Bästa stolen för gaming vid dator? Max 2000kr

Permalänk
Medlem

Bästa stolen för gaming vid dator? Max 2000kr

Hej,

Min gamla no-name kontorsstol från Jysk har äntligen gett upp efter många år så nu är jag på jakt efter en ny.

Osäker på vad som är bäst för mig dock, gamingstol eller vanlig kontorsstol?

Den kommer inte användas i jobbet då jag inte har ett jobb jag kan göra hemifrån, så det kommer typ bara vara gaming och surfande för mig, men vill ändå att den ska vara bekväm i flera timmar liksom. Maxpris jag tänkt mig är typ 1800kr. Tar emot att lägga mer på en stol haha.

Markus på Ikea har jag test-suttit, kändes sådär. Så finns det andra stolar är jag mer intresserad haha.

Är en ganska lång tjej, 180cm, väger strax under 70kg.

Vad hade passat för mig?
Tacksam för svar

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Jag hade kikat efter en begagnad kinnarps 9000 eller liknande.

Bor du i en storstad? Om något kontor flyttar eller möblerar om är chansen att de har grejer de ska göra sig av med, varav man kan snällt fråga om man kan "hjälpa dom". Så fick jag min stol nämligen. Den skulle väck

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Såna här trådar dyker upp lite nu och då , dom flesta svaren brukar peka på en begagnad kontorsstol av lite bättre kvalitet , jag har en själv , den fick flytta in hos mej för över 10 år sedan och var då typ 5 år men förutom lite damm så är den inte sliten alls.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag hade kikat efter en begagnad kinnarps 9000 eller liknande.

Bor du i en storstad? Om något kontor flyttar eller möblerar om är chansen att de har grejer de ska göra sig av med, varav man kan snällt fråga om man kan "hjälpa dom". Så fick jag min stol nämligen. Den skulle väck

Ooh, okej. Jag kanske får göra det då.
Strax utanför GBG
Får kolla runt lite, tack!

Skrivet av mr_sQuinty:

Såna här trådar dyker upp lite nu och då , dom flesta svaren brukar peka på en begagnad kontorsstol av lite bättre kvalitet , jag har en själv , den fick flytta in hos mej för över 10 år sedan och var då typ 5 år men förutom lite damm så är den inte sliten alls.

Haha oh okay men jag får väl göra samma då, tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Kolla begagnat i den prisklassen. Men håll dig undan från Kinnarps 9000-serie som tipsats om. Det är otroligt mycket plast på de stolarna och de knarrar och väsnas som bara den. Kinnarps 6-8000 är mycket mycket bättre på alla tänkbara sätt.