklar och förbättrar för att göra det så smidigt och tydligt som möjligt för dig som kund.

Hoppas det ger dig inblick och förståelse till varför vi fattade beslutet.

Trevlig helg

Jag ser detta vidriga företag (klarna) sätta sina tentakler precis överallt, så jag är mycket glad för att ni än så länge har styrkan att mota dom i grind. Snart har vartenda företag i Sverige låtit dom monopolisera checkouten, och inte ens att handla mat på Coop går längre utan att dom falseflaggat sig in och försöker få folk att klicka i avbetalningsköp istället för debitköp av sin mat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaegrlicious:

Säger detsamma. Klarna funkar utmärkt att handla på faktura ifrån, medans qliro nekar på 45kr....

Seriöst? Hur är din kreditvärdighet egentligen? Jag har inga problem.

Permalänk
Medlem

Jag var faktist orolig när Ryzen lanseringen kom. Jag hade aldrig handlat på faktura innan och hade precis fått lön för mitt första jobb, vilket de inte skulle veta (hoppas jag iallfall).
5000kr verkade inte vara några problem och fick cpu+mobo på fredagen.
Normalt sett betalar jag direkt men nu var checkouten snabbare med faktura så ville maximera chansen på att få grejerna i tid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Seriöst? Hur är din kreditvärdighet egentligen? Jag har inga problem.

I andra länder så hanteras "kreditvärdighet" på ett annat sätt än vad vi gör i Sverige. På en del ställen måste man ha haft lån för att få lån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehsnils:

I andra länder så hanteras "kreditvärdighet" på ett annat sätt än vad vi gör i Sverige. På en del ställen måste man ha haft lån för att få lån.

Så sant men inte Sverige och de är faktist i Sverige vi är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Så sant men inte Sverige och de är faktist i Sverige vi är idag.

Om du kollar vad personen som startade tråden hänvisar till så förstår du.

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna svara på en fråga i PM som jag skickat?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Skulle ni kunna svara på en fråga i PM som jag skickat?

Jag har inte fått något PM från dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Jag ser detta vidriga företag (klarna) sätta sina tentakler precis överallt, så jag är mycket glad för att ni än så länge har styrkan att mota dom i grind. Snart har vartenda företag i Sverige låtit dom monopolisera checkouten, och inte ens att handla mat på Coop går längre utan att dom falseflaggat sig in och försöker få folk att klicka i avbetalningsköp istället för debitköp av sin mat.

Jag måste fråga vad du menar med "falseflaggat sig in"?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

""

Mvh Dennis

Tack för informationen, jag har hatar Qliro.
Blir någon annan leverantör nästa köp.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Tack för informationen, jag har hatar Qliro.
Blir någon annan leverantör nästa köp.

Att "hata" något utan att motivera det ger inte en bra diskussion i tråden. Försök istället att motivera vad som är dåligt med Qliro.

Skrivet av SLARVA:

Hej.

Varför har ni bytt från Klarna till Qliro?
Detta kommer ni tappa kunder på, bland annat mig.

Som sagt, Qliro erbjuder inte detta på något sätt alls idag. Jag blev nekad att handla mot faktura på en summa under 1000kr...
Jag har pratat med Qliro och dom kan inget göra åt saken... Det enda som skulle hjälpa är att jag tar anställning i Sverige.

Så varför har ni bytt?

Mvh Dennis

Förstår faktiskt inte problemet. Det går utmärkt att skaffa kreditkort eller debit kort i andra länder och betala med dessa hos Inet med Qliro som betalningsleverantör. Att du prompt måste handla på faktura trots att du arbetar utomlands och således inte kan uppvisa någon inkomst är ett högst begränsat fall, du är sannolikt en på 10000 som har det behovet. Om du måste handla på kredit, välj ett kreditkort, problemet löst.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag har inte fått något PM från dig

Jobbar du på inet?
Annars har du missuppfattat.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Att "hata" något utan att motivera det ger inte en bra diskussion i tråden. Försök istället att motivera vad som är dåligt med Qliro.

Förstår faktiskt inte problemet. Det går utmärkt att skaffa kreditkort eller debit kort i andra länder och betala med dessa hos Inet med Qliro som betalningsleverantör. Att du prompt måste handla på faktura trots att du arbetar utomlands och således inte kan uppvisa någon inkomst är ett högst begränsat fall, du är sannolikt en på 10000 som har det behovet. Om du måste handla på kredit, välj ett kreditkort, problemet löst.

