Permalänk
Medlem

IC7-G andra minnen än Corsair?

Sitter på ett AMD system idag men har tänkt övergå till Intel i aug.

1. Om man tex. köper ett IC7-G skulle andra minnen än Corsair TwinX fungera på det kortet? tex. OCZ, Geil, Mushkin etc.

2. Vad är det för skillnader mellan dessa Geil minnen?

http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=101834&urlAction=deta...

http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=101838&urlAction=deta...

3. Och vad tycker ni, ska jag vänta tills IC7-Max3 har släppts eller eller köpa IC7-G idag?

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara någon skillnad förutom artik.no.

har själv IC7-G å det är äger. har inte läst så mycket om Max3 men ic7-g är inge dåligt köp i alla fall

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret!
Är himla sugen på Max3 de är ju den 25:e idag och det var idag Abit skulle lyfta på locket och visa oss mer om Max3 moderplankan -men jag kan inte se nåt på deras hemsida Jaja, får vackert vänta...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

golden dragon minnena är det design på, skitsnygga helt enkelt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte hur det är med Prescott-stödet på IC7/-G, men Abit IC7 MAX3 stödjet ju FMB 1.5 som Prescott kräver. Om man tittar på specifikationerna på Max3 skulle jag vänta åtminstånde

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Golden Dragon har bättre kylnings förmåga eftersom den har WLCSP (Wafer Level Chip Scale Packing) design, vilket leder bort värmen bättre. Golden har även EMC (low electro-magnetic noise) vilket ger bättre stabilitet och överklocknings potensial. Valet är ju helt självklart ;).

Visa signatur

P4 2.4b @ 2915mhz /Zalman CPNS7000AlCu | MSI | 512mb 333mhz TwinMos |
GF4 ti4200 | 80GB HD | 4x Fläktar | MS 3.0 + fUnc | Plantronics 90 |

Permalänk
Medlem

Jag personligen kommer att köra med 2x512Mb Twinmos Winbond Pc3200. Om man är ute fter max performance skulle jag köra på ADATA eller Geil båda Pc4000 minnen.