Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det är en kampanj som de körde på sin livestream "Dubbelklick" som de kör varje torsdag. Priset försvinner nog snart så är man intresserad bör man passa på.

Priset var till 23.59 idag eller när dropsen är slut

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det är en kampanj som de körde på sin livestream "Dubbelklick" som de kör varje torsdag. Priset försvinner nog snart så är man intresserad bör man passa på.

Stämmer. Nu är priset tillbaka på 3990:-

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Stämmer. Nu är priset tillbaka på 3990:-

Nope, fortfarande 3190:- 50+ kvar, måste vara inloggad på inet då det är medlemserbjudande

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nope, fortfarande 3190:- 50+ kvar, måste vara inloggad på inet då det är medlemserbjudande

Mystiskt. Jag är givetvis inloggad. Det var jag som lade ut tipset.
Sidan måste bara ha buggat för mig.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Oculus Quest 2.
Var längesedan jag gjorde mig av med min HTC Vive och känner för att prova VR igen.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Mystiskt. Jag är givetvis inloggad. Det var jag som lade ut tipset.
Sidan måste bara ha buggat för mig.

Haha såg inte det! Men var tvungen att kolla priset då de var kvar i slutet av streamen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Produkt: LG OLED55A1 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED (AMOLED) Smart TV
Länk: https://www.ica.se/handla/sok/LG
Kategori: TV
Pris: 7899
Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838

https://i.imgur.com/0wNSKUX.png

Samma pris som Ica Maxi hade på Black Week

Helt okej, men ville bara förtydliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Samma pris som Ica Maxi hade på Black Week

Helt okej, men ville bara förtydliga

90 kr billigare nu

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Hur bra pris är detta egentligen? Är egentligen ute efter en gaming laptop. Men om jag hittar en riktigt prisvärd stationär så tänkte jag slå till och sen behålla min nuvarande laptop. Är detta en så pass bra deal eller vad säger ni?

Någon som har input gällande detta?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Medion uses standard components so it's kind of OK if you want to upgrade later, unlike prebuilt machines like HP, Lenovo when changing mainboard or PSU could be a problem.
I also don't expect their components to be top end, or if they did a great job with cable managements.
However, it's only way to get a decent graphic card now, so, well, yeah

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tycker det är en bra stationär dator till ett bra pris men eftersom jag personligen hade velat byta ut en hel del grejjer i den så hade jag nog inte köpt den. Något som brukar vara bra med färdiga byggen från t.ex. Komplett, Inet och Webhallen är att de kör "riktiga datordelar" (kända märken) som man dessutom kan anpassa. NetOnNet köper ju färdiga datorer som tillverkas och sätts ihop i något annat land med vad som ofta är en bra CPU och GPU men resten billigaste möjligt.

Det låter ju som du egentligen ville ha en bärbar gaming dator och att NetOnNet datorn är lite mer impuls. Om du ändå kan tänka dig en stationär så hade jag nog personligen betalat lite extra för att få den så som jag vill ha den, utseendemässigt och med hårdvara jag litar på. Sen om det inte är bråttom lär det väl komma några fina reapriser under mellandagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Det är en riktigt prisvärd dator sett till dagens marknad. Du får garanti och 90 dagars öppet köp. Handla och testa - det gjorde jag.

Permalänk
Medlem

Dagens ros till @Inet - Ni har grymma erbjudanden i er julkalender - roligt att faktiskt få se lite bra erbjudanden!
...
Dagens ris till @Inet - Ni har för bra erbjudanden i er julkalender, så man hinner (nästan) aldrig köpa något!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

KC2500 eller SN750 till en Proxmox-host?
Kör några VMs och containers, prio kanske på strömförbrukning/temperatur. Diffar väl en hundring så det spelar ingen större roll.
Jag tänker på:
WD Black: Low power modes - har ju varit problem med att den vaknar långsamt, det talar emot och att den verkar dra en del ström. 64-layer NAND
Kingston: Lägre random IO och double-sided men annars verkar den väl vara ok?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Dagens ros till @Inet - Ni har grymma erbjudanden i er julkalender - roligt att faktiskt få se lite bra erbjudanden!
...
Dagens ris till @Inet - Ni har för bra erbjudanden i er julkalender, så man hinner (nästan) aldrig köpa något!

Kul med en "riktig" julkalender som har erbjudanden av klass.

Tycker Inet utklassar alla andra butiker just nu med erbjudanden. Det var likadant på BF och Sweclockers-specialen och deras Dubbelklick har grymma tävlingar, drops och giveaways hela tiden.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Kul med en "riktig" julkalender som har erbjudanden av klass.

Tycker Inet utklassar alla andra butiker just nu med erbjudanden. Det var likadant på BF och Sweclockers-specialen och deras Dubbelklick har grymma tävlingar, drops och giveaways hela tiden.

