Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Alla företag verkar vilja ha en egen kompetens och CV-standard istället för att helt enkelt använda något som LinkedIn. (på gott och ont)

Resultatet blir bara att när man vandrat runt ett antal gånger så blir man trött på att konvertera in sin CV i det format senaste arbetsgivaren vill ha.

för nåt år sen var appen nåt man "var tvungen" att ha vilket jag vägrade om dom inte köpte en mobil åt mig.. ja det är gnälligt/grinigt som fan men nån måtta får det vara.

slutar väl med att man skapar kontot på arbetstid från företagets datorer.

Permalänk
Medlem

Man blir fan lite irriterad på vissa reddit subs som har mods som kämpar 24/7 med att helt enkelt ta bort alla diskussioner som faktiskt är intressanta!

"Toxic speculation" sorteras det ofta som... men det är svallret man tycker om!

Permalänk

Jävlar vad inihelvetes jävla trött jag är på War Thunder och det nedrans skitföretaget Gaijin. Alla svenska enheter underpresterar nåt så in i helvete. Det är dessutom möjligt att förlora 10! Jävla matcher på raken, det är fan inte sant så jävla dåligt det spelet är!
Jag är fan snart 39 jävla år gammal, jag är för gammal för sån här jävla ultradynga. Och Ryska enheter är fan Jesus återuppstånden.
Jag vill skriva till Bullen å grina.

Permalänk

Saknar att kunna kolla på film med polare. Nej jag har många kamrater, både på jobbet, grannar och andra.
Men ta mig f-n i princip ingen av dem kollar på filmer/serier. De få som ändå gör detta är det lönt i h-lvete att få till gemensam tittning online, maken till besvärligheter i filmval, inte vilja hoppa eller avsluta filmen och fortsätta nästa dag etc.

Det känns som om folk är stressade till max idag. Drömmer tillbaka till tider man kunde hälsa på några polare, hyra en film och se tillsammans. Fullkomligt kört idag, helt otänkbart att någon skulle ha tid med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugoqqqq:

Är inte just personer just nu antar jag, men fyfan för stoppljus som går på nån form av timer Speciellt när de är fruktansvärt dumt konfigurerade. Finns i staden jag växte upp i, där man kan sitta i ett par minuter för att det inte slår om. Och av någon anledning, så kan grönt för avfart till vänster göra att man får rött för att köra rakt??? Att det är grönt för avfarten gör det i princip rött på alla andra ställen i korsningen,vilket är rimligt, förutom att just köra rakt.......

Kanske felkopplat... Körde en natt för många år sen genom Södertälje. Stod och väntade vid ett rödljus som inte ville slå om. När det varit grönt för filen till de som skulle svänga vänster tre gånger så funderade jag köra mot rött men då kom en bil som skulle svänga vänster och då fick jag grönt.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av SAFA:

Kanske felkopplat...

Det kan räcka med att stänga av bilen och dra igång den igen med startmotorn då det genererar starka magnetiska fält.

Permalänk
Medlem

För helvetes satan så trött jag blir.

Stressat på med saker idag och blir klar. Försöker varva ner och tuggar i mig en hård macka. "Djävla hård brödbit" *bita lite extra men nej*....

Inser efter ett tag att det är en bit av en tand jag försöker tugga sönder.

Lyckades få en avbokad tid idag 17.30. Ville slappna av för idag. Har snudd på sjuklig tandläkarskräck med vilket betyder att jag borstar, tandtrådar och munsköljer i försök att hålla tandvården stången.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

För helvetes satan så trött jag blir.

Stressat på med saker idag och blir klar. Försöker varva ner och tuggar i mig en hård macka. "Djävla hård brödbit" *bita lite extra men nej*....

Inser efter ett tag att det är en bit av en tand jag försöker tugga sönder.

Lyckades få en avbokad tid idag 17.30. Ville slappna av för idag. Har snudd på sjuklig tandläkarskräck med vilket betyder att jag borstar, tandtrådar och munsköljer i försök att hålla tandvården stången.