Jag ser att du inte riktigt förstod mitt problem, jag har både svenskt och utländskt debit kort och kan använda dom för betalning, men qliro erbjuder inte kortköp så man kan inte arbeta upp kreditvärdigheten på det sättet, det kunde man med Klarna.
Det handlar inte om att jag måste handla på kredit, det handlar om att det är snabbare och smidigare med faktura utcheckning och man behöver inte ligga ute med massa pengar om man inte är nöjd med produkten.

Kan ta ett exempel som jag gör ofta nu i Corona tider, jag behöver en ny vinterjacka, jag vill inte springa på stan i alla butiker och prova kläder så jag beställer hem 5-6 jackor på faktura och provar hemma, 5-6 jackor motsvarar ca: 15-20k och det är inget jag vill ligga ute med, då rapporterar jag retur på dom jag inte vill ha och betalar omedelbart den jag har för avsikt att behålla. Detta är inga som helst problem hos Klarna då dom har tillåtit mig arbeta upp min värdighet trots noll i svensk inkomst, qliro erbjuder mig inget alternativ över huvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej Dennis,

Tack för ditt meddelande och feedback, det uppskattas!

Anledningen till att vi bytte från Klarna till Qliro beror på att den tekniska integrationen vi haft med Klarna har tyvärr Klarna slutat att tillhandahålla och en renodlad Klarna Checkout var inte ett alternativ vi kände var lämpligt då vi har en egen lösning till vår kassa som vi är stolta över och ständigt utvecklar och förbättrar för att göra det så smidigt och tydligt som möjligt för dig som kund.

Hoppas det ger dig inblick och förståelse till varför vi fattade beslutet.

Trevlig helg

Är tveksam om detta är den faktiska anledningen. Klarna håller på att lägga ner KPM (Klarna Payment Method) som är en väldigt föråldrad produkt. För återförsäljare som vill äga sin egen checkout finns det den modernare varianten KP (Klarna Payments). Är tveksam om det är lättare att byta integration helt till Qliro än att byta från KPM till KP, så därav skepticismen i mitt svar.

Permalänk
Medlem

Qliro är väl lite billigare kanske?? Skit samma hur man betalar, funkar ju i princip likadant.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Jag ser att du inte riktigt förstod mitt problem, jag har både svenskt och utländskt debit kort och kan använda dom för betalning, men qliro erbjuder inte kortköp så man kan inte arbeta upp kreditvärdigheten på det sättet, det kunde man med Klarna.
Det handlar inte om att jag måste handla på kredit, det handlar om att det är snabbare och smidigare med faktura utcheckning och man behöver inte ligga ute med massa pengar om man inte är nöjd med produkten.

Kan ta ett exempel som jag gör ofta nu i Corona tider, jag behöver en ny vinterjacka, jag vill inte springa på stan i alla butiker och prova kläder så jag beställer hem 5-6 jackor på faktura och provar hemma, 5-6 jackor motsvarar ca: 15-20k och det är inget jag vill ligga ute med, då rapporterar jag retur på dom jag inte vill ha och betalar omedelbart den jag har för avsikt att behålla. Detta är inga som helst problem hos Klarna då dom har tillåtit mig arbeta upp min värdighet trots noll i svensk inkomst, qliro erbjuder mig inget alternativ över huvudtaget.

Qliro erbjuder kortköp, både med kredit och debitkort. Om det råder inget tvivel. Att du sen valt att endast ha ett debitkort och inte utnyttja ett kortföretag erbjuder dig kredit, det är ditt val. Istället önskar du handla på faktura för att, som du skriver, "det är snabbare och smidigare[...]man behöver inte ligga ut med massa pengar".

Lösningen för dig givet dina nuvarande situation är givetvis att du skaffar dig ett kreditkort i det land du beskattas för din inkomst. Det löser ditt problem med att inte behöva ligga ut med massa pengar. Då kvarstår "snabbare och smidigare", här rekommenderar jag att du använder dig av en lösenordshanterare eller den inbyggda funktionaliteten i webbläsaren att lagra kortinformation. Då kan du snabbt och smidigt få in dina kortuppgifter hos Inet och handla med ditt nya kreditkort. En del hemsidor, t ex Amazon, erbjuder dig att lagra kortuppgifterna i deras system vilket möjliggör snabbare köp. Kan vara värt att kolla om Qliro eller Inet erbjuder motsvarande.

