Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x
To: info@antipiratbyran.com <info@antipiratbyran.com>

Hej jag har en fråg angående tillgripande mot en stor "leverantör" av piratkopierader filer...

Fråga
1.måste ni ha fysisk kontakt med "min" dator för att kunna fälla "mig" för piratkopiering
2. Skulle ni "klara" "lägga tid på" att kommain i en starkt krypterad hdd?
3. Av skaderna som en elektromagnet gör på en hdd skulle det vara möjligt för er eller polisen att se vad som en gång har funnits på hdd´n

Låt säga att jag ha 3 servrar med 250Gb film på varge filserver skulle jag då klassas som en stor leverantör av piratkopieade filer?

Haha! Nu kommer dom börja bevaka vad du gör på Internet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Haha! Nu kommer dom börja bevaka vad du gör på Internet.

Ja fy fan vad kul

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

Ni har fått det här med termit om bakfoten. Termit är ett pulver som är blandat med metalldam , det kommer upp i så höga temperaturer så att man använder det för att smälta ihop järnvägsrälsar.Det slutar visst det att brinna bara det att smälter ganska mycket i sin väg.

Visa signatur

Tidigare känd som eLight_swe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpider
Ni har fått det här med termit om bakfoten. Termit är ett pulver som är blandat med metalldam , det kommer upp i så höga temperaturer så att man använder det för att smälta ihop järnvägsrälsar.Det slutar visst det att brinna bara det att smälter ganska mycket i sin väg.

ok ... bra att veta....

Visa signatur

format c:

Permalänk

Termit ?!?!

Hmm .. Berätta mer om de där termit ..
Hur gör man sådant ??
Vore skoj att ha färdigt när SWAT kommer innstormande med mp5ór i min lilla hacker lägenhet .. Tutta eld på datorn så den smälter ner totalt .. hehe .. Vore skoj ..

Så .. Hur gör man sådant ??

// nizze

Visa signatur

m1_carbin

Permalänk
Medlem

Re: Termit ?!?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1_carbin
Hmm .. Berätta mer om de där termit ..
Hur gör man sådant ??
Vore skoj att ha färdigt när SWAT kommer innstormande med mp5ór i min lilla hacker lägenhet .. Tutta eld på datorn så den smälter ner totalt .. hehe .. Vore skoj ..

Så .. Hur gör man sådant ??

// nizze

Hmm .. jag har fixat din server nu .. drog några gb film oxo =P

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpider

Ver det inte det jag skrev?
Svetsning+höga temperaturer+banverket?

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZooZ
Ver det inte det jag skrev?
Svetsning+höga temperaturer+banverket?

Jo men vart kan man fåtag på sakerna? av dig kanske ?

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

nej, så länge du har ett recept så kan du göra det själv... samma sak som krut och nitroglycerin...

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

Varför inte helt enkelt köpa en löstagbar HDD där allt sånt ligger på och sen
bara när dom kommer typ gömma den !

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

idiotiskt ämne detta ...

varför göra en elektromagnet överhuvudtaget ... för att polisen ska kunna "ta" din dator eller titta på vad som finns där så måste dom ha en ransakningsorder ifrån en domstol, för att dom ska få det så måste det finnas starka bevis för att du säljer mjukvara olagligt.

för en vanlig hemanvändare som ger några musikcd's till närmast anhöriga och några polare samt har ett par hundra gig på hd'n så finns där ingetting alls att oroa sig över.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_home
Varför inte helt enkelt köpa en löstagbar HDD där allt sånt ligger på och sen
bara när dom kommer typ gömma den !

för att du kanske inte vill gömma hddn när du sitter vid datorn ..

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
idiotiskt ämne detta ...

varför göra en elektromagnet överhuvudtaget ... för att polisen ska kunna "ta" din dator eller titta på vad som finns där så måste dom ha en ransakningsorder ifrån en domstol, för att dom ska få det så måste det finnas starka bevis för att du säljer mjukvara olagligt.

för en vanlig hemanvändare som ger några musikcd's till närmast anhöriga och några polare samt har ett par hundra gig på hd'n så finns där ingetting alls att oroa sig över.

ja kanske men det är juh kul att ha en iaf

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

nej, så länge du har ett recept så kan du göra det själv... samma sak som krut och nitroglycerin...

JA men har du recept?

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

äre inte smidigare o köpa ett wan kort montera den datorn med "olagliga" saker på i källaren och sen bara streema det till din "vanliga" dator ?

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem
Citat:

To: info@antipiratbyran.com <info@antipiratbyran.com>

Hej jag har en fråg angående tillgripande mot en stor "leverantör" av piratkopierader filer...

