Helgsnack: Användarnamn vi skäms för

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Edin:

Jag har låg fantasi
På sin höjd EdinZ

Jag sitter i samma båt.
Blir ”dock” 99% utav tiden, skulle det utav någon anledning vara upptaget blir det d0ck eller dockzor typ.

Varför krångla till de 😉

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Lunarstorm 1997-98-ish…

…MrBananaMoose.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Ja det fanns det, jag menar att han var så jävla drygt maktgalen att jag skäms över att han tagit upp lagringskapacitet på Swecs servrar

Tror han var admin och kanske fortfarande spökar här så...🤫😝

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Vart inte du modd här?

Skrivet av Bogey:

Hm...Har för mig att det fanns en modd eller admin här som hette Castor?

Så de gamla synderna har tappats bort? Lysande, för även jag har ett förflutet. 😄

Kul man ser nick man känt till i typ 20år. Jaja, tiden går.

Skrivet av Bogey:

Tror han var admin och kanske fortfarande spökar här så...🤫😝

@Castor https://www.sweclockers.com/medlem/27 är inte aktiv längre.

Permalänk

Jag hade namnet Sir_Anus ett tag, var under perioden man lyssnade mycket på Onkel kånkel. Var inte populärt hos min klassföreståndare när man skulle sätta sitt nick på sitt skåp på portalens it gymnasium😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ah, där ser man.
Då var jag inte riktigt så senil som jag började misstänka. 😆

Tack så mycket. 👍

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

game/web nicks är ju bara pinsamt om man pratar med normala vuxna (är 43)...

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Detta kontot skapades när jag var så ung att jag använde mitt förnamn. Skäms kanske inte direkt, men konstigt känns det.

Skrivet av Zyie:

Ibland möter jag på folk online, som frågar om jag är Polsk. Har visat sig senare att Zyie är snarlikt ordet "życie", vilket är Polska och tydligen betyder "liv/lever/livstid".

Även ordet "żyje" finns på Polska vilket är en böjning "życie" som betyder "lever" t.ex. "Ja żyje" = "Jag lever". Så jag förstår att du får frågan

Permalänk

Haha, jadu…

Permalänk
Medlem

det är mr ape och inget annat ...

Visa signatur

AsRock Z790 PG Riptide | i7 13700k | Noctua NH-D15 | 32 GB DDR5 @ 6000 Mhz | Gigabyte AORUS RTX 2070 Super