Muskampen 2025: Segraren korad!

Vilka andra länder har förståelse för att Sverige tillfälligt måste öka klimatutsläppen?!

Permalänk
Medlem

Vilka andra länder har förståelse för att Sverige tillfälligt måste öka klimatutsläppen?!

Det är inte alltid man ser sådana lågvattenmärken. Men det här känns som väldigt fel. Enligt någon inavlad idiot så gäller "Andra länder har förståelse för att Sverige tillfälligt måste öka klimatutsläppen" som man läser på:

Är det DN som har formulerat det så, eller, är den stackare som blivit utnämnd till Sveriges klimat- och miljöminister, dvs. Romina Pourmokhtari (L)? Jag vet inte.

Är stackarn dum i huvudet, på riktigt, om denne har sagt så?! Här förmodar jag att det är endast låg utbildning i kombination med en helt annan fråga som varit en käpphäst i den personliga karriären. Suck vad trött jag blir.

Vilka länder skulle ha förståelse för det?! Kan någon berätta?! Det är en låst artikel och jag vet inte vilka länder som det skulle kunna gälla.

Vilka länder? Blir det lätt övertydligt? Men, vilka tog stackarn upp? Jag är nyfiken.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Alla länder. De som fortfarande kör "miljö"politiken in i kaklet kan räkna med mörker inom en snar framtid.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Vi är ju inte direkt ett U-land. Jag kan ha förståelse om ett land som Uganda inte kan fasa ut fossila bränslen snabbare. Men högteknologiska Sverige? Vi borde klara av det. Men jag förstod direkt att miljöpolitiken inte skulle bli en prioritering alls under valnatten. Förstod det ännu mer när de la ner miljödepartementet. Visst det är bra att de vill bygga ut kärnkraften, men det tar längre tid än 4 år.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag tror inte så många andra länder faktiskt bryr sig om Sveriges utsläpp. De flesta andra länder verkar inte ens bry sig om de egna utsläppen. Sverige utgör runt en promille av världens befolkning.

Permalänk

De länder vars nettoutsläpp är högre än sveriges. Och de som har betydligt lägre som
eskimåer i Antarktis, indianer i Brasilien m.fl. undrar vad fan vi i sverige håller på med?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Jag väljer att låsa tråden i förebyggande syfte.
Det går inte att grunda en gedigen diskussion med en inledande post som kallar folk för inavlade idioter eller liknande, speciellt inte om vi dessutom ska diskutera politik (protip: det ska vi inte)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord