Laptop för studier och lite gaming - Omkring 10 000 kronor eller mindre

Permalänk

Laptop för studier och lite gaming - Omkring 10 000 kronor eller mindre

Hej

Är ute efter en laptop som jag kan använda till mina studier i höst och som jag kan spela lite på.
Är inte ute efter en värstingdator men vill kunna spela på den när jag inte är hemma.
Har för avsikt att byta ut min stationära dator inom en (förhoppningsvis) snar framtid när det blir lättare att komma över ett vettigt grafikkort och vill därför inte öppna plånboken för mycket vid detta köp.

Jag vill gärna inte gå över 10 000:- utan håller mig gärna lite under det, men kan kan sträcka mig en tusenlapp eller två till om det skulle finnas en laptop som ger mycket bättre prestanda sett till priset.

Just nu kikar jag på denna Razer Blade 15 basmodell (2020) för 7999:- som jag tycker verkar ha bra bang for the buck.
Razer Blade 15 Basmodell (2020)

Hör gärna om ni kan tipsa mig om en bärbar som är bättre än den som jag har länkat ovan sett till pris/prestanda eller om jag ska slå till.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Secondsummer:

Hej

Är ute efter en laptop som jag kan använda till mina studier i höst och som jag kan spela lite på.
Är inte ute efter en värstingdator men vill kunna spela på den när jag inte är hemma.
Har för avsikt att byta ut min stationära dator inom en (förhoppningsvis) snar framtid när det blir lättare att komma över ett vettigt grafikkort och vill därför inte öppna plånboken för mycket vid detta köp.

Jag vill gärna inte gå över 10 000:- utan håller mig gärna lite under det, men kan kan sträcka mig en tusenlapp eller två till om det skulle finnas en laptop som ger mycket bättre prestanda sett till priset.

Just nu kikar jag på denna Razer Blade 15 basmodell (2020) för 7999:- som jag tycker verkar ha bra bang for the buck.

Hör gärna om ni kan tipsa mig om en bärbar som är bättre än den som jag har länkat ovan sett till pris/prestanda eller om jag ska slå till.

Tack på förhand!

DLSS är guld värt när man spelar på en laptop där det är ont om prestanda och kylning.
Försök hitta en med ett RTX 2060, eller gärna ett 3060.
Minst 16GB RAM och 500GB SSD också imo.
17" är en jätteskillnad mot 15" när man spelar med!

Personligen tycker jag inte priserna på laptops är så värst mycket bättre på Amazon, då köper jag hellre i Sverige och får ett lättare support ärende.

Sådär rakt upp och ner tycker jag du ska lägga 2000kr till.
https://www.komplett.se/product/1184772/gaming/speldator/barb...

Annars kan du även ha lite is i magen och hålla span på Facebook marketplace, ibland kan man göra klipp. Men man får vara snabb!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Secondsummer:

Hej

Tack på förhand!

Köp Blade. Den är sjukt billig just nu och räcker till väldigt mycket. Sen är det ju en fördel (i mina ögon i alla fall) att den inte ser ut som något designat av en finnig tonåring liksom. Dessutom är det rätt tunn och lätt för att vara en speldator, vilket är en väldig fördel om man ska bära med sig den till och från skolan varje dag. Ska du plugga på distans bara så kanske inte det spelar roll förstås, men då kanske det är bättre med en stationär.