Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nathanikonen:

Tack jag har bara skrivit här via telefonen.

Knappen finns i telefonen också.
(Däremot inte i snabbsvarsfältet)

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av nathanikonen:

Fick grafikkortet och körde samma stresstest i +30min. GPU och CPU usage var på 99-100% under hela.

MSI GTX 1050 Ti LP låg stabilt på 1645MHz på 57 grader(Stock OC). Vill sänka fan curve men afterburner låter mig inte gå under 40% även om jag lägger den lägre. 25 grader idle känns som overkill. Jag satte ny MX-4 paste och thermal pads på vrms som nu kommer i kontakt med radiatorn. Kanske detta ger dessa låga temperaturer.

i7-4770 låg stabilt på 3700MHz på 76-77 grader (körde jag endast GPU stresstest, låg den stabilt på 3900MHz).

PSU var tyst, kall närmare intake lite varm vid outtake men inget anmärkningsvärt.

Max watt draw var 190W.

Jag väntar på en 90 graders 24 pin koppling innan den slutligen blir ihopbyggd. Ska lista ut hur man lägger upp bilder tills dess.

min kalkyl var ganska spot on med andra ord.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathanikonen:

Tack jag har bara skrivit här via telefonen.

Det går precis lika bra att göra i telefonen.

Edit: Såg inte att David redan svarat.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

min kalkyl var ganska spot on med andra ord.

Verkligen

Permalänk

Bygget och resultatet

Här har vi resultatet. Grafikkortet fick inte plats. Jag fick avlägsna VGA uttaget och ta fram vinkelslip, fil och sandpapper för att göra hålet till grafikkortet. Det blev då nödvändigt att måla om Chassit.

Men nu är jag färdigt och nöjd

Permalänk
Skrivet av nathanikonen:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Här har vi resultatet. Grafikkortet fick inte plats. Jag fick avlägsna VGA uttaget och ta fram vinkelslip, fil och sandpapper för att göra hålet till grafikkortet. Det blev då nödvändigt att måla om Chassit.

prima appelsinskals lack.
I approve.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathanikonen:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Tjusigt!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Perspektiv

För att ge er ett perspektiv av storleken. Den "Stora" är en mid-tower och telefonen är en 6,8 tum.