Permalänk

Är daytrader men vid coronadumpen lastade jag in långa positioner i:

TSLA
ENPH
SQ
NVDA
FTNT
IDCC
SPCE
MARA
RIOT
BTCUSDT
BNBUSDT
ADAUSDT
ETCUSDT

Receptet på förtidspension är att lasta vid world wide panic dumpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Europcar är väldigt trötta, Avis/Sixt/Hertz ligger före och har mångahanda företagsavtal samt Europcar kan ej konkurrera med t.ex Kinto och M. Skulle aldrig köpa

https://www.di.se/nyheter/vw-overvager-kopa-majoritet-i-hyrbi...

Förstår att du ville missa detta då

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

https://finance.yahoo.com/news/europcar-said-reject-2-6-13204... 🤡

3.3 Miljarder € i skuld, går med förlust på en marknad med hög konkurrens med sjunkande marginaler som är inräknat i kursen. Förlåt för min taskiga attityd men din analys nämnde inget med VW och uppköp? Lite som att investera (yoloa) i Norweigan Airlines och dagen efter publicerar SAS information om uppköp (kommer inte hända).

Sorry för ranten men är trött på människor som gör minimal analys och sedan ska leka Allan när man vinner på lotto. Självklart kul för din del (och alla andra som går med vinst oavsett aktie/tillgång) men har sett en ökning av detta beteendet det senaste året och får bara fel vibbar.

Trevlig midsommarhelg!

Edit: Vill inte sprida någon negativ stämning om det nu kan tolkas som det. Som sagt bara trött på beteendet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elloy:

https://finance.yahoo.com/news/europcar-said-reject-2-6-13204... 🤡

3.3 Miljarder € i skuld, går med förlust på en marknad med hög konkurrens med sjunkande marginaler som är inräknat i kursen. Förlåt för min taskiga attityd men din analys nämnde inget med VW och uppköp? Lite som att investera (yoloa) i Norweigan Airlines och dagen efter publicerar SAS information om uppköp (kommer inte hända).

Sorry för ranten men är trött på människor som gör minimal analys och sedan ska leka Allan när man vinner på lotto. Självklart kul för din del (och alla andra som går med vinst oavsett aktie/tillgång) men har sett en ökning av detta beteendet det senaste året och får bara fel vibbar.

Trevlig midsommarhelg!

Edit: Vill inte sprida någon negativ stämning om det nu kan tolkas som det. Som sagt bara trött på beteendet!

Tydligt tecken på förestående börskrasch är att precis alla pratar om börsen och att de tjänat pengar på det.
Man tänker typ:
Grattis att du har tjänat pengar på en överhettad börs där precis allt har skenat i värde. Så du har inte tjänat pengar för att du är skicklig utan för att det spelar ingen roll vad du investerade i.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tydligt tecken på förestående börskrasch är att precis alla pratar om börsen och att de tjänat pengar på det.
Man tänker typ:
Grattis att du har tjänat pengar på en överhettad börs där precis allt har skenat i värde. Så du har inte tjänat pengar för att du är skicklig utan för att det spelar ingen roll vad du investerade i.

Med tanke på senaste tidens utveckling så skulle man nästan gratulera dem som gjort förluster, det är nästan lite av en bedrift faktiskt. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elloy:

Massor av text

Edit: Vill inte sprida någon negativ stämning om det nu kan tolkas som det. Som sagt bara trött på beteendet!

Tips och analys är två skilda saker. Jag vill endast ge tips så får man göra en egen bedömning. Varför jag köpte den aktien var att VW har visat intresse förra året och jag misstänkte att de skulle göra det igen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Jag har tog en position i Piezomotor för några månader sedan på infall och känsla. Såg att den har gått bra nu och verkar vara en del spännande på gång. Vore intresserad av att veta vad någon här gjort någon analys eller vet mer om företaget.

