Playstation 5 Nätaggregats Buzzz (Coil Whine)

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Lite OT, men ändå lite relevant:
Jag tycker ändå det är lite komiskt att, som en person som kommer ifrån flera års konsolspelande och fortfarande spelar, lagt märke till att folk ska ha helt jäkla knäpptysta konsoler.
Däremot så låter vartenda dator som en jäkla höfläkt men där är det inga problem för "man har ju lurar mm."

Jag hade en ps4 pro som lät som satan i vissa spel, och som alla klagade på ljudnivån på.
Den lät inte mer än en normaltyst dator.
Plus att man ofta sitter längre ifrån den än en dator, och ja oftast även där med lurar.

Vad är det som gör att just konsolerna ska vara knäpptysta och inte en PC?

Kan ju lugnt säga att min PS4 Pro lät som om den skulle lyfta, min PC har fem 140mm fläktar plus grafikkortets fläktar och den låter inte ens i närheten.
Med det sagt så är min PS5 sjukt tyst, hade tur på lotteriet tydligen då den inte har coilwhine eller ufo-ljud.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Lite OT, men ändå lite relevant:
Jag tycker ändå det är lite komiskt att, som en person som kommer ifrån flera års konsolspelande och fortfarande spelar, lagt märke till att folk ska ha helt jäkla knäpptysta konsoler.
Däremot så låter vartenda dator som en jäkla höfläkt men där är det inga problem för "man har ju lurar mm."

Jag hade en ps4 pro som lät som satan i vissa spel, och som alla klagade på ljudnivån på.
Den lät inte mer än en normaltyst dator.
Plus att man ofta sitter längre ifrån den än en dator, och ja oftast även där med lurar.

Vad är det som gör att just konsolerna ska vara knäpptysta och inte en PC?

För det första så är min PC ganska tyst den med jo.
För det andra så är det, iaf för mig, främst karaktären på ljudet som är mest irriterande och inte volymen. Men den låter tillräckligt högt för att ta sig igenom lurarna när jag sitter i soffan.
För det tredje vet jag hur tyst min väns ps5 är (hörs inte alls från soffan och knappt 20cm ifrån den heller) så då vill man ju gärna få något liknande när man betalat samma för produkten.

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Lite OT, men ändå lite relevant:
Jag tycker ändå det är lite komiskt att, som en person som kommer ifrån flera års konsolspelande och fortfarande spelar, lagt märke till att folk ska ha helt jäkla knäpptysta konsoler.
Däremot så låter vartenda dator som en jäkla höfläkt men där är det inga problem för "man har ju lurar mm."

Jag hade en ps4 pro som lät som satan i vissa spel, och som alla klagade på ljudnivån på.
Den lät inte mer än en normaltyst dator.
Plus att man ofta sitter längre ifrån den än en dator, och ja oftast även där med lurar.

Vad är det som gör att just konsolerna ska vara knäpptysta och inte en PC?

Min PC är tyst i jämförelse med skit fläkten Nidec i min PS5. Har alltid prioriterat att få tyst dator.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har du testat från andra hållet?

Skrivet av muddiz:

Är du på "rätt" sida av konsolen? Fläkten kan bara skruvas av från ena sidan. Om man har disc versionen så ska du ha läsaren uppåt och ta av sidopanelen på den sidan.

Fy fan vad pinsamt! Dags att radera kontot och aldrig mer skriva på internet, någonsin

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fy fan vad pinsamt! Dags att radera kontot och aldrig mer skriva på internet, någonsin

Haha inte lätt alltid! Jag hade dock inte varit förvånad om Sony valt att plombera fläkten på nyproducerade enheter. 😅

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Fy fan vad pinsamt! Dags att radera kontot och aldrig mer skriva på internet, någonsin

Fast du hadde lugnet til att kolla åtminstone.

Jag hadde säkert bare tenkt att dom hadde bytt til tool-less pluggar, som jag har i fläktorna i datorn, och forsökt dra dom rakt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fy fan vad pinsamt! Dags att radera kontot och aldrig mer skriva på internet, någonsin

När jag fick hem min PS5 för ett par veckor sedan var jag först väldigt glad att den var tyst och inte som mitt första exemplar. Dock så byttes min glädje till förtvivlan, när den inte accepterade några skivor - varken PS4, PS5 eller Blue Ray. Tänkte att nu måste jag lämna tillbaka den och kanske får en ny som låter om min första, men det visade sig dock att jag i min iver att testa den lagt PS5:an upp och ned

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

När jag fick hem min PS5 för ett par veckor sedan var jag först väldigt glad att den var tyst och inte som mitt första exemplar. Dock så byttes min glädje till förtvivlan, när den inte accepterade några skivor - varken PS4, PS5 eller Blue Ray. Tänkte att nu måste jag lämna tillbaka den och kanske får en ny som låter om min första, men det visade sig dock att jag i min iver att testa den lagt PS5:an upp och ned

Märkligt, jag visste inte jag hade två konton här på sweclockers!