Det där med delar av tänder som lossnar medans man äter är lite spännande när man inte upptäcker det direkt (gör ju inte ont eller något). Min gamla rotfyllning begravde sig i en bit halloumi och följde med den upp när jag började tugga, kändes som där var någon sten eller något från salladen. Spottade ut i handen och petade lite och där satt en halv tand...

Trist nar man ska fixa till det dock, lycka till hos tandis.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StaffSergeant:

Jävlar vad inihelvetes jävla trött jag är på War Thunder och det nedrans skitföretaget Gaijin. Alla svenska enheter underpresterar nåt så in i helvete. Det är dessutom möjligt att förlora 10! Jävla matcher på raken, det är fan inte sant så jävla dåligt det spelet är!
Jag är fan snart 39 jävla år gammal, jag är för gammal för sån här jävla ultradynga. Och Ryska enheter är fan Jesus återuppstånden.
Jag vill skriva till Bullen å grina.

Helt sjukt att spelet inte är helt dött med tanke på den extrema mängden farm det kräver. Även om man har premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Det där med delar av tänder som lossnar medans man äter är lite spännande när man inte upptäcker det direkt (gör ju inte ont eller något). Min gamla rotfyllning begravde sig i en bit halloumi och följde med den upp när jag började tugga, kändes som där var någon sten eller något från salladen. Spottade ut i handen och petade lite och där satt en halv tand...

Trist nar man ska fixa till det dock, lycka till hos tandis.

Tackar. Jo, så det var nu. Kände ingenting. Dumhuvudet jag satt och försökte bita sönder "biten" med framtänderna. Gick inte så då började en klocka klämta långt bort i fjärran.

Bara gamla lagningar det händer med. Vet ju iofs inte om detta är en lagning men den tanden har varit lagad förr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

För helvetes satan så trött jag blir.

Stressat på med saker idag och blir klar. Försöker varva ner och tuggar i mig en hård macka. "Djävla hård brödbit" *bita lite extra men nej*....

Inser efter ett tag att det är en bit av en tand jag försöker tugga sönder.

Lyckades få en avbokad tid idag 17.30. Ville slappna av för idag. Har snudd på sjuklig tandläkarskräck med vilket betyder att jag borstar, tandtrådar och munsköljer i försök att hålla tandvården stången.

Har hänt mig ett par gånger, är i o f s inte rädd för tandläkaren men obehagligt ändå. Hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Har hänt mig ett par gånger, är i o f s inte rädd för tandläkaren men obehagligt ändå. Hoppas det går bra.

Har redan gått bra om man fick en tid, har väntat sedan 30 juni här. Lider inte men det är ju trasigt och inte bra för hälsan. Helst om man redan har krämpor (gubbgnäll).

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogge:

Har redan gått bra om man fick en tid, har väntat sedan 30 juni här. Lider inte men det är ju trasigt och inte bra för hälsan. Helst om man redan har krämpor (gubbgnäll).

När det gäller ålderskrämpor så sitter vi nog i samma båt (hoppas du har färre) men inte vad gäller tänderna. Jag har omedelbart fått hjälp vid de två tillfällen jag haft amalgamplomb som spräckt en tand och en gång då en rutten visdomstand helt enkelt bara lossnade.
Undrar förresten varför det kallas visdomstand. Om det är för att man blir vis av att de ramlar bort så ligger jag illa till vad gäller visdom eftersom jag har tre visdomständer kvar, varav en i o f s snart gjort sitt, hur snart kan man bara sia om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Har hänt mig ett par gånger, är i o f s inte rädd för tandläkaren men obehagligt ändå. Hoppas det går bra.

Tack och jo. Bortser jag från nojan för tandläkare så är det obehagligt när man tuggar på något hårt som inte "borde vara" där innan hjärnan börjar koppla.

Skrivet av yogge:

Har redan gått bra om man fick en tid, har väntat sedan 30 juni här. Lider inte men det är ju trasigt och inte bra för hälsan. Helst om man redan har krämpor (gubbgnäll).

Jisses. Ända sedan 30 juni?! Jag hade den lilla turen i oturen och fick en avbokad tid igår så det tog väl ca 4isch timmar.

Besöket gick relativt bra ändå. Ung tjej som tandläkare och hon var bra. Berättade allt hon gjorde. Var ingen stor grej att laga tydligen så det gick snabbt.