Hoppas att min lösning fungerar för dig. Om du berättar vilket land du har taxerad inkomst i så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig med tips på bra kreditkort.

xTQ

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Qliro erbjuder kortköp, både med kredit och debitkort. Om det råder inget tvivel. Att du sen valt att endast ha ett debitkort och inte utnyttja ett kortföretag erbjuder dig kredit, det är ditt val. Istället önskar du handla på faktura för att, som du skriver, "det är snabbare och smidigare[...]man behöver inte ligga ut med massa pengar".

Lösningen för dig givet dina nuvarande situation är givetvis att du skaffar dig ett kreditkort i det land du beskattas för din inkomst. Det löser ditt problem med att inte behöva ligga ut med massa pengar. Då kvarstår "snabbare och smidigare", här rekommenderar jag att du använder dig av en lösenordshanterare eller den inbyggda funktionaliteten i webbläsaren att lagra kortinformation. Då kan du snabbt och smidigt få in dina kortuppgifter hos Inet och handla med ditt nya kreditkort. En del hemsidor, t ex Amazon, erbjuder dig att lagra kortuppgifterna i deras system vilket möjliggör snabbare köp. Kan vara värt att kolla om Qliro eller Inet erbjuder motsvarande.

Hoppas att min lösning fungerar för dig. Om du berättar vilket land du har taxerad inkomst i så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig med tips på bra kreditkort.

xTQ

Eftersom du inte tror mig så får jag bifoga en skärmdump av inets utcheckningssida så du ser att där inte finns qliro kortalternativ. Inet själva däremot, dom erbjuder kortbetalning, men det var inte min fråga.
Du kan även kolla direkt på Qliros hemsida så ser du att dom inte erbjuder kortköp utan bara dom 3 betalningsformerna jag nämnt tidigare.
Så för att citera dig själv, qliro tar inte kort "om det råder inget tvivel".

I övrigt har Inet svarat på min fråga så för min del är det case closed, jag har fått mitt svar, nu är det ni som drar upp massa nytt, jag har inte bett om hjälp med kreditkort och jag har heller inte efterfrågat eran åsikt vad gäller faktura/kreditköp eller hur man löser sådant. Jag frågade varför dom har bytt och dom har svarat.

Lade till text ang Qliros hemsida.
Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Eftersom du inte tror mig så får jag bifoga en skärmdump av inets utcheckningssida så du ser att där inte finns qliro kortalternativ. Inet själva däremot, dom erbjuder kortbetalning, men det var inte min fråga.
Du kan även kolla direkt på Qliros hemsida så ser du att dom inte erbjuder kortköp utan bara dom 3 betalningsformerna jag nämnt tidigare.
Så för att citera dig själv, qliro tar inte kort "om det råder inget tvivel".

I övrigt har Inet svarat på min fråga så för min del är det case closed, jag har fått mitt svar, nu är det ni som drar upp massa nytt, jag har inte bett om hjälp med kreditkort och jag har heller inte efterfrågat eran åsikt vad gäller faktura/kreditköp eller hur man löser sådant. Jag frågade varför dom har bytt och dom har svarat.https://forumbilder.com/images/2020/12/14/Screenshot_20201214-210811.jpg

Vad spelar det för roll om det är Qliro som erbjuder kortbetalning? Det står ett tydligt alternativ för att betala med kort. Det spelar ingen som helst roll om det är Qliro, Stripe, Klarna, DIBS eller någon annan som processar ditt kort. Har du ett kreditkort så dras samma belopp oberoende av vem som sköter betalningslösningen. Alltså, det råder ingen tvivel om att du kan betala med kort på Inet. Kredit- eller debitkort.

Att folk försöker hjälpa dig är inget du behöver be om, Sweclockers forum är ett forum där vi försöker hjälpa varandra, oavsett om uttryckligen bett om det eller inte, det ligger lite i vårt DNA.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Vad spelar det för roll om det är Qliro som erbjuder kortbetalning? Det står ett tydligt alternativ för att betala med kort. Det spelar ingen som helst roll om det är Qliro, Stripe, Klarna, DIBS eller någon annan som processar ditt kort. Har du ett kreditkort så dras samma belopp oberoende av vem som sköter betalningslösningen. Alltså, det råder ingen tvivel om att du kan betala med kort på Inet. Kredit- eller debitkort.

