Som jag skrev, så är det nog bara att Woods köpt upp och satt eget märke på.
Det finns ingen svart ratt, men nere till höger sitter, som sagt, vridreglaget som styr stödvärmaren. Har inte märkt av nån termostatfunktion, utan den är på hela tiden med en effekt som vridreglaget reglerar. Men det kan finnas en termostat också, bara att den inte verkar vara särskilt aktiv...
Den går från bottenläget som jag tror är 3, via 12 och sen ett maxvärde jag inte minns. 20 kanske?
Noll risk för kondensskador eller andra fuktskador, som jag redan beskrivit.
Det sitter, som du också ser på bilden, två gigantiska fläktar, en för inluft och en för utluft, antar jag. Dessa styrs av fläktreglaget på "köksfläkten" som ju bara är en kåpa med belysning, reglage och fettfilter.
Jag missade bilden på din kökskåpa. Men det är samma ventilationssystem vi pratar om båda två, fast i lite olika årsmodeller. 3-12-20 är sannolikt termostaten som styr när "doppvärmaren" (värmespiralen) ska gå igång. Bör stå på 12 grader enligt min erfarenhet. Men funkar givetvis lägre också, men inte utan risk för kondens i systemet. Jag betalar både el och värme "själv", så den intrimningen funkar bäst för lägsta värmekostnad. Blir knepigare för din del då du betalar elräkningen för ventilationen/FTX, men har värmen genom "hyran".
Själv vet jag inte vad jag hade gjort egentligen, i ditt läge, om jag skruvat ner "doppvärmaren till minimum", men det är som jag sagt inget bra för fastigheten. Kan bildas kondens vid viss typ av väderlek. (Oftast under vintern bara, men ändå).
Vill du ta risken med kondens i ventilationsystemet, så är det upp till dig.