Sony plockar bort Cyberpunk 2077 från Playstation-affären

Permalänk
Medlem

Köper spelet om en månad.. Kommer nog bli rätt nöjd då

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om GTA V, ingen som finns hur GTA IV var på PS3/PC ?
Där pratar vi rejäla dips.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Om de fick igång Witcher 3 på switch så ska det nog gå detta också. Det behöver mer tid bara för optimering. Bland annat så verkar ju den dynamiska upplösningen inte funka som den ska helt. Det verkar finnas oklarheter i hur spelmotorn använder flera trådar på CPU sidan. Det går säkert att stänga av vissa features helt. Jag tror nog att de skulle klara av att leverera 30fps stabilt på PS4 om de fick lite mer tid.

Ja om de bara ställer ner upplösningen tillräckligt mycket så går det mesta Skämt o sido, jag visste inte att den dynamiska upplösningen inte fungerade. Den är nog ganska viktigt för att kunna hålla 30 fps på gamla konsollerna. Tydligt att de behöver mer tid att optimera. Synd att de inte sköt fram det på de gamla konsollerna. Visst det hade genererat kontrovers det med men inte alls på samma nivå. PC- och PS5/XboxSX-spelare verkar nöjda med spelet men det har överskuggats totalt. Jag är helt fast i det och har haft väldigt lite problem.

Permalänk
Medlem

Väldigt hård kritik.
De kan väl knappast ha vetat att PS4 klämmer fram neonfärgad gulaschsoppa i 15 fps och släppt det så?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivet av Durkadur:

Ja om de bara ställer ner upplösningen tillräckligt mycket så går det mesta Skämt o sido, jag visste inte att den dynamiska upplösningen inte fungerade. Den är nog ganska viktigt för att kunna hålla 30 fps på gamla konsollerna. Tydligt att de behöver mer tid att optimera. Synd att de inte sköt fram det på de gamla konsollerna. Visst det hade genererat kontrovers det med men inte alls på samma nivå. PC- och PS5/XboxSX-spelare verkar nöjda med spelet men det har överskuggats totalt. Jag är helt fast i det och har haft väldigt lite problem.

Jag spelade två timmar på ps5 innan jag gav upp. Ser för oklart ut och känns inte kvalitetstestat alls. Jag väntar på patchen i februari eller ps5 varianten. Alltså, de flesta spelen jag spelat på ps4 senaste åren ser bättre ut (RDR2, TLoU part 2) än vad Cyberpunk 2077 gör på ps5.

Permalänk
Medlem

Är la typ första gången i historien de drar tillbaka ett spel på detta sättet? Tror inte jag varit med om det tidigare.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag fick igenom min refund godkänd nu, spelat 14h på PS5.
Problemet är att ju längre man kommer i spelet desto buggigare blir det och ju mer krashar det.
Igår spelade jag 3-4 timmar och krashade 3 gånger. Dessutom var det flera tillfällen med T-poses och bilar i cutscenes som körde genom galler.

SYND SOM TUSAN då jag verkligen hunnit fastna i storyn och karaktärerna som är 10/10. Helt otroligt bra, men allt annat är tyvärr inte där.

Nä, känns skönt att få pengarna tillbaka och sedan köpa det på rea om något år eller två, då med native PS5 version och fortsätta uppleva berättelsen

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Musikälskare

Stackars dessa utvecklare som kommer få jobba som galningar bara för att investerare etc. vill pusha en release då dom börjar få kalla fötter, dom har satt sig själva i denna situationen

Gjorde själv en refund på steam

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag förstår att människor är upprörda över buggar på nya konsolerna, men jag menar kom igen... PS4 är 7 är gammal. Nya telefoner är antagligen på samma nivå prestandamässigt.

Personligen tycker jag att Cyberpunk är förvånansvärt väloptimerat. Mitt RX 5700 når 60 fps praktiskt taget låst i 1080p high (inte ultra), vilket är bra mer än jag hade tänkt mig. Spelet verkar ju till och med gå att spela i 720p low med HD 7970 i 30 fps, och det kortet är från 2012!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ganska korkat att de ens slösa tid på att släppa ett så ambitiöst spel som Cyberpunk är på gammal utdaterad hårdvara som förra generationens konsoler är hade varit bättre om de hade släppt det exklusivt som en PC och "next gen"-titel.
Alternativt givit förra generationens konsoler lägre prioritet och sagt att det släpps till dem vid ett senare datum, men då som en nedbantad version om inte är lika krävande.

Som jag ser det kan man jämföra det med folk som sitter med 7 år gamla datorer som inte ens möter minimikraven och gnäller på att det är ett "dåligt optimerat skit spel".