Känns så oerhört dumt att vara så gammal som jag är och att nojan inte släpper för tandläkarbesök. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Besöket gick relativt bra ändå. Ung tjej som tandläkare och hon var bra. Berättade allt hon gjorde. Var ingen stor grej att laga tydligen så det gick snabbt.

Samma här. Min tandläkare är en ung tjej som hela tiden berättar vad hon gör och visar bilder (om hon tagit foto) och förklarar vad man ser på bilderna. Hon förklarar till och med när hon pratar med sköterskan om en är med. Mycket bra. (Dessutom doftar hon gott )

Skrivet av Beginner:

Känns så oerhört dumt att vara så gammal som jag är och att nojan inte släpper för tandläkarbesök. :/

Vi har alla våra nojor. Tandläkarbesök är inte bland mina, dock. Jag gillar inte när okända personer ska ta i mig utan att jag ser en anledning. Inte ens en klapp på axeln eller liknande. Hälsa genom att ta i handen går bra. Barnens respektive lär jag mig men andra vill jag helst ha på lagom avstånd. Man kan spåra bakåt varför men det spelar ingen roll att jag fått förklaringen. Paniken kommer ändå.

Permalänk

Är det inte ovanligt många gångtrafikanter som tycker att det är grönt för dom även om det är cyckelöverfarten i samma korsning som har grönt (röd gubbe / Grönt för cyklar)
...och tvärtom...
Cyklister som tycker det är okej att cykla vid grön gubbe men röd cykelsignal.

Fick ett finger igår för att jag inte släppte över gångtrafikant som hade rött (cykelbanan hade grönt)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Det där med delar av tänder som lossnar medans man äter är lite spännande när man inte upptäcker det direkt (gör ju inte ont eller något). Min gamla rotfyllning begravde sig i en bit halloumi och följde med den upp när jag började tugga, kändes som där var någon sten eller något från salladen. Spottade ut i handen och petade lite och där satt en halv tand...

Trist nar man ska fixa till det dock, lycka till hos tandis.

När jag var yngre och hade tandställning så fick jag en båge insatt mellan mina bakre kindtänder. Bågen gick liksom från en ring runt ena kindtanden upp i gommen och till den andra kindtanden till en liknande ring. Gjorde ont så in i helvete när de satte dessa rungar på plats.
En dag när jag kommit hem från skolan så tog jag mig en banan och kände bara att tuggan blev lite större än vanligt innan jag upptäckte att hela metallbågen följt med ner.
De var rätt förvånade när jag ringde tandläkaren och berättade och de bara undrade hur jag lyckats.
Kände inte ens av den när den kom ut och har även röntgat magen pga andra anledningar men ingen har hittat den så räknar med att den gick ut vanliga vägen. Var tydligen positivt att man ätit banan som är långtrådigt och kan då ha lagt sig runt metallbiten.

Tyckte det var kul att gå till tandläkaren när jag var yngre och tycker väl fortfarande att det är ok även om jag inte njuter av det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Dags att bli lite gubbig,
Men varför måste folk ta med sig sin stora väska in i butiken på mackan för att köpa nåt, för att sedan lägga den i bagaget igen när de kommer tillbaka till bilen?!
Det handlar inte om nån liten handväska, utan en lite större ”over night bag”

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av stgr:

Men varför måste folk ta med sig sin stora väska in i butiken på mackan för att köpa nåt, för att sedan lägga den i bagaget igen när de kommer tillbaka till bilen?!

T.ex. Stora Väsby Shell, E4 norrut. Där står det mest hela tiden pundare och väntar på "ledig bilar" att tömma under butiksbesöket. Väskan och dess innehåll i bagageluckan lär du inte få ut en spänn för från försäkringsbolaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Dags att bli lite gubbig,
Men varför måste folk ta med sig sin stora väska in i butiken på mackan för att köpa nåt, för att sedan lägga den i bagaget igen när de kommer tillbaka till bilen?!
Det handlar inte om nån liten handväska, utan en lite större ”over night bag”

