LG OLED 2021 (A1/B1/C1/G1/Z1/), samlingstråd

Permalänk
Avstängd

Hann precis få iväg en beställning, får se om de skickar någon TV xD Hälften mot vad jag betalade för min B1 65".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hann precis få iväg en beställning, får se om de skickar någon TV xD Hälften mot vad jag betalade för min B1 65".

Det kliade jävligt mycket i fingrarna men är nöjd att jag lyckades låta bli. Ser fram emot att höra om köpet går igenom eller om de nekar det pga uppenbart felaktigt pris.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

77” LG B1 fanns för 7990kr på mediamarkt i några minuter men togs sedan bort. Undrar om någon order fick genom.

Det var minst 20 minuter, jag fick bekräftelse på mailen i alla fall

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Det kliade jävligt mycket i fingrarna men är nöjd att jag lyckades låta bli. Ser fram emot att höra om köpet går igenom eller om de nekar det pga uppenbart felaktigt pris.

Känner samma, gud vad det kliades i fingrarna.

7777kr för 55 tummaren, kan säga att jag var riktigt nära att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Slutsåld

Haha tur man inte köpte den innan då för typ 16-17K men nu tappade jag fan suget helt o hållet..

Skulle gissa 55, 65 och definitivt 77 tum var felaktigt prissatta...
Möjligen MM släpper genom försäljningen av 55", mer osannolikt 65" och 77" finns inte en chans

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Det var minst 20 minuter, jag fick bekräftelse på mailen i alla fall

För mig försvann den ur varukorgen när jag skulle betala. Synd, hade varit fint att fått en 77'' B1 för 7 990 kr.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Skulle gissa 55, 65 och definitivt 77 tum var felaktigt prissatta...
Möjligen MM släpper genom försäljningen av 55", mer osannolikt 65" och 77" finns inte en chans

Får hoppas någon av dom som försökte köpa kommer hit sen då så man får höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Köpte denna på Webhallen:
LG 2021 55" OLED55C15LA
https://www.webhallen.com/se/product/334826-LG-2021-55-OLED55....

Köpte sedan 1st presentkort på 10k och 1st presentkort på 2k via länken nedan och fick 6% rabatt:
https://link.getgifted.com/eq9a

Totalpriset på C1 blev 11 280 kr!

Får hoppas jag blir nöjd med mitt köp!

Sparat en tusing om du köpt den på flash sale idag. Vet inte om du kan få tillbaka mellanskillnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaladin_S:

För mig försvann den ur varukorgen när jag skulle betala. Synd, hade varit fint att fått en 77'' B1 för 7 990 kr.

Ja priset är galet, typ 70% rabatt...

Får se om jag får min skickad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Får hoppas någon av dom som försökte köpa kommer hit sen då så man får höra

Köpte en 65tum idag. Såg inget erbjudande på 77tum så slog till med 65.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Sparat en tusing om du köpt den på flash sale idag. Vet inte om du kan få tillbaka mellanskillnaden

Provade via chatten på deras hemsida men dom kunde inte göra något.
Köpte min för 11 280 kr för 3 dagar sen med presentkort med 6% rabatt och orkar därför inte hålla på strula med returer och kanske blir strul eftersom jag betalade med presentkort.

Kan dock tycka Webhallen borde ha dessa Flash-sales första dagen på mellandagsrean begränsat till ett antal köpare och inte lägga in flash-sales under självaste rean. Jag hade ställt in priskoll på prisjakt och pricerunner men inget hände med priserna så jag valde att slå till på Webhallen eftersom jag hittade presentkort med 6% rabatt.

För vissa är 1000kr småpengar men inte för mig. Hade gärna haft 1000kr extra liggandes på kontot till något annat.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror verkligen inte det

Skrivet av Roger W:

Nja, till i sommar kanske inför kommande modellbyte om det fortfarande finns massor lager kvar?
(men mer sannolikt 8990?)

Jodå. Verkar mycket väl som att priset kunde dyka ned dit.

#19415222

Skrivet av Exydia:

Mitt köp gick också igenom, C1 55" för 7777:-
Betald och hämtad i butik, galet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jodå. Verkar mycket väl som att priset kunde dyka ned dit.

#19415222

Ah, fast frågan gällde 48 tummaren och inte 55 tummaren
Nä men mer seriöst så tror jag hela den här mediamarkt prissättningen i den här "flashrean" i grunden var felaktigt satt (inte bara det helt absurda priset på 77-tummaren) och går utanför normen vad man kunde förväntat sig från en rea!
(och kan inte heller användas som nån slags norm för vad vi kan förvänta oss i kommande reor)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

So those who ordered yesterday from MM, looks like they got their offers honoured.