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Tycker att det är lite tydligare i det här klippet. Och det hade jag inte sett tidigare det är ju tydligt att han kan få bort ljudet genom att vrida på skruven så man kanske skulle testa sätta dit o-ringar och inte dra åt skruvarna så hårt...

https://www.youtube.com/watch?v=pMNZZzaauS0

Slutet gott, allting gott. Gjorde som på videon (efter att ha öppnat rätt sida på konsolen) men märkte ingen skillnad när jag lossade på skruvarna som håller fast gallret som sitter framför fläkten. Jag gick ett steg längre och tog bort gallret helt och hållet och märkte direkt en förbättring. När skruvarna ändå var loss lyfte jag försiktigt på fläkten (när den snurrade) och märkte att det blev knäpptyst. (Ångrar lite att jag inte filmade)

Mao är UFO ljudet man hör en vanlig, hederlig resonans som uppstår av fläktens vibrationer ner i chassit. Jag hade hyfsat fasta o-ringar sedan tidigare som jag satte mellan chassit och fläkten och blev glatt överraskad att det var fortsatt knäpptyst. Jag satte tillbaka gallret och hörde UFO ljudet på nytt men tystare så jag satte mina sista o-ringar mellan fläkten och gallret vilket gav bra resultat. Vettefan om gallret egentligen behövs men med det på så försvann 95% av det ursprungliga UFO ljudet (100% utan galler).

Det enda ljudet som är kvar är coilbuzz från PSUn.

Skrivet av muddiz:

Haha inte lätt alltid! Jag hade dock inte varit förvånad om Sony valt att plombera fläkten på nyproducerade enheter. 😅

Eller hur De kanske tröttnade på att folk mekar med fläktarna.

Skrivet av RunRookieRun:

Fast du hadde lugnet til att kolla åtminstone.

Jag hadde säkert bare tenkt att dom hadde bytt til tool-less pluggar, som jag har i fläktorna i datorn, och forsökt dra dom rakt ut.

Tanken slog mig också, tro mig

Skrivet av Chess_Norris:

När jag fick hem min PS5 för ett par veckor sedan var jag först väldigt glad att den var tyst och inte som mitt första exemplar. Dock så byttes min glädje till förtvivlan, när den inte accepterade några skivor - varken PS4, PS5 eller Blue Ray. Tänkte att nu måste jag lämna tillbaka den och kanske får en ny som låter om min första, men det visade sig dock att jag i min iver att testa den lagt PS5:an upp och ned

Haha galet hur tokigt det kan bli

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fick sms sent ikväll att min fläkt finns och hämta på Bring ombud. Så ska hämta den imorgon under förmiddagen taggad på och byta fläkt imorgon återkommer med resultat

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

En sak som jag har observerat är att jag har samma typ av resonans ljud på min nya PS5:a när jag installerar ett spel från skiva eller om jag har en skiva i när jag startar upp PS5:an. Detta är dock enbart under installation av spel och kanske 30 sekunder när man startar med skivan i, så det är absolut ingenting som stör mig som på min tidigare PS5 där exakt samma ljud var konstant, så fort jag startade ett spel och slutatde inte förens jag stängde av den.
Det får mig att fundera på om skivspelaren kan skapa samma typ av resonans i chassit som min gamla Nidec fläkt gjorde. Ljudet låter för mig väldigt snarlikt i alla fall.

Permalänk
Medlem

kanske försvinner efter ett tag? haft det på nuvarande 3080 och mitt förra 1080 men dessa ljud försvann efter några månaders spelande...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Sådär då har jag installerat fläkten och vilken enorm skillnad blev det blev. Nu känns det inte längre som att det är en en enorm skillnad mellan min PS5 och Xbox Series X. Gällande fläktljudet som var sjukt irriterande , resultatet blev mycket bra.

Gjorde en video om det men var svårt och visa alla steg i detalj https://youtu.be/XTsQ2Rw0ukE då jag inte hade något stativ eller någon som kunde hålla i mobilen utöver mig själv då.

Det var nedan fläkt jag köpte https://www.amazon.com/gp/aw/d/B09LVRDBQY/ref=ya_aw_od_pi?ie=..., 632 kr blev det totalt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Sådär då har jag installerat fläkten och vilken enorm skillnad blev det blev. Nu känns det inte längre som att det är en en enorm skillnad mellan min PS5 och Xbox Series X. Gällande fläktljudet som var sjukt irriterande , resultatet blev mycket bra.

