Fractal Design pausar färska Torrent och återkallar fläktkontrollern

Permalänk
Medlem

Deras Nexus fan hub har jag inte använt så ofta, då moderna ASUS kort har rätt många fläkt kontakter...
Apropå bra support så Saknade jag en Vit startknapp till min vita R3...Dom skickade en svart & ett helt Vitt DefineS chassi...& en massa vita fläktar...Bra support bara förnamnet...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv

får man plats med 2stk 60mm fläktar brevid pci slot'sen? det hade varit guld i såfall för oss som vill köra dual 3090 i ett stängt chassi. FE går ju inte att få tag på.

Permalänk
Hjälpsam

Fractals design har som för så många förstörts av att de envisas att ha en plåt över nätaggregatet och att de tagit bort nästan alla HDD-platser av estetiska men opraktiska skäl.

Gillar dock deras Focus G, snyggt, bra pris och det verkar lättmekat, saknas HDD-platser för mina behov, annars hade det nog blivit ett köp.
Att de finns i Svart, Grått, Vitt, Rött och Blått, gör inte saken sämre.
https://www.komplett.se/product/944349/datorutrustning/datork...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Deras support är riktigt bra, frugan dammsugade upp min power knapp (fråga mig inte hur) , jag kontaktade supporten och efter uppvisas bevis på att jag har köpt chassit skickade dom en ny knapp helt gratis.

DUDE det hände mig med(jag som dammsög dock) men ändå, jag kontakade fractal via mejl, visade upp kvittot på chassit och fick en helt ny på posten. Kände direkt efter det ärendet att här efter kommer de bara bli fractal chassin för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

DUDE det hände mig med(jag som dammsög dock) men ändå, jag kontakade fractal via mejl, visade upp kvittot på chassit och fick en helt ny på posten. Kände direkt efter det ärendet att här efter kommer de bara bli fractal chassin för mig.

Haha

Då har dom lyckats behålla två kunder

Permalänk
Medlem

Tror det var mitt define 3 där fläkt kontrollern som följde med brann omgående. Tråkigt att dom gjort samma miss här

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

jag lyckades med bedriften att tappa glassidan på mitt fractal mesh s2 från 3cm höjd, precis när man vinklar ut den vilket resulterade i tusen glasbitar, kontaktade fractal och frågade efter pris och leveranstid på en ny, dom skickade ut en gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Haha

Då har dom lyckats behålla två kunder

Ja verkligen haha!

Permalänk
Medlem

Undra när recensionen kommer och om den kommer nu när man haft problem med fläkt hubben. Sitter här och väntar på @JonasT men han kanske inte har fått ett ex än?

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av NightFred:

Undra när recensionen kommer och om den kommer nu när man haft problem med fläkt hubben. Sitter här och väntar på @JonasT men han kanske inte har fått ett ex än?

Jag har pausat recensionen tills Fractal har färdigställt och skickat ut en ny fläkthubb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag har pausat recensionen tills Fractal har färdigställt och skickat ut en ny fläkthubb.

Tack Jonas, då avvaktar jag med spänning.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]