Fråga
1.måste ni ha fysisk kontakt med "min" dator för att kunna fälla "mig" för piratkopiering
2. Skulle ni "klara" "lägga tid på" att kommain i en starkt krypterad hdd?
3. Av skaderna som en elektromagnet gör på en hdd skulle det vara möjligt för er eller polisen att se vad som en gång har funnits på hdd´n

Låt säga att jag ha 3 servrar med 250Gb film på varge filserver skulle jag då klassas som en stor leverantör av piratkopieade filer?

jag väntar med spänning på deras svar

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Termit är rost. Samt aluminiumpulver för att reaktionen inte ska gå helt överstyr.

Anyway, du kan alltid köra diskarna i RAID0 och lite diskret bygla om dem om polisen kommer förbi. Lycka till att få ut någon vettig data ur de diskarna!

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

hehe
eller om du har ett digitaltv paket.. (kan inte märket..)
Så fort snuten kommer..
Byt hårddisken i digitalen mot den i din burk
voila.. Sällan att dom kollar ditt digitaltv paket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I Danmark så gjorde Antipiratbyrån så att dom kollade runt med olika program alá DC. Kollade vad folk hade och sen kolla vilket IP du har. Dom ringde sen upp din internet leverantör och kolla vem som hade det IP't vid den tidpunkten och sen så skicka dom bara en räkning på de grejer du hade på din dator.
Då spelar det inte så stor roll om du äter upp din HD, för det är redan försent.

Vet dock inte om det är ett rättsligt mål som skulle funka i Svenska domstol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geekjoan
I Danmark så gjorde Antipiratbyrån så att dom kollade runt med olika program alá DC. Kollade vad folk hade och sen kolla vilket IP du har. Dom ringde sen upp din internet leverantör och kolla vem som hade det IP't vid den tidpunkten och sen så skicka dom bara en räkning på de grejer du hade på din dator.
Då spelar det inte så stor roll om du äter upp din HD, för det är redan försent.

min ISP hadde fått en kraftig stämning ifrån mig om dom lämnat ut mina uppgifter enbart för att en förening ringt till dem och sagt att jag hadde olaglig mjukvara på min dator ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

nja, inte direkt.... dessutom är det väl fortfarande inte olagligt att inneha nerladdade prylar... bara att använda fileshare-rogram? eller är jag helt ute och cyklar?

det är olagligt att dela filerna vidare men det är inte olagilgt att ladda ner dom eller att inneha dom har jag för mej

Visa signatur

det är manligt att fela, och än mer manligt att stå för det..

Permalänk
Medlem

geekjoan: Du menar att de kunde lämna in en anmälan endast på en drös filnamn? Inte en chans att det håller i svensk domstol.

Det finns iofs ett ofelbart knep:
Skapa ett p2p där filnamn ej existerar. Man söker endast på filstorlekar och/eller CRC32-hashs eller MD5-summor.
På så vis sänds endast ren data. Lycka till att luska ut vad det är...

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

eller så köra man heltenkelt med krypterade överföringar för att slippa att ISP:n är där och snokar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjoppen
Termit är rost. Samt aluminiumpulver för att reaktionen inte ska gå helt överstyr.

Anyway, du kan alltid köra diskarna i RAID0 och lite diskret bygla om dem om polisen kommer förbi. Lycka till att få ut någon vettig data ur de diskarna!

Det är rätt men någon sa att de ville ha receptet. Så här kommer det : Järnoxid "Rost" Fe2O3.........................3
Aluminium...............................1

Det brinner med en enorm hetta (83.7 kj per mol av rost som har antändigt) . Andra metaller kan också användas till att göra termit men detta är ett grundrecept.

Detta räcker bra till när det gäller att smälta hdd .

Visa signatur

Tidigare känd som eLight_swe

Permalänk
Medlem
Citat:

http://m0rten.mine.nu/morten/fun/text/dust-log.htm hehe

Hahahahahhahahaha :D:D

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
jag väntar med spänning på deras svar

Hej . Är det du själv som har servrarna eller vill du tipsa om någon annan ? mvh Henrik Pontén

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geekjoan

De måste ha fysiks kontakt med datorerna

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej . Är det du själv som har servrarna eller vill du tipsa om någon annan ? mvh Henrik Pontén

Jag själv.. Vafan tror du..

skicka det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzidZpiFf
Jag själv.. Vafan tror du..

skicka det

Ne jag får snaqrt hembesök endå

Visa signatur

format c: