Problem 1: Det är redan idag massor av saker som inte täcks av TOU men som är olagligt. Så inget nytt där, skulle det vara så att TOU måste täcka allt som står i lagen så, skulle man behöva ha med lagboken i TOU. Så det faller ju på sin rimlighet.
Idag får jag känslan att man gör TOU medvetet längre än det behöver vara för att folk inte ska läsa det.
Problem 2: Vi är tyvärr stark beroende av jättarna, ta FB till exemple. Skulle jag inte vara med där skulle min barn ha det betydligt svårare att delta på idrott och fritidsaktivitet för att nästa alla klubbar lägger ut information där. Saken görs in bättre av att vår myndigheter flyttar ut viss kommunikation till dessa. Man skulle bli utestäng ifrån delar av samhället utan FB mm. Så är det helt oresonligt att klassa dessa som infrastruktur och i och med det ställa krav på demokratisk inflyttande över dessa? Om man tar ditt exempel, så är det lagligt att slänga ut någon ifrån sitt hem just för att vi genom demokrati har stiftat denna lag. Så att stifta en lag så att demokratin har inflyttande över företag med närmaste monopolställning och funktion av infrastruktur, är det helt orimlig?