Gjorde en video om det men var svårt och visa alla steg i detalj https://youtu.be/XTsQ2Rw0ukE då jag inte hade något stativ eller någon som kunde hålla i mobilen utöver mig själv då.

Det var nedan fläkt jag köpte https://www.amazon.com/gp/aw/d/B09LVRDBQY/ref=ya_aw_od_pi?ie=..., 632 kr blev det totalt

Jag håller med UFO ljudet var enormt störande. Men tycker att coilwhine har blivit värre med tiden, mycket knastrande i olåsta FPS Scener.

Jag vägrade lägga pengar på att köpa en bättre fläkt istället behöll jag en CFI-1016, då jag ville ha den större kylaren. Sen så köpte jag hem två digitala CFI-1116, en av de hade den nya varianten NMB Fläkten med 17st blad som jag byte med.

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag håller med UFO ljudet var enormt störande. Men tycker att coilwhine har blivit värre med tiden, mycket knastrande i olåsta FPS Scener.

Jag vägrade lägga pengar på att köpa en bättre fläkt istället behöll jag en CFI-1016, då jag ville ha den större kylaren. Sen så köpte jag hem två digitala CFI-1116, en av de hade den nya varianten NMB Fläkten med 17st blad som jag byte med.

Bättre att köpa 3 ps5or än att lägga pengar på ny fläkt?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag håller med UFO ljudet var enormt störande. Men tycker att coilwhine har blivit värre med tiden, mycket knastrande i olåsta FPS Scener.

Jag vägrade lägga pengar på att köpa en bättre fläkt istället behöll jag en CFI-1016, då jag ville ha den större kylaren. Sen så köpte jag hem två digitala CFI-1116, en av de hade den nya varianten NMB Fläkten med 17st blad som jag byte med.

Jag tänkte mer att slippa åka fram och tillbaka gällande bilkostnad till mediamarkt. Räknade med att de blir nog inte bara 1 besök då jag misstänkte att första åtgärden skulle bli att få hämta den utan åtgärd från Sony. Då kändes denna kostnad värd att ta

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Sådär då har jag installerat fläkten och vilken enorm skillnad blev det blev. Nu känns det inte längre som att det är en en enorm skillnad mellan min PS5 och Xbox Series X. Gällande fläktljudet som var sjukt irriterande , resultatet blev mycket bra.

Gjorde en video om det men var svårt och visa alla steg i detalj https://youtu.be/XTsQ2Rw0ukE då jag inte hade något stativ eller någon som kunde hålla i mobilen utöver mig själv då.

Det var nedan fläkt jag köpte https://www.amazon.com/gp/aw/d/B09LVRDBQY/ref=ya_aw_od_pi?ie=..., 632 kr blev det totalt

Kul att det gick bra!

Permalänk
Medlem

Önskar man kunde byta PSUn också för att bli av med coil whine Även om det inte är extremt så hörs det hyfsat väl.

Skrivet av Chess_Norris:

En sak som jag har observerat är att jag har samma typ av resonans ljud på min nya PS5:a när jag installerar ett spel från skiva eller om jag har en skiva i när jag startar upp PS5:an. Detta är dock enbart under installation av spel och kanske 30 sekunder när man startar med skivan i, så det är absolut ingenting som stör mig som på min tidigare PS5 där exakt samma ljud var konstant, så fort jag startade ett spel och slutatde inte förens jag stängde av den.
Det får mig att fundera på om skivspelaren kan skapa samma typ av resonans i chassit som min gamla Nidec fläkt gjorde. Ljudet låter för mig väldigt snarlikt i alla fall.

Tycker verkligen PS5an borde ha bättre inbyggd vibrationsdämpning för Blu-Ray spelaren får verkligen ljudet att sprida sig från konsollen till TV-bänken och sen ut i hela rummet. Hör ju fan från undervåningen att en skiva snurrar på övervåningen

Skrivet av The man swe 90:

Sådär då har jag installerat fläkten och vilken enorm skillnad blev det blev. Nu känns det inte längre som att det är en en enorm skillnad mellan min PS5 och Xbox Series X. Gällande fläktljudet som var sjukt irriterande , resultatet blev mycket bra.

Gjorde en video om det men var svårt och visa alla steg i detalj https://youtu.be/XTsQ2Rw0ukE då jag inte hade något stativ eller någon som kunde hålla i mobilen utöver mig själv då.