Inte samma sak men min sambo ska alltid ha en
mindre ryggsäck eller axelväska när vi ska iväg och handla, när man sen frågar varför så är det för att lägga plånboken i.
Till saken hör så har hon ofta jacka på sig med stora fickor men enligt henne så måste hon ändå ha väskan med.
Aldrig förstått det där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Skämt åsido så är faktiskt mitt gubbgnäll att man är död alldeles för snart, och kommer att missa en shitload med häftiga grejjer. Menar, min far växte upp i ett hem med stampat jordgolv, utan el och VA.. i sverige... Och han avslutade sitt yrkesliv som ingenjör för Ericsson med mobiler o internet, och en värld som aldrig varit mer tillgänglig.

Frågan är ju när blir flygande bilar standard, och vart är min hoverboard!
[Hoverboard från Back to the future, inte något annat med hjul på.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Frågan är ju när blir flygande bilar standard, och vart är min hoverboard!
[Hoverboard från Back to the future, inte något annat med hjul på.]

Du lever i fel tidslinje.

Enligt Heinlein så är detta tidslinje "Neil Armstrong".

Permalänk
Avstängd

Mer gnäll.
Vann bara 145kr på lottot idag och inte 125 miljoner som hade varit bättre.

Permalänk
Medlem

Postnord som fumlat bort en kontrolluppgift för mig...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stgr:

Mer gnäll.
Vann bara 145kr på lottot idag och inte 125 miljoner som hade varit bättre.

Jag har köpt en trisslott i månaden sen jag flyttade tillbaka till Sverige för 5 år sedan och har aldrig vunnit mer än 60 kr.

Min kompis köpte sin första på många år och vann flera tusen. Jag kan inte ens låtsas vara glad för hans skull

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon134512:

Jag har köpt en trisslott i månaden sen jag flyttade tillbaka till Sverige för 5 år sedan och har aldrig vunnit mer än 60 kr.

Min kompis köpte sin första på många år och vann flera tusen. Jag kan inte ens låtsas vara glad för hans skull

Trösta dig med att ni båda kommer förlora på det i längden.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Beställde nytt soffbord.
Inom 24 timmar var ordern behandlad, klar och redo att skickas MED................PostMord.

Nu måste jag vänta typ 10-15 dagar istället för 3-5 dagar ifall de hade skickat med Bring, Budbee eller något annat företag som INTE skickar automatiskt mail om "buuhuuuu vi har så mycket att göra det kommer ta SÅÅÅÅÅÅÅÅ långt tid".

Inte fan kan man följa upp heller steg för steg var paketet befinner sig med deras urusla kolli-spårning.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Trösta dig med att ni båda kommer förlora på det i längden.

Det vet du inte än, jag har inte köpt februaris lott än

Hoppet lever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Beställde nytt soffbord.
Inom 24 timmar var ordern behandlad, klar och redo att skickas MED................PostMord.

Nu måste jag vänta typ 10-15 dagar istället för 3-5 dagar ifall de hade skickat med Bring, Budbee eller något annat företag som INTE skickar automatiskt mail om "buuhuuuu vi har så mycket att göra det kommer ta SÅÅÅÅÅÅÅÅ långt tid".

Inte fan kan man följa upp heller steg för steg var paketet befinner sig med deras urusla kolli-spårning.

Jag gjorde också misstaget med PostMord och jag har beställt medicin... "7-9 arbetsdagar" sedan 4:e feb 2022. Hm.

Ska kontakta Apoteket nästa vecka och se om jag bara kan ändra fraktmetod till att skicka till närmast Apotek istället.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Beställde nytt soffbord.
Inom 24 timmar var ordern behandlad, klar och redo att skickas MED................PostMord.

Nu måste jag vänta typ 10-15 dagar istället för 3-5 dagar ifall de hade skickat med Bring, Budbee eller något annat företag som INTE skickar automatiskt mail om "buuhuuuu vi har så mycket att göra det kommer ta SÅÅÅÅÅÅÅÅ långt tid".

Inte fan kan man följa upp heller steg för steg var paketet befinner sig med deras urusla kolli-spårning.

Har gjort samma misstag men numera undviker jag (om det går) företag som bara använder en leverantör om den är PostMord eller UPS.