Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hehe sökfunktionerna på Swec är något av en can of worms. Men jag håller med om att vi nog bör ta en titt på hur de fungerar.
Sätter på todo:n!

Tummen upp! Är något jag påpekat gällande marknaden också

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Cyberpunk på konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Cyberpunk på konsol?

Haha, bra gissning men även om spelen ser lika ut skiljer det några år

Permalänk
Medlem

Ajdå Ikonen nere till höger påminner om teenage mutant ninja turtles, i typ Japan, med en robot.. så eh. Svårt!

Permalänk
Medlem

Kan nog behövas nån hint jo...
Men jag känner igen det från nånstans! Har inte spelat det, men tror det glidit förbi i nån youtube video jag tittat på. Konsolspel väl?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan nog behövas nån hint jo...
Men jag känner igen det från nånstans! Har inte spelat det, men tror det glidit förbi i nån youtube video jag tittat på. Konsolspel väl?

Oj, trodde denna skulle vara lite enklare.

Släpptes mellan -99 och -00 till både PC och Dreamcast.
Både dem ursprungliga utvecklarna och utgivarna finns ej idag men de släppte många och fina spel under 90-talet.

Spelet finns idag att köpa på både GOG och Steam för runt 70:-
Själv är jag rätt gammal och köpte det på OBS!, eller om det var B&W, i stor kartong när det begav sig

Permalänk
Medlem

Slave Zero från Infogrames, denna var minst sagt klurig. Brukar titta på denna tråd emellanåt och de flesta 80 och tidiga 90-talare till våra då vanligaste hemdatorer och konsoller är ingen match. Men här krävdes lite kreativt sökande, tack vare ledtråden Dreamcast gick det lite lättare att begränsa utbudet.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Slave Zero från Infogrames, denna var minst sagt klurig. Brukar titta på denna tråd emellanåt och de flesta 80 och tidiga 90-talare till våra då vanligaste hemdatorer och konsoller är ingen match. Men här krävdes lite kreativt sökande, tack vare ledtråden Dreamcast gick det lite lättare att begränsa utbudet.

Du har naturligtvis helt rätt
Trodde inte detta spel var så ovanligt.

Permalänk
Medlem

Då får jag prova med denna titel och se hur snabbt det går. Mycket nöje!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Då får jag prova med denna titel och se hur snabbt det går. Mycket nöje!

Den känner jag igen Typ halvsaggig Commandoklon. (minns inte exakta namnet just nu, så ger nån annan chans att ta den)
Är det inte i det spelet där man ser svenska flaggor som står lite överallt? (ren slump då spelet knappast utspelar sig i Sverige)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den känner jag igen Typ halvsaggig Commandoklon. (minns inte exakta namnet just nu, så ger nån annan chans att ta den)
Är det inte i det spelet där man ser svenska flaggor som står lite överallt? (ren slump då spelet knappast utspelar sig i Sverige)

Din beskrivning är helt rätt, halvsaggig Commandoklon. Det var runt 25 år sedan jag spelade det men faktiskt känns det bekant med flaggorna. Har detta på original, fick det med min beggade A500. Man fick till och med en brosch att sätta på jackan, stentufft!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Då får jag prova med denna titel och se hur snabbt det går. Mycket nöje!

https://i.imgur.com/PVSCScJ.jpg

Fernandez Must Die

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Din beskrivning är helt rätt, halvsaggig Commandoklon. Det var runt 25 år sedan jag spelade det men faktiskt känns det bekant med flaggorna. Har detta på original, fick det med min beggade A500. Man fick till och med en brosch att sätta på jackan, stentufft!

Det var inte lätt men jag tror det kan vara Fernandez Must Die.

Edit: tusan, för sent..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det var inte lätt men jag tror det kan vara Fernandez Must Die.

Edit: tusan, för sent..

Kan inte ha varit mer än några sekunder

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag är säker på min gissning. Passar på att slänga upp nästa spel:

Det här var fantastiskt roligt att köra PvP i en gång i tiden.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Fernandez Must Die

Vi har en vinnare!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det var inte lätt men jag tror det kan vara Fernandez Must Die.

Edit: tusan, för sent..

Det var sannerligen nära, snyggt att du kunde den!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Kanske tur att man inte gissade - jag mindes det som Hernandes must die så inte 100% rätt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag är säker på min gissning. Passar på att slänga upp nästa spel:

https://i.imgur.com/LUaNFK3.jpg

Det här var fantastiskt roligt att köra PvP i en gång i tiden.

Ledtråd:

Spelet handlar om rivaliserande magiker.

Spelets skapare ligger även bakom ett framgångsrikt turbaserat spel.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ledtråd:

Spelet handlar om rivaliserande magiker.

Spelets skapare ligger även bakom ett framgångsrikt turbaserat spel.

Den ledtråden får mig att misstänka Magic & Mayhem!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Den ledtråden får mig att misstänka Magic & Mayhem!

Rätt!

XCOMs mindre kända syskon.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Rätt!

XCOMs mindre kända syskon.

Gött! Men jag hade helt missat det. Då kommer en luring här. 😇

Trailer

Kan försöka få fram fler bilder men var svårt då namnet på spelet står skrivet ofta och jag inte kan editera bilder så snabbt på telefonen.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Gött! Men jag hade helt missat det. Då kommer en luring här. 😇

https://i.ytimg.com/vi/vwWrs2E50As/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/ZGQ_GRWGp3E/hqdefault.jpg
Trailer

Kan försöka få fram fler bilder men var svårt då namnet på spelet står skrivet ofta och jag inte kan editera bilder så snabbt på telefonen.

Kastar in ett hail mary med civilization I även om ja inte tror det är rätt

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

Kastar in ett hail mary med civilization I även om ja inte tror det är rätt

Känner igen Ramses där extremt mycket, Hade spelet på min Amiga 1200 tog 5 minuter typ att generera den största världen.

dock minns jag inga dinosaurier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

Kastar in ett hail mary med civilization I även om ja inte tror det är rätt

Nope, du är helt klart på rätt spår dock. Detta var en egen utgåva av ett spel i den serien. Jag brukade spela det med en kompis, gillade det mycket men det tar så lååååång tid bara.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nope, du är helt klart på rätt spår dock. Detta var en egen utgåva av ett spel i den serien. Jag brukade spela det med en kompis, gillade det mycket men det tar så lååååång tid bara.

Civnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Yes! Spelade med/mot min kompis men tog så himla lång tid med alla turer.

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Testar denna

Permalänk
Medlem

Midtown Madness!