Permalänk
Medlem

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/
->
https://www.fca.org.uk/news/warnings/cash-fx-group

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

Det är en scam, förstår du väl? ~20% på en månad, över 1000% på ett år. Det är för bra för att vara sant. Dessutom finns det inga investeringar som ger sådan regelbunden avkastning och inga investeringar utan risk.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

Eller pyramidspel på Svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Pryamidspel ja, MLM nej. I MLM får du förutom att bli lurad på dina pengar även bränna ut dig och dina vänskapsrelationer genom att sälja någon skitprodukt. En liten, men väsentligt skillnad.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phod:

Pryamidspel ja, MLM nej. I MLM får du förutom att bli lurad på dina pengar även bränna ut dig och dina vänskapsrelationer genom att sälja någon skitprodukt. En liten, men väsentligt skillnad.

Tack för rättelsen, lite osäker på exakt vad upplägget var här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar.

Until they don't. Har man tagit sig förbi högstadiematten så förstår man att det är ett pyramidspel och att korthuset faller förr eller senare. Bitconnect betalade ut pengar också i början, och många andra pyramidspel med.

Problemet uppstår när inflödet av nya användare inte ökar tillräckligt för att täcka utflödet av pengar. Då börjar plötsligt problem att uppstår och ursäkterna börjar rulla ut att uttag ska komma igång igen "snart" osv medans de som står bakom packar kappsäcken och förbereder en exit.

Brukar vara en runda med stora ponzi med några års mellanrum, I guess it's time again.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

Snälla, sluta genast med detta och be de du känner vara glada för det de har fått hittills och ta ut sina pengar. Detta är en scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Snälla, sluta genast med detta och be de du känner vara glada för det de har fått hittills och ta ut sina pengar. Detta är en scam.

Nån postade en länk till marknadsföringsmaterialet på svenska i tråden om CFX på Flashback. Hur folk kan gå på sånt här övergår mitt förstånd, rolig läsning dock om nån annan vill titta! Problemet är väl att folk som går på detta också är oförmögna/förblindande av girighet för att förstå att andra kan se rakt igenom skiten och försöker hjälpa dom.

https://cashfxgroup.com/assets/resources/Cash%20Forex%20Group...

Permalänk
Medlem

Någon som läser på wallstreetbets? Är ny på reddit. Är det daily discussion som det är tänkt att man ska läsa? Bara massa random halvspaminlägg tycker jag. Jag trodde folk snackade ihop sig seriöst där men jag hade fel I guess.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiller:

Investerar själv i Cash Forex Group (CFX). De håller vad de lovar sett till utbetalningar. (1% av startsumman du betalar dagligen exklusive helger.) Har alltid fått mina pengar och håller på att ranka upp på nivå 3. (Cirka 1000 kronor i månaden. Går bara fortare och fortare desto längre du kommer upp. Svärfar får 12,000 i månaden och han som hjälpte mig in i systemet får 10,000 kronor dagligen. Gäller att ha is i magen bara. ☺️

Du skojar va, du förstår att det är en scam va, el så driver du med oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Någon som läser på wallstreetbets? Är ny på reddit. Är det daily discussion som det är tänkt att man ska läsa? Bara massa random halvspaminlägg tycker jag. Jag trodde folk snackade ihop sig seriöst där men jag hade fel I guess.

Det var en väldigt speciell sorts humor där tills det drällde in en massa folk i samband med GME. Jag slutade följa den subredditen strax efter det, men jag antar att det är en mix av skämt, allvar och folk som tror på allt som skrivs där. Om man inte har koll på hur den ekonomiska marknaden fungerar kan det vara svårt att förstå vad som är idioti eller skämt där.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Du skojar va, du förstår att det är en scam va, el så driver du med oss

Finns väl en lista med alternativ.

1. Nån som inte förstår orimligheten i upplägget.

2. Nån som drivs av girighet och har skygglappar.

3. Troll.

4. Eller nån som är fullt införstådd med att det är en scam/MLM. Därför postar enbart för att försöka fiska nya rekryter på diverse plattformar. Det finns en hel del folk som flyttar från en ponzi till nästa och satsar på att gå plus/få ut pengar innan det kollapsar. Som sagt i början så är det ganska många av dessa som faktiskt betalar ut om de lyckas rekrytera i tillräcklig hastighet. Det blir med andra ord en kalkylerad risk att hoppa på tidigt och betta på att det tar fart och man kan casha ut. För varje Onecoin/Bitconnect osv finns det dock betydligt fler som bara rann ut i sanden.

