RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från komplett om oss som väntas få batchen den 25:e december?
Blir lite skeptisk när man läser inet:s inlägg här om hur få kort de fick in.
#19853597

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Någon som hört något från komplett om oss som väntas få batchen den 25:e december?
Blir lite skeptisk när man läser inet:s inlägg här om hur få kort de fick in.
#19853597

Jag snackade med supporten då jag tänkte samma sak och enligt dem ska det inte vara några problem med den 25 december leveransen.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Jag snackade med supporten då jag tänkte samma sak och enligt dem ska det inte vara några problem med den 25 december leveransen.

Gött att höra, tack för infon!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Köpte XFX 7900XTX för 13 254 kr från Amazon.se, skickades från Portugal i tisdags och beräknas komma under nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlindEagle:

I got really lucky and managed to get 2 X XFX 7900xtx from amazon and Komplett. The only reason i got 2 is because I'm building a new PC and the only thing i needed was a new GPU. Asked my wife to grab one off Komplett while i try Amazon and luckily we both got one. Will end up sending the one on Komplett back as it was more expensive then Amazon. Hopefully should be using the new build by this weekend

Did you get any update on your delivery date? The one from Amazon was sent from Portugal as well right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Inväntar att Budbee ska få mitt 7900xtx från komplett(där det står att dom har skickat) så kommer förhoppningsvis imorgon annars så någon gång under nästa vecka.

Åh nej Budbee... Enda erfarenheten jag har där är "försenad leverans" och en hemsida som inte ger mig någon info alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Köpte XFX 7900XTX för 13 254 kr från Amazon.se, skickades från Portugal i tisdags och beräknas komma under nästa vecka.

Synd att de inte hade lite bättre planerat pris, alla siffrorna är ju med

Permalänk
Skrivet av mrSvamp:

Åh nej Budbee... Enda erfarenheten jag har där är "försenad leverans" och en hemsida som inte ger mig någon info alls

Fick precis en uppdatering att mitt kommer att levereras idag med Budbee. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Har beställt ett RX 7900 XTX från Netonnet, väntar på att det ska levereras

Ska bli riktigt trevligt att kunna maxa ut skärmen i 4K.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

För den som är ute efter ett tredjepartskort av 7900XTX
https://www.amazon.se/XFX-Speedster-MERC310-RadeonTM-RX-79XME...

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

För den som är ute efter ett tredjepartskort av 7900XTX
https://www.amazon.se/XFX-Speedster-MERC310-RadeonTM-RX-79XME...

Priset är ju solklart lockande, åtminstone 1500 kr billigare än från komplett som jag köpte ifrån. Men vilka är dessa "NR INFO" och hur kan det tänkas fungera med retur- och garantiärenden?

EDIT:
En snabb googling gav detta: https://www.nrglobe.com/about
Sparsmakat med info minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Priset är ju solklart lockande, åtminstone 1500 kr billigare än från komplett som jag köpte ifrån. Men vilka är dessa "NR INFO" och hur kan det tänkas fungera med retur- och garantiärenden?

EDIT:
En snabb googling gav detta: https://www.nrglobe.com/about
Sparsmakat med info minst sagt.

De är legit och är leverantörer för XFX från Portugal.
Dessutom är det Amazon som står för supporten om det skulle bli problem, då det säljs genom de.

Permalänk
Skrivet av X-TroNiC:

För den som är ute efter ett tredjepartskort av 7900XTX
https://www.amazon.se/XFX-Speedster-MERC310-RadeonTM-RX-79XME...

Drog iväg en beställning litar inte på komplett ska leverera så

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av X-TroNiC:

Känns som det är värt att vänta på 3x8pin kort då vinsten för OC verkar vara rätt trevlig på 7900 XTX
https://www.techpowerup.com/review/asus-radeon-rx-7900-xtx-tu...
Referensdesignen verkar ju dessutom ha en hel del coil whine..

3.2 GHz klocka. Läste jag det rätt?

Med vattenkylning och upplåst strömbudget så kan RDNA3 flyga.

Nu blev jag intresserad....

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

För den som är ute efter ett tredjepartskort av 7900XTX
https://www.amazon.se/XFX-Speedster-MERC310-RadeonTM-RX-79XME...

Tackar, måste ha kommit in igen, har försökt leta efter den men hittade inget tidigare.

Hade en 7900 XT MBA på NetonNet, men efter läst att minnena blev så varma vart jag lite orolig.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Dinoman:
Med en speldator som slukar 0,6 kWh kostar det typ tre kronor i timman bara för elen. Finns det inget moderkort med grafikdel där man kan stänga av monstergrafikkortet när man inte spelar?

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Dinoman:
Med en speldator som slukar 0,6 kWh kostar det typ tre kronor i timman bara för elen. Finns det inget moderkort med grafikdel där man kan stänga av monstergrafikkortet när man inte spelar?

/ B

Grafikkort drar väldigt lite ström när det inte belastas min RX 6700XT drar ungefär 15-20w om inte har något spel i gång.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Did you get any update on your delivery date? The one from Amazon was sent from Portugal as well right?

Just got an answer from them that it would come between those days
"Sat, 17 Dec 2022 to Wed, 21 Dec 2022"

So here is hoping it comes by Saturday. Every time I've ordered anything from Amazon it always comes quickly so here is hoping

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Tackar, måste ha kommit in igen, har försökt leta efter den men hittade inget tidigare.

Hade en 7900 XT MBA på NetonNet, men efter läst att minnena blev så varma vart jag lite orolig.

Ja, det och att väldigt hög andel av referens verkar ha ganska ha rejäl spolsurr.. Merc310 verkar typ klocka lika bra som TUF dessutom vilket ger en del boost (enligt Techpowerups tester)

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SectionX2:

Alltså komplett är helt värdelösa. Mitt kort skickades kl15 i tisdags men budbee har inte ens fått det än

Tråkigt att du upplever det så. Vi såg till att alla lagerförda 7900 -kort lämnade vår lager under tisdagen, många var packade och klara redan 1-2 timmar efter lansering. Att det kan bli blir mindre förseningar hos speditörerna när tusentals extra paket kommer på en gång är förväntat. Dock har vi inte sett några förseningar hos budbee i veckan och de som beställt ett 7900-kort med Budbee-leverans bör redan ha fått leverans eller kan förvänta sig det under dagen. Men som alltid så kan avvik förekomma. En normal leveranstid på 2-3 vardagar ser ut att gälla även denna gång. Om du inte fått ditt kort eller om din leverans fortfarande inte är registrerad hos Budbee så kontakta vår kundservice så ska vi se hur vi kan hjälpa dig .

Skrivet av The man swe 90:

Delar din uppfattning om Komplett när det gäller leveranstid och deras lager status ger jag inte så mycket för direkt

Du får gärna dela dina upplevelser med oss så vi vet vad du syftar på här. Släng iväg ett PM med din upplevelse och ordernummer så tar vi en koll på det.

Och till alla er som fick tag i ett kort i tisdags, grattis! Vi hoppas att ni är nöjda

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Mitt ligger på Ica och väntar på mig nu

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt Powercolor XTX referenskort som jag beställde från inet igår, imponerande snabbt hanterat!
Rätt högt coilwhine på kortet när man kommer över 60fps.
Någon som vet om/hur man stänger av RGBn på kortet? Nu lyser det lite vitt så är rätt OK ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tråkigt att du upplever det så. Vi såg till att alla lagerförda 7900 -kort lämnade vår lager under tisdagen, många var packade och klara redan 1-2 timmar efter lansering. Att det kan bli blir mindre förseningar hos speditörerna när tusentals extra paket kommer på en gång är förväntat. Dock har vi inte sett några förseningar hos budbee i veckan och de som beställt ett 7900-kort med Budbee-leverans bör redan ha fått leverans eller kan förvänta sig det under dagen. Men som alltid så kan avvik förekomma. En normal leveranstid på 2-3 vardagar ser ut att gälla även denna gång. Om du inte fått ditt kort eller om din leverans fortfarande inte är registrerad hos Budbee så kontakta vår kundservice så ska vi se hur vi kan hjälpa dig .

Du får gärna dela dina upplevelser med oss så vi vet vad du syftar på här. Släng iväg ett PM med din upplevelse och ordernummer så tar vi en koll på det.

Och till alla er som fick tag i ett kort i tisdags, grattis! Vi hoppas att ni är nöjda

//Erik

Tog kontakt med kundtjänst, ser ut som mitt paket levereras nästa vecka sa dom...

Det var den helgen det

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

3.2 GHz klocka. Läste jag det rätt?

Med vattenkylning och upplåst strömbudget så kan RDNA3 flyga.

Nu blev jag intresserad....

Ännu en recension med överklockning, även lite tips på hur man ska klocka

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xt...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Fick precis en uppdatering att mitt kommer att levereras idag med Budbee. Håller tummarna!

😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlindEagle:

Just got an answer from them that it would come between those days
"Sat, 17 Dec 2022 to Wed, 21 Dec 2022"

So here is hoping it comes by Saturday. Every time I've ordered anything from Amazon it always comes quickly so here is hoping

Just got an update:
Delivery 20 Dec

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du med i exklusiva RX 7900 Owners Club?

Nopp, nä, kommer aldrig bli.
Bara för att jag beställt ett så är jag inte med i nån "exklusiv" klubb.
Samma typ av kok kaffe på morgonen innan genomgång av nyheter.
Jag ser ingen som mer "exklusiv" för att man äger nåt , ej heller ska någon se mig som så.
Finns ett ord för sånt

Citat:

Fåfänga

Till trådskaparen å andra av intresse.

Amazon.com :NR.Info 7900xtx merc 310

Citat:

16 Dec 2022
03:27
In transit.
Corbas, France

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Just got an update:
Delivery 20 Dec

Ah that sucks but sometimes its a bit faster so hopefully a day or 2 before

Permalänk
Medlem

Köpte ett XT från komplett på releasedagen och skickades samma dag - men fastnade i budbees terminal i 3 dagar och har fortfarande inte kommit fram till min stad... Börjar bli smått otålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ITViking:

Köpte ett XT från komplett på releasedagen och skickades samma dag - men fastnade i budbees terminal i 3 dagar och har fortfarande inte kommit fram till min stad... Börjar bli smått otålig

Den typen av fredagar är den värsta