Permalänk
Medlem

Det är synd vad jag antar iaf att dom var tvungna att få ut spelet nu runt helgdagarna pga sina investerare istället för att få skjuta upp på det längre.
Det hade sålt som smör om 3-6 månader också nu pga pandemin ändå. Många har tagit upp spelande igen.
Nu vet jag att dom kommer att fixa till spelet ordentligt, hoppas bara att det går få det hyffsat på one och ps4.
Annars kanske man hade kunnat vrida ner inställningarna på den gamla konsollerna och erbjuda det till ett rabatterat pris.

Permalänk
Medlem

(Nej, den är inte såklart på riktigt. )

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Skrivet av Sando:

Jag förstår att människor är upprörda över buggar på nya konsolerna, men jag menar kom igen... PS4 är 7 är gammal. Nya telefoner är antagligen på samma nivå prestandamässigt.

Personligen tycker jag att Cyberpunk är förvånansvärt väloptimerat. Mitt RX 5700 når 60 fps praktiskt taget låst i 1080p high (inte ultra), vilket är bra mer än jag hade tänkt mig. Spelet verkar ju till och med gå att spela i 720p low med HD 7970 i 30 fps, och det kortet är från 2012!

Spelet är en minst 8 år gammal produktion och har marknadsförts som en multiplatform-titel. Det absolut minsta folk borde kunna förvänta sig är runt 30 fps med 2-3 fps marginal på PS4/Xbone. Nej, det är inte orealistiskt att förvänta sig en viss nivå av kvalitet på en produkt även på en PS4:a. Det är däremot orealistiskt att utlova något som inte går att uppnå. Vad utvecklarna skulle blivit tvungna att dra ner på för att nå det målet är en annan sak, men CPR sköt sig själva i foten rejält när dom i stort sett har lurat majoriteten av konsolkunderna och därmed dragit över sig enorma finansiella förluster och dåligt förtroende. Om inte spelet kan möta baskravet för att köras på dessa konsoler skulle CDR inte släppt spelet på dom alls.

De flesta här på forumet har säkert tillräcklig förståelse för att kunna förutspå att Cyberpunk inte skulle se ut eller prestera lika bra på baskonsolerna men absolut inte så illa som det faktiskt gör nu.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Spelar på ps4 men är nöjd då spelet även kommer funka på min kommande konsol. Ja det är lite sht och jag har haft 3 st omstarter men det är fortfarande ett spel 5/5 👍👍👍👍👍

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Sett till hur dåligt alla grafikkort presterar i det här spelet så tycker jag en prishalvering på grafikkort vore rimligt. RTX 3090 är det nya mellansegmentet rent prestandamässigt, så nu ställer jag mig frågan; när kommer grafikkort ur toppsegmentet lanseras?! 4K, 120+ fps med maxad raytracing?
Ut med det gamla och in med det nya!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Men om man vill behålla det på ps4 kan man det? Kommer man då få den patch som ska komma nästa vecka?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HenrikM:

Det är väll praxis på stora släpp. Få igenom det så att det får släppas och sedan ha en ohemueligt stor day one patch. Jag ser det som att sony i detta fall är rätt skuldfria och all shade ska falla på cdpr. Hur mycket man än tycker om det spelföretaget.

Ja missförstå mig inte, jag tycker inte att Sony har ett ens nämnvärt ansvar i det hela egentligen. Ville bara påpeka att det faktiskt finns processer som Sony normalt följer men som de inte följt i detta fallet (och som de inte följer kring många andra stortitlar).

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

75% off or no deal

Återigen lanseras spel innan de är helt klara för att marknadsavdelningen styr.
Är glad att jag inte har någon direkt hets att spela detta - verkar intressant men jag kan vänta ett par år till.
Wishlist på steam och så väntar vi på att få mail om 75% off. De borde ha fixat buggarna tills dess tänker jag.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Upp Hussad Kurs.

Den polska spelutvecklaren CD Projekt Red har inte haft några diskussioner med Microsoft om att ta bort det buggfyllda spelet Cyberpunk 2077 från deras spelbutik. Det säger bolaget till Reuters.

"Vi för inte några sådana diskussioner med Microsoft för tillfället", kommenterade vd:n Adam Kicinski till nyhetsbyrån

CD Projekt Red-aktien har handlats ned nästan 20 procent under fredagen.

Permalänk
Skrivet av Ringman:

Ganska korkat att de ens slösa tid på att släppa ett så ambitiöst spel som Cyberpunk är på gammal utdaterad hårdvara som förra generationens konsoler är hade varit bättre om de hade släppt det exklusivt som en PC och "next gen"-titel.

This.
Det finns bara två alternativ, antingen skalar man ner spelet till omoddad Skyrim-nivå på grafik, fysik, och levels, eller så släpper man det bara till nextgen och pc. Man kan inte optimera för nextgen och pc och förvänta sig att spelet ska rulla OK på åtta år gamla konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Ganska korkat att de ens slösa tid på att släppa ett så ambitiöst spel som Cyberpunk är på gammal utdaterad hårdvara som förra generationens konsoler är hade varit bättre om de hade släppt det exklusivt som en PC och "next gen"-titel.
Alternativt givit förra generationens konsoler lägre prioritet och sagt att det släpps till dem vid ett senare datum, men då som en nedbantad version om inte är lika krävande.

