Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaneDoe:

Hur gör man retur till Webhallen?

Jag har läst på deras hemsida https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop men förstår fortfarande inte vilka val jag ska göra på https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Man ska tydligen välja "Brevlåda" och inte "Ombud" då Webhallen ej hämtar ut hos ombud.

Sen ska man välja tillvalet företagspaket, och det är här det tar stopp för mig. Det enda jag ser är "Företagsleverans före kl 17:00 nästa vardag" vilket gör att frakten går från 49 kr till 200 kr...

Så vad menas med företagspaket? Betyder det bara att jag väljer "företag" som mottagare möjligtvis?

Jag skulle skicka ett "företagspaket" till ett annat företag tidigare i år.
Helt förlorad i vad det betyder gick jag till posten och vad om hjälp. Visade sig att det bara betyder att det är leverans till dörren hos ett företag.
Ett par dagar senare var pengarna tillbaka på kontot, så det verkar ha fungerat. Mitt bästa tips dock, åk till posten och boka det hela där.

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha beställt dubbla leveranser av min beställning från igår, har en redan skickad leverans som går till ombudet + en leverans till brevlådan. Vi får se imorgon vad försändelsen till ombudet innehåller och om det är samtliga artiklar (vilket det verkar vara en enligt listan på mina beställningar) är frågan vad den andra försändelsen är? Felbeställd leverns? Hemlig överraskning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

Jag skulle skicka ett "företagspaket" till ett annat företag tidigare i år.
Helt förlorad i vad det betyder gick jag till posten och vad om hjälp. Visade sig att det bara betyder att det är leverans till dörren hos ett företag.
Ett par dagar senare var pengarna tillbaka på kontot, så det verkar ha fungerat. Mitt bästa tips dock, åk till posten och boka det hela där.

Chattade med Webhallen nyss och det skulle tydligen kosta hela 200 kr i returfrakt. Helt orimligt för något som kostade 328 kr inkl. frakt.

Detta blir sista gången vi handlar hos Webhallen någonsin.

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen. Har skickat en fråga till er support angående en retur/öppet köp fråga i förra veckan. Har ni fullt upp nu runt jul? Har inte hört av supporten alls..

Ärendenummer #KT3433096

Skulle vara tacksam ifall det finns möjlighet för er att svara. 🙂

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ceder_78:

Hej @webhallen. Har skickat en fråga till er support angående en retur/öppet köp fråga i förra veckan. Har ni fullt upp nu runt jul? Har inte hört av supporten alls..

Ärendenummer #KT3433096

Skulle vara tacksam ifall det finns möjlighet för er att svara. 🙂

Yes de har en hel del att jobba sig igenom för tillfället. :/ har själv inte möjlighet att hjälpa med kundtjänstärenden då jag är inköpar

/Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes de har en hel del att jobba sig igenom för tillfället. :/ har själv inte möjlighet att hjälpa med kundtjänstärenden då jag är inköpar

/Patrik

Aja, tack iallafall 🙂

Permalänk
Medlem

Var har ni gjort av "min" Salt Sill, Malaco? Brukar köpa den från er och fick en mindre käftsmäll nu när jag skulle beställa och den är borta!?

Säg inte att det är så hädanefter!!

Permalänk
Medlem

så ni har gjort det svårt att betala med bitcoin nu. tacksamt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon spådom om när ni kan tänkas få in denna M.2 ssd?
https://www.webhallen.com/se/product/296882-WD-Black-SN750-NV...
Det har ju stått fler än 50st hos vår leverantör sedan nån/några dagar innan nyår vilket verka lite små skumt!

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut på 3060ti fronten?

Permalänk
Medlem

Skulle precis beställa en platta energi dryck av er vilket jag har gjort lite då och då i flera års tid, men nu helt plötsligt får man visst inte göra det via postorder längre? "OBS! Denna produkt kan endast hämtas i butik"
Läsk får man beställa men energi dryck begränsar ni?
Jag hoppas att det här är något tillfälligt ni börjat med eller ska man som bosatt i norra delen av sverige få skit som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Skulle precis beställa en platta energi dryck av er vilket jag har gjort lite då och då i flera års tid, men nu helt plötsligt får man visst inte göra det via postorder längre? "OBS! Denna produkt kan endast hämtas i butik"
Läsk får man beställa men energi dryck begränsar ni?
Jag hoppas att det här är något tillfälligt ni börjat med eller ska man som bosatt i norra delen av sverige få skit som vanligt?

Har säkert göra med att det är åldersgräns på energidryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Har säkert göra med att det är åldersgräns på energidryck

Tveksamt om det skulle vara fallet, tror snarare det är frakt relaterat.
Under deras egna köpvillkor för näthandel
"Åldersgräns: Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen."

Permalänk
Medlem

Vilka kriterier måste man uppfylla för att få handla grafikkort hos er? Löjligt.