Håller med. Inet är särklass bäst detta år (black Friday och julkalender m.m.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

KC2500 eller SN750 till en Proxmox-host?
Kör några VMs och containers, prio kanske på strömförbrukning/temperatur. Diffar väl en hundring så det spelar ingen större roll.
Jag tänker på:
WD Black: Low power modes - har ju varit problem med att den vaknar långsamt, det talar emot och att den verkar dra en del ström. 64-layer NAND
Kingston: Lägre random IO och double-sided men annars verkar den väl vara ok?

Kingstons KC2500 diskar är riktigt bra du har inget att vara orolig över, jag hade själv valt Kingston disken.

https://www.techpowerup.com/review/kingston-kc2500-1-tb-m-2-n...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats beställa hem från ikea? Jag kan bara välja upphämtning på ikea. Har varit så för mig i flera månader, förstår inte varför.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Någon som lyckats beställa hem från ikea? Jag kan bara välja upphämtning på ikea. Har varit så för mig i flera månader, förstår inte varför.

Funkat för mig, tavelramar som väntar i paketbox och två Förnuftig på väg nu.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Specias:

Kan bero på var du bor och vad du beställer för det finns restriktioner på både adress och storlek på varor, eller ser du inte ens alternativet att kolla om du kan få det till ombud eller hemkört ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

IKEA har tyvärr en del skumma regler för vilka fraktalternativ som blir tillgängliga. Tror det var förra året när jag funderade på att beställa lite julpapper från deras julkalender för 5kr/rulle, men den enda frakt som finns var hemkörning för 700kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kan bero på var du bor och vad du beställer för det finns restriktioner på både adress och storlek på varor, eller ser du inte ens alternativet att kolla om du kan få det till ombud eller hemkört ?

Kan varken få det till ombud eller hemkört oavsett vad jag lägger i varukorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Samma här, väldigt märkligt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Samma här, väldigt märkligt

Kanske är något konstigt med att det just till Skövde är helt omöjligt att leverera till.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Specias:

Kanske är något konstigt med att det just till Skövde är helt omöjligt att leverera till.

Vad vet jag men så här blir det för mig.om jag bor i Skövde.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Produkt: Team Group 32GB (2x16GB) 3200MHz CL16 T-Force Night Hawk ARGB Vit
Länk: https://www.inet.se/produkt/5303852/team-group-32gb-2x16gb-32...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4811754
Pris: 999kr

Finns även hos CDON.
Tror inte jag sett 3200MHz 16-18-18-38 så billigt tidigare, så då kan jag stå ut med designen.
I svart kostar den 500kr mer hos Inet.

Tackar! Vart ett bra tips det här! Verkar funka fint tillsammas med mina Corsair LPX 3200MHz CL16 stickor så nu har jag 64 GB minne. Har bara aktiverat XMP profilen i BIOS och inte behövt göra något annat.
Vart ju snygga stickor också, kanske blir RGB RAM i framtiden också

Orkade bara köra 2 st pass i memtest men verkade gå bra:

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ikea är just nu hårt drabbat av corona så det är brist på många varor. Därför kan det vara så att just den vara du vill ha hemlevererad inte finns tillgänglig hos en närliggande lagercentral (ej varuhus).

Kolla med en annan produkt ifall du kan få den hemlevererad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad vet jag men så här blir det för mig.om jag bor i Skövde.
https://i.imgur.com/4lrSQ9l.png

Haha 😂 är nog många som tänker fel.
Testa att klicka på
Hämta på varuhus eller ombud

Då kommer du kunna välja PostNord-ombud.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Robortic:

Haha 😂 är nog många som tänker fel.
Testa att klicka på
Hämta på varuhus eller ombud

Då kommer du kunna välja PostNord-ombud.

Ikea har inget varuhus i Skövde så det är inte underligt att man inte kan hämta i Skövde och om paketet är för stort kan det inte skickas till Postnord-ombud heller, men det går att få det hemkört eller hämta på ett varuhus på ort de har det.
Men köper man nått litet går det bra att välja ombud i Skövde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ikea har inget varuhus i Skövde så det är inte underligt att man inte kan hämta i Skövde och om paketet är för stort kan det inte skickas till Postnord-ombud heller, men det går att få det hemkört eller hämta på ett varuhus på ort de har det.
Men köper man nått litet går det bra att välja ombud i Skövde.
https://i.imgur.com/0Mwgc9a.png

Det går ju hämta hos bring om det är lite större typ en Malm-byrå eller en soffa.

Men jag kanske missar grundproblemet.

Vet dock många som inte har klickat på knappen med att hämta på varuhus då man vill ha leverans hem eller till ett ombud. De borde ha hämtning på Ikea som ett alternativ det andra skulle samla alla leveranstyper oavsett till PostNord, bring, trottoaren eller inbärning.