Permalänk
Medlem

Glorious model O Wireless

Hej!

Har länge varit inne på en Glorious model O mus, men har velat ha trådlös.
Nu såg jag att de släpper en trådlös version av den, jag har förbokat mig en då det verkar som att högre makter har lyssnat haha!

Det jag egentligen vill fråga dom som sitter med en vanlig model O är hurvida ni är nöjd med den, jag vet ju om hela grejen med kabeln som har krånglat, men nu bör ju det vara löst med en trådlös version, det kan säkert uppkomma andra saker givetvis, men jag tänker på hur den är att använda, hur känns knappar efter ett tags användande osv? Har känt på musen och tycker den är skön, men har inte så att säga efter ett tags användande vetat hur kvalitén känns då.
Uppfyller den de kraven och förhoppningarna du hade på musen när du köpte den?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har lagt en förhandsbokning nu, får återkomma med hur den är och känns, beräknad leverans är 20 november, blir nice att inviga den med CP2077 gaming!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Låter intressant, sitter själv på en g pro wireless idag och tycker att den fungerar bra men önskar att den varit en aning högre för att ge mig ett bekvämt grepp. vore najs med lite feedback när du testat musen .....

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av völund:

Hejsan!
Låter intressant, sitter själv på en g pro wireless idag och tycker att den fungerar bra men önskar att den varit en aning högre för att ge mig ett bekvämt grepp. vore najs med lite feedback när du testat musen .....

Okej jag kikade på g pro wireless också, men den är för dyr tycker jag, samt att den är liten, Dock är g pro wireless en aning högre än model o tror jag. Men längden är bättre på model o, för mig iallafall Ska få hem musen imorgon då det blev framflyttat pga senarelagd leverans till inet

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nu är den hemma, och den är en dröm att lira med.

Rekommenderas varmt!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hur är scrollhjulet på den? Körde med en Model O ett tag och det kändes väldigt billigt. Gummit satt liksom löst på själva scrollhjulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d925:

Hur är scrollhjulet på den? Körde med en Model O ett tag och det kändes väldigt billigt. Gummit satt liksom löst på själva scrollhjulet.

Nej det uppfattar jag inte, men sen är de ju inte "jättehårda klick" när man scrollar, men de känns stabilt nu.
Första versionen av model o och andra (wireless) är en uppdaterad version, inga vobbliga knappar, inget skrammel, och inget flex över huvudtaget. Så dom har verkligen fått till denna.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nice. Sitter själv på en model o- mus och hoppas innerligt att den också kommer som trådlös. Det skulle vara ett givet köp för mig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nice. Sitter själv på en model o- mus och hoppas innerligt att den också kommer som trådlös. Det skulle vara ett givet köp för mig.

Ja, de kommer säkert både en o- och en D om O wireless slår hos konsumenterna

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Använt en trådlös model O i 3 veckor nu, och är äntligen nöjd.
Tidigare mus: Roccat Kone EMP

Alternerat mellan båda mössen denna tid. Först nu känner jag ett motstånd mot att använda min gamla Roccat. Nu känns det som att jag drar runt en tegelsten. Så tungt.
Model O dansar fram. Den manövreras med handleds- och fingerrörelser. Lätt. Balett.

+ Scrollhjullet. Bästa fästet mot fingret jag stött på.
+ Vikten.
+ Glidet.

- Batteritiden. 4-5 dagar om jag kommer ihåg att stänga av musen när jag stänger av datorn.
- Räckvidd. Vill man sitta i ett annat rum fungerar den inte som den ska.
- Fäste/passform. Känns hal i handen i början. Men nu när jag fattat idén men musen, att den inte ska manövreras med armen, utan med handen/fingrarna, fattar jag hela konceptet.

Permalänk

Ni som använder MOW - trivs ni? Läst om lågt sittande sidoknappar, får ni plats med tummen? Är kvaliten bättre än den trådade som jag förstår låg inne med mkt problem?

Jag svarar på min egna fråga då jag köpte hem musen idag. Jag kommer göra en retur. Har musen i handflatan och använder någon form av hybrid palm/claw, så mitt sidogrepp är långt fram. Tummen täcker hela främre sidoknappen och man trycker in den ständigt i hettans strider. Bifogar bild.

https://i.imgur.com/rGSCSAd.jpeg
https://i.imgur.com/dpn1A3p.jpeg