77”B1 for 7999 SEK. Life will not be the same again 😂

Permalänk
Skrivet av last_grimm:

So those who ordered yesterday from MM, looks like they got their offers honoured.

77”B1 for 7999 SEK. Life will not be the same again 😂

Nu blev jag ledsen 😞 Men kul för dom som gjorde en grym deal.

Permalänk
Medlem

Missade dealsen på Mediamarkt igår med några minuter, kunde gå in på 65" produktsida men lyckades inte göra klart ordern.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Fan kör flash sale på G1 då!!

Knappt någon som köpt denna då C1 går som smör. Måste väl bli av med lagret

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Bjebben:

Missade dealsen på Mediamarkt igår med några minuter, kunde gå in på 65" produktsida men lyckades inte göra klart ordern.

Samma här, fick bara en tom kundvagn hela tiden 😅

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken!
Går det att på grova drag förutspå livslängd på OLED paneler utan att helt enkelt simulera "normalt användande" i 10+ år?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Chromatic:

Jag är nyfiken!
Går det att på grova drag förutspå livslängd på OLED paneler utan att helt enkelt simulera "normalt användande" i 10+ år?

Extrapolera som du känner för det från rtings inbränningstest. Där ser du grafer på hur ljusstyrka och färgomfång på 2017-modellerna har förändrats (eller snarare inte förändrats) efter 10,000 timmar av riktigt hård körning.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Extrapolera som du känner för det från rtings inbränningstest. Där ser du grafer på hur ljusstyrka och färgomfång på 2017-modellerna har förändrats (eller snarare inte förändrats) efter 10,000 timmar av riktigt hård körning.

Nu är jag lat men så du menar att de är inget man behöver oroa sig för?

Hur är de att sitta ifrån andra vinklar gentemot rakt framför en oled?

Kmr vara så i mitt vardagrum nämligen med 3 m t tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Nu är jag lat men så du menar att de är inget man behöver oroa sig för?

Hur är de att sitta ifrån andra vinklar gentemot rakt framför en oled?

Kmr vara så i mitt vardagrum nämligen med 3 m t tvn.

Här har du testet från Rtings. Om det är inbränningar du är orolig över så kan du skrolla ned till "uniformity photos" och sedan välja i rullisten efter hur många veckor du är intresserad av. Magenta visar inbränningarna fortast tycker jag

Permalänk
Skrivet av PatrickP:

Här har du testet från Rtings. Om det är inbränningar du är orolig över så kan du skrolla ned till "uniformity photos" och sedan välja i rullisten efter hur många veckor du är intresserad av. Magenta visar inbränningarna fortast tycker jag

Ok tack.
Hur är oled iifrån dåliga vinklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Ok tack.
Hur är oled iifrån dåliga vinklar?

Extremt bra. I princip ingen färgskiftning öht på min OLED C8

Permalänk
Skrivet av PatrickP:

Extremt bra. I princip ingen färgskiftning öht på min OLED C8

Låter ju bra.

Kanske blir en b1 55 trots allt.

Permalänk
Bildexpert 📺

OLED är inte immun mot ändrad bild i vinklar och tappar röda våglängder vilket gör att vitbalansen i vinkel blir aningen mer turkos. Men den förändringen är inte i närheten så stor som ändringen från en LCD i samma vinkel, särskilt inte VA-paneler. LCD:er med specialfilter likt Sony X95J kan vara lika eller bättre än OLED beroende på vilka förändringar man jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

LCD:er med specialfilter likt Sony X95J kan vara lika eller bättre än OLED beroende på vilka förändringar man jämför.

Oj det visste jag inte. Gäller det bara färger eller även kontrasten?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Squallie:

Oj det visste jag inte. Gäller det bara färger eller även kontrasten?

Kontrasten i de modelellerna grundar sig på en VA-panel med lägre kontrastförhållande pga av filtret. Därför är det upp till FALD:en som används och där kommer man inte ifrån situationer att man se hur zonerna tänder och släcker. Men man måste till rätt extrema vinklar för att det ska bli övertydligt.

Fast det kan för många vara tillräckligt bra eller tillräckligt "OLED-liknande" för att en del ska föredra den ljusstarkare TV:n istället.

Permalänk
Medlem

Har uppmärksammat ett vertikalt parti som mörkare, syns när det är en jämn mörk bakgrund eller vid panorering i mörkare scener.
Hur lång tid brukar det ta innan det jämnar ut sig? Bör jag köra Pixel Refresher?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V