Permalänk
Medlem

Startar ett barnspar månadsvis tänkt att hålla i 20år eller så, ska ha det i ISK i mitt namn.

Tycker personligen det ser bra ut, ska man lägga till avanza global 50/50 som globalfond eller välja den istället för länsförsäkringar? någon input?

Länsförsäkringar Global indexnära 65%
Handelsbanken GI småbolag ind cri A1 SEK 10%
PLUS Allabolag Sverige Index 10%
Avanza Emerging markets 5%
Spiltan Aktiefond invest 5%
AMF aktiefond småbolag 5%

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Startar ett barnspar månadsvis tänkt att hålla i 20år eller så, ska ha det i ISK i mitt namn.

Tycker personligen det ser bra ut, ska man lägga till avanza global 50/50 som globalfond eller välja den istället för länsförsäkringar? någon input?

Länsförsäkringar Global indexnära 65%
Handelsbanken GI småbolag ind cri A1 SEK 10%
PLUS Allabolag Sverige Index 10%
Avanza Emerging markets 5%
Spiltan Aktiefond invest 5%
AMF aktiefond småbolag 5%

Fonderna ser bra ut.
En tanke kring kontoval, man brukar rekommendera Kapitalförsäkring istället för ISK för barnspar.
Detta då du kan sätta barnet som förmånstagare och på sätt ingår inte beloppet i arvet.
I övrigt fungerar det ju på samma sätt som ISK, du har kontrollen osv.

Permalänk
Skrivet av Phod:

Pryamidspel ja, MLM nej. I MLM får du förutom att bli lurad på dina pengar även bränna ut dig och dina vänskapsrelationer genom att sälja någon skitprodukt. En liten, men väsentligt skillnad.

Det har absolut ingenting med pyramidspel att göra!!1
Det är en upp-och nedvänd tratt-formation!
Helt annorlunda!

🤔😉

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Startar ett barnspar månadsvis tänkt att hålla i 20år eller så, ska ha det i ISK i mitt namn.

Tycker personligen det ser bra ut, ska man lägga till avanza global 50/50 som globalfond eller välja den istället för länsförsäkringar? någon input?

Länsförsäkringar Global indexnära 65%
Handelsbanken GI småbolag ind cri A1 SEK 10%
PLUS Allabolag Sverige Index 10%
Avanza Emerging markets 5%
Spiltan Aktiefond invest 5%
AMF aktiefond småbolag 5%

Jag skulle nog sätta en betydligt aggressivare strategi än globala indexfonder åtminstone de första 10 åren.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantom:

Fonderna ser bra ut.
En tanke kring kontoval, man brukar rekommendera Kapitalförsäkring istället för ISK för barnspar.
Detta då du kan sätta barnet som förmånstagare och på sätt ingår inte beloppet i arvet.
I övrigt fungerar det ju på samma sätt som ISK, du har kontrollen osv.

Jag sparar åt barnen i mitt eget namn till 100% om de är pundare när de blir vuxna så ser jag till att se inte får en krona. Ska då se till att allt kapital är bränt och tillgångarna är belånade tills jag dör

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag sparar åt barnen i mitt eget namn till 100% om de är pundare när de blir vuxna så ser jag till att se inte får en krona. Ska då se till att allt kapital är bränt och tillgångarna är belånade tills jag dör

Stor tro på dig själv som förälder?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag sparar åt barnen i mitt eget namn till 100% om de är pundare när de blir vuxna så ser jag till att se inte får en krona. Ska då se till att allt kapital är bränt och tillgångarna är belånade tills jag dör

Så funkar ju dock KF med. Du bestämmer över pengarna tills du vill ge bort dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Stor tro på dig själv som förälder?

Det vet man aldrig före man har facit, så om du inte redan nu har vuxna barn så får du hoppas din kommentar åldras väl.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Funderar på att investera i något bolag som sysslar med cybersäkerhet. Med tanke på situationen med COOP så känns det som att cybersäkerhetsbolagens inflytande kommer att öka och därmed försäljningen(eller tänker jag fel?). En framtidsbranch helt enkelt, men det kanske andra personer också tänkt på så att priserna på aktierna egentligen är för höga då folk tänker långt in i framtiden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Spekulant + Låta en apa välja på måfå