Det var nedan fläkt jag köpte https://www.amazon.com/gp/aw/d/B09LVRDBQY/ref=ya_aw_od_pi?ie=..., 632 kr blev det totalt

Kul att byte av fläkt gjorde sådan skillnad. I mitt fall blev o-ringar lösningen men hade givetvis hellre fått en bra fläkt från början.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag bytte också min fläkt och var supernöjd initialt.
Köpte en delta 23 blads-fläkt.

https://m.aliexpress.com/item/1005002862235900.html?spm=a2g0n...

Allt var frid och fröjd under några veckor tills jag fick varningar att ps5an överhettade och behövde stängas av. Hade själv noterat att den var väldigt varm. Bytte tillbaka till fläkten jag fick med från början, efter att ha fått varningarna 2-3ggr och då är den sval, men sketna ljudet är tillbaka

Skrivet av The man swe 90:

Sådär då har jag installerat fläkten och vilken enorm skillnad blev det blev. Nu känns det inte längre som att det är en en enorm skillnad mellan min PS5 och Xbox Series X. Gällande fläktljudet som var sjukt irriterande , resultatet blev mycket bra.

Gjorde en video om det men var svårt och visa alla steg i detalj https://youtu.be/XTsQ2Rw0ukE då jag inte hade något stativ eller någon som kunde hålla i mobilen utöver mig själv då.

Det var nedan fläkt jag köpte https://www.amazon.com/gp/aw/d/B09LVRDBQY/ref=ya_aw_od_pi?ie=..., 632 kr blev det totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-thorn:

Jag bytte också min fläkt och var supernöjd initialt.
Köpte en delta 23 blads-fläkt.

https://m.aliexpress.com/item/1005002862235900.html?spm=a2g0n...

Allt var frid och fröjd under några veckor tills jag fick varningar att ps5an överhettade och behövde stängas av. Hade själv noterat att den var väldigt varm. Bytte tillbaka till fläkten jag fick med från början, efter att ha fått varningarna 2-3ggr och då är den sval, men sketna ljudet är tillbaka

Går inte köpa originalfläktar?

Permalänk
Medlem

Finns ju olika alternativ där på min länk. Valde deltan som jag trodde skulle va bra. Vet inte om det finns nån sida där man kan köpa orginalfläktar.

Skrivet av Öltorp:

Går inte köpa originalfläktar?

Permalänk
Skrivet av e-thorn:

Jag bytte också min fläkt och var supernöjd initialt.
Köpte en delta 23 blads-fläkt.

https://m.aliexpress.com/item/1005002862235900.html?spm=a2g0n...

Allt var frid och fröjd under några veckor tills jag fick varningar att ps5an överhettade och behövde stängas av. Hade själv noterat att den var väldigt varm. Bytte tillbaka till fläkten jag fick med från början, efter att ha fått varningarna 2-3ggr och då är den sval, men sketna ljudet är tillbaka

Mycket tråkigt och höra jag har inte fått något meddelande under de ca 20 timmar (speltid) jag använt min PS5 efter byte av fläkt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Mycket tråkigt och höra jag har inte fått något meddelande under de ca 20 timmar (speltid) jag använt min PS5 efter byte av fläkt

Hur fungerar det med den nya fläkten nu efter ytterligare några veckor? Några problem eller frid och fröjd? 😊

Permalänk
Skrivet av Aluk:

Hur fungerar det med den nya fläkten nu efter ytterligare några veckor? Några problem eller frid och fröjd? 😊

Fungerar fortfarande utmärkt inga problem alls, lugn och fin är den fortsatta inga felmeddelande

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Väldigt spännande att höra!
Hoppas hoppas att den är schysst då kommer jag också beställa.
Uppdatera gärna ASAP när du testat!

Update kring den fläkt från Amazon.se jag beställde den 10 januari. Den skickades från Kina och kom fram runt 4 februari.

Den låter mycket mindre än originalfläkten och jag har inte fått något felmeddelande om att konsolen är för varm. Inte heller tycker jag att konsolen känns varmare än den gjorde med originalfläkten. Den står i vertikalt läge med gott om utrymme runtom.
Nu har jag nog inte pressat konsolen särskilt hårt, då jag som mest spelar 4 timmar i taget och de spel jag kört sedan jag bytte fläkt är GoT och AC:V i sina respektive 60 FPS lägen. Kanske är det en annan historia om man lirar långa sessioner och har sin PS5:a i en TV möbel.
Så jag är mycket nöjd med fläktbytet änsålänge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Coil whine brukar bli bättre med tiden. En del på reddit har rapporterat det med sina PS5 också. Det är inte alls säkert det är så dock.

Sen återkoppling. Men kanske bra för andra: mitt coil whine hör jag knappt längre. Så det avtog med tiden 👍