Som jag ser det kan man jämföra det med folk som sitter med 7 år gamla datorer som inte ens möter minimikraven och gnäller på att det är ett "dåligt optimerat skit spel".

Det här vore såklart bäst för att komma runt prestanda-debaclet, men resonemanget blir lite väl världsfrånvänt. Folk verkar lätt glömma att next gen liksom inte riktigt är här, egentligen. Majoriteten av konsolspelare har ju fortfarande PS4 och Xbox One. Att bara släppa på PC och PS5/Xbox X vore att ignorera den förkrossande majoriteten av konsolspelare som det ser ut idag. Då har vi inte ens tagit i beaktning att CP77 skulle släppas långt innan några next gen-konsoler var här.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att man har uttryckligen sagt att detta spelet är för PS/Xbox ( både last och next gen ). Därför ska det fungera, svårare än så är det inte.

Om någon med en 7 år gammal PC, som inte möter minikravet gnäller på "dåligt optimerat", är ju inte alls samma sak. Finns det ett minimikrav på ett PC spel så får man ju förhålla sig till det om man vill lira. Minikravet för att köra Cyberpunk ÄR en last-gen PS/Xbox enligt CD Project Red ( därav att man kan förvänta sig att det fungerar).

Att INTE släppa det på last-gen hade förmodligen varit en ekonomisk katastrof eftersom majoriteten INTE har en next-gen konsol.

Som några har nämnt, spelet skulle från börja släppas innan det ens fanns några next-gen konsoler tillgängliga.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 påminner mig så om hur lanseringen av Aliens: Colonial marinens var.... Hypen var total och vi blev lockade med "ingame" trailers,som visade sig inte alls vara det vi fick vid lanseringen... Blev ett j.kla liv på fansen,med all rätt.

Nu har jag större hopp om att tillverkarna faktiskt kommer att fixa till spelet med diverse patcher i framtiden🙂

Inte att det slutar som ACM där fansen har nu patchat till det med egna mods som gör det så mycket snyggare och roligare att spela(på PC).

Så jag har hopp🙂

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att folk som är besvikna får tillbaks sina pengar. Fint att Sony får cred för det. Lite sämre att Sony överlag inte tillåter refunds likt Steam eller Xbox kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att man kan belasta någon annan än CDPR. De är själva ansvariga för hypen. Spelet är bra men de märks att de tagit sig vatten över huvudet. De har lagt all tid på yta och storyn. Den öppna världen är fylld av en halvdan ai och saker som inte går att intergera med. Tror de skulle tjänat på att spännt bågen lite mindre. Tycker mig kunna se många paralleller till andra spel som har dragits med problem under utvecklingen. Jag kan inte rekommendera någon spelet som det är idag oavsett plattform. De har släppt ett early access spel för fullpris och vi agerar nu betatestare. Missförstå mig rätt jag gillar storyn skarpt men har problem med gameplay och den öppna världen. Deus Ex anser jag fortfarande är kungen av scifi-rpg om man ser till gameplay och mycket är ju lånat från det spelet men gjort lite sämre.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

hmmm copium

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buulaa:

Japp.
Och med all rätt ;).

En relevant del av konceptet med konsolerna är ju att innehållet kvalitetssäkras. Det finns en viss lägstanivå. Spelen ska inte crasha på konsol helt enkelt - och det kan man förvänta sig för allt certificeras och kollas av konsoltillverkarna.
Man får kanske inte allt med en konsol - men det här får man ;).

Samma kontrollsystem finns inte för hela PCplattformen. Vi vill antagligen inte ha en så låst plattform ens där en part ska godkänna all mjukvara.
Och nog finns det gott om exempel där det också blivit värre lanseringar på PC. Yes.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Fast GTA5 är från början ett PS3-spel.

Men Witcher 3 i samma? motor funkade väl, men inte samma densitet och NPCer där

Det är komplexiteten i spelet som jag tänkte på. Kolla en video på youtube där de visar detaljrikedomen i gta V.
Den är nog på högre nivå än cyberpunk 2077.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

CDPR har redan sagt att dom kommer släppa 1 patch innan holidays, sen kommer dom återkomma i Januari/Feburari med patchar.

https://pbs.twimg.com/media/EpLqtZ8XEAIEqsX?format=jpg&name=large

Dom har redan sagt att dom kommer låta deras utvecklare få ledigt över julen.

Japp, men det betyder inte att det är sant. Det är ju bra att lova något med lite marginal. Man kan bara hoppas

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Tror inte spelet blir bra på de gamla konsolerna med några patchar. Dålig fps, massvis med buggar och stundtals rent ut dålig grafik.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p