Att folk försöker hjälpa dig är inget du behöver be om, Sweclockers forum är ett forum där vi försöker hjälpa varandra, oavsett om uttryckligen bett om det eller inte, det ligger lite i vårt DNA.

Har du läst vad han frågar om i första inlägget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Vad spelar det för roll om det är Qliro som erbjuder kortbetalning? Det står ett tydligt alternativ för att betala med kort. Det spelar ingen som helst roll om det är Qliro, Stripe, Klarna, DIBS eller någon annan som processar ditt kort. Har du ett kreditkort så dras samma belopp oberoende av vem som sköter betalningslösningen. Alltså, det råder ingen tvivel om att du kan betala med kort på Inet. Kredit- eller debitkort.

Att folk försöker hjälpa dig är inget du behöver be om, Sweclockers forum är ett forum där vi försöker hjälpa varandra, oavsett om uttryckligen bett om det eller inte, det ligger lite i vårt DNA.

Om du läser tidigare inlägg så ser du varför det spelar roll vem som erbjuder det.
Det stämmer att Inet erbjuder kortbetalning, men du påstod att Qliro utan tvivel erbjuder det, vilket dom inte gör...
Som Granis_1980 här ovan skriver, har du ens läst vad jag efterfrågat? Då hade du sett varför det spelar roll vem som tillhandahåller kortbetalningen.

Hade jag velat ha ett kreditkort så hade jag skaffat ett för länge sen.
Jag förstår och respekterar att ni på Sweclockers är väldigt måna om att hjälpa till men nu ser jag det inte längre som hjälp, jag har sagt vad jag är intresserad av och vad jag inte är intresserad av men ändå fortsätter du envisas med att jag ska teckna kreditkortsavtal, nu är det mest tjat från din sida för att du ska bevisa att du har rätt i det du tycker.

Permalänk
Medlem

Klarna kortet är bra i såna här fall. Använder det för mina köp på Inet så dyker dem upp i Klarna appen iaf. Dock kan inte Klarna visa mig vad exakt jag köpt men det tycker jag bara är en fördel.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

De har bytt då qliro är billigare. Punkt.

De har bytt då qliro är billigare. Punkt.
Alla andra förklaringar är dumheter.

Permalänk
Medlem

Dåligt med qliro

Qliro behöver inte vara bättre med klarna, jag har blivit van att ha betalningar i klarna. Nu kommer en till sak man måste komma ihåg och lätt kan glömma pga alla olika fakturor.

Tyvärr så erbjuder varken klarna eller qliro e-fakturor som skulle möjliggöra enklare hantering av fakturor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej Dennis,

Tack för ditt meddelande och feedback, det uppskattas!

Anledningen till att vi bytte från Klarna till Qliro beror på att den tekniska integrationen vi haft med Klarna har tyvärr Klarna slutat att tillhandahålla och en renodlad Klarna Checkout var inte ett alternativ vi kände var lämpligt då vi har en egen lösning till vår kassa som vi är stolta över och ständigt utvecklar och förbättrar för att göra det så smidigt och tydligt som möjligt för dig som kund.

Hoppas det ger dig inblick och förståelse till varför vi fattade beslutet.

Trevlig helg

Hahaha detta var nog den längsta stycket jag någonsin läst utan kommatecken eller punkt, en mening på fyra rader

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Köpte datordelar för 10 000 kr och glömde betala fakturan. Dåligt, jag vet. Qliro skickade en påminnelse med 60 kr påminnelseavgift och 50 kr dröjsmålsränta. Helt rimligt tyckte jag, och betalade så fort jag kunde. Men sedan damp det ner en ny påminnelse, den här gången på 34,43 kr. Det var tydligen räntan från att de hade skickat den första påminnelsen, tills att jag betalade den. En påminnelse som de för övrigt endast skickade med posten, trots att det gick utmärkt att skicka den första fakturan per mejl. Hmmmm...

Det här har jag aldrig varit med om förut. Förväntas jag räkna ränta-på-ränta för att kunna betala en jävla påminnelseavgift?? Jag verkar inte vara den enda som råkat ut för det här heller. Jag föreslår att ni på Inet tar Qliro i örat och ber dem sluta med sådan här skit, det reflekterar dåligt på er.