Apple kan sjösätta nytt flaggskepp med Iphone Ultra

Permalänk
Melding Plague

Apple kan sjösätta nytt flaggskepp med Iphone Ultra

Enligt analytiker har Apple planer på att toppa Iphone-familjen med ett Ultra-syskon som skruvar upp både pris och prestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Vilka nya funktioner skulle du vilja se i en eventuell Iphone Ultra-modell?"

Android OS? 3.5mm uttag? Minneskort lagring? Usb C?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Musikälskare

Låter väldigt intressant, ska bli skoj att se vad dom gör

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Titan som byggmaterial för stöttålighet, INGA externa portar mm, endast trådlös laddning.
kameror med extrem fisheye för actionfilming.

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

Det finns marknad av bättre exklusivare mobil än den bästa iPhone. Och ytterst få har något vettigt argument emot att det ska finnas. Mer än att det finns argument att vissa personer i landet ej kan hantera pengar.

Det jag tänker på en iPhone Ultra är såklart ett bättre objektiv, där detta objektiv såklart kommer med de negativa egenskaperna som klumpigare mobil, mer ömtålig och dyrare. Där Apple såklart kan välja att endast göra den knappt mätbar bättre och på så sätt slippa det större objektivet.

Det jag främst har varit emot Apple är om man vill ha något "vettigt" så har deras produkter blivit sjukt dyra. Men Samsung med deras S23 har blivit likadan, vissa påstår ännu värre.

*edit*
Angåedne ännu klumpigare mobil. Så dagens mobiler kamera suger milt sagt om man vill kunna zooma lite. Lösningen är att bära med sig en extern kamera. Om ens mobil blir bättre så slipper fler den externa kameran och det blir då enklare att bära med sig.

Permalänk
Medlem

Ultra Max blir flaggskeppet!

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Snusfri

Rollable, du rullar ihop nallen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

14 sålde dåligt för att den var dyr och bjöd på få nyheter, så nu lanserar vi en ännu dyrare telefon.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tycker det blir för många modeller. Är inte tre olika nog för att få med alla?

En billig, en mellanklass och en där de sätter in det bästa. Varför en fjärde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka nya funktioner skulle du vilja se i en eventuell Iphone Ultra-modell?

Utgallring av kreti och plenti genom ett ordentligt högre pris. 50-60k. Minst. Någon ordning skall det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

14 sålde dåligt för att den var dyr och bjöd på få nyheter, så nu lanserar vi en ännu dyrare telefon.

Det går i cykler helt klart. Samma design sedan 12an och som du själv sa var det knappt några nyheter, förutom på Pro. 14 och 14 Plus var ju knappt S modeller helt ärligt. Med ny design och mer features lär säkert en Ultra sälja väldigt bra.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

De ser väl att Samsung släpper extremt dyra lurar och hänger gärna på.
Förslag på namn: ”Super Ultra Max ++”

Permalänk
Medlem

Iphone Pro Max Ultra+
Bara 30000kr

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det går i cykler helt klart. Samma design sedan 12an och som du själv sa var det knappt några nyheter, förutom på Pro. 14 och 14 Plus var ju knappt S modeller helt ärligt. Med ny design och mer features lär säkert en Ultra sälja väldigt bra.

Det var kanske vettigt att släppa en ny telefon varje år i början, när tekniken var obeprövad och utvecklades väldigt fort. Nu när tekniken har mognat vore det mer vettigt med en ny telefon var 2:a till 3:e år då det hinner göras lite tekniska framsteg mellan modellerna.
Men det är klart att många köper den senaste varje år oavsett om det är några nyheter eller inte, bara för de vill ha det senaste...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Ultra Max blir flaggskeppet!

Stämning från Kodak på ingång!

(Det är en negativ färgfilm.)

Permalänk
Medlem

Det jag skulle önska i en ny modell är förstås lägre pris. Namnet antyder dock motsatsen, så förmodligen en fullkomligt ointressant modell ur mitt perspektiv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Det var kanske vettigt att släppa en ny telefon varje år i början, när tekniken var obeprövad och utvecklades väldigt fort. Nu när tekniken har mognat vore det mer vettigt med en ny telefon var 2:a till 3:e år då det hinner göras lite tekniska framsteg mellan modellerna.
Men det är klart att många köper den senaste varje år oavsett om det är några nyheter eller inte, bara för de vill ha det senaste...

Jag ser det som med bilar. Volvo kan välja att släppa en ny årsmodell var tredje år eller något.
Eller så släpper de små uppdateringar varje år där de som köper en ny bil får det senaste.

När det gäller mobiltelefoner så är det dåligt om de ändra form bara för ändringen skull. Så att det leder till att skal etc ej passar och många butiker får skal liggande i lager och sedan kassera.
Min bild av att ha gått i butiker är att de typ endast har iPhone skal + senaste Samsung, då de andra säljs i för små volymer och det blir en förlustaffär för dem att ta hem dem och kanske ej få sålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det går i cykler helt klart. Samma design sedan 12an och som du själv sa var det knappt några nyheter, förutom på Pro. 14 och 14 Plus var ju knappt S modeller helt ärligt. Med ny design och mer features lär säkert en Ultra sälja väldigt bra.

Jag undrar dock varför man behöver en kraftfullare telefon? Kan inte påstå att prestanda varit ett problem, eller inneburit en markant skillnad sedan 7+ kanske. Känns lite som att innovationen gått i stäv. Visst är det trevligt med en vassare kamera, men det var inget fel på den förra. Att kunna ta lite bättre bilder i mörkret känns inte riktigt motiverat en helt ny telefon.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bättre optik såklart, kanske stereo med förbättrad lidar för snabb (realtid?) 3D-scan. Snabbare sensor/ högre bandbredd för att kunna spela in 4k i löjligt hög bitrate och fps. Helt förseglad, inga portar. Bättre sensorer för riktning, såväl kompass som i förhållande till andra enheter.

Permalänk
Medlem

iPhone XX Ti Plus Pro Max Ultra Special Extra

Kom ihåg var du läste det först.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Bättre batteritid

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag undrar dock varför man behöver en kraftfullare telefon? Kan inte påstå att prestanda varit ett problem, eller inneburit en markant skillnad sedan 7+ kanske. Känns lite som att innovationen gått i stäv. Visst är det trevligt med en vassare kamera, men det var inget fel på den förra. Att kunna ta lite bättre bilder i mörkret känns inte riktigt motiverat en helt ny telefon.

Nej jag håller med, inte heller känt behov av mer prestanda sedan min 7a och stagnationen är enormt påtaglig. Nu sitter jag med en 13 Pro och den har nästan allt jag kan tänka mig av en telefon och jag har svårt att se att något nytt kommer släppas inom de närmsta 3 åren som får mig att vilja uppgradera (till ett vettigt pris).

Däremot måste jag säga att kameran på senaste Iphones har varit skräp. Fattar inte vad de tänkte när de skulle göra allt ultra skarpt, ser fan värre ut än min Philips TV med 10 på sharpness!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

@Sweclockers
Ni kanske ska sluta göra clickbait-artiklar baserade på Gurmans gissningar och spekulationer. Han är inte speciellt träffsäker längre.

Permalänk
Medlem

Lär kosta över 30k och sakna 3,5mm uttag.

Permalänk
Medlem

Lät sälja som alla apples saker. Kvaliten är ju över allt annat på marknaden så… bara byggkvaliten och känslan i handen med 14 PRO är långt över den känslan man får av tex Samsung flaggskepp.

Inget hänger sig, inget lagg i UI och fungerar sömnlöst med Apple TV och alla Appel saker man har hemma.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Inget hänger sig, inget lagg i UI och fungerar sömnlöst med Apple TV och alla Appel saker man har hemma.

Så ungefär samma funktionalitet som en Doro?

Spontant så fyller du ju alla dem lådorna med en 12a redan idag (och lagg eller hängande applikationer är ganska 2014 inom både iOS och Android).

@Osmanix

Man använder Wifi6

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

USB-C står väldigt högt upp på listan!! Tar man bort alla portar tycker jag man gör ngt riktigt dumt. Hur gör man om man ska föra över stora filer till en dator eller extern disk? Framförallt nu med raw och prores?
Sen hade reversed charging varit rätt schysst för att kunna få lite kräm i airpodsen om man glömt ladda dem och är iväg en längre period.

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Lät sälja som alla apples saker. Kvaliten är ju över allt annat på marknaden så… bara byggkvaliten och känslan i handen med 14 PRO är långt över den känslan man får av tex Samsung flaggskepp.

Inget hänger sig, inget lagg i UI och fungerar sömnlöst med Apple TV och alla Appel saker man har hemma.

Japp det är väl egentligen det som är apples starkaste sida, det är så j*vla stabilt jämfört med android och kompabiliteten mellan enheterna betalar jag gärna mycket extra för!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska uppgradera i höst då jag sitter på en "gammal" iPhone 11 Pro från 2019. Skippade förra året då iPhone 14 var lite meh...

Denna modell kommer dock inte vara intressant för mig. Jag använder därtill telefonen allt mindre så en basic variant räcker.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

Japp det är väl egentligen det som är apples starkaste sida, det är så j*vla stabilt jämfört med android och kompabiliteten mellan enheterna betalar jag gärna mycket extra för!

ööö? Stabilt? Lika stabilt som Android i så fall. Var väldigt, väldigt längre sedan original OS på en telefon inte var stabil enligt mig. Och som sagt, på iOS syns det inte när en app kraschar, vilket gör att man tror att dom inte kraschar medans Android visar när det sker, som också inte skett mycket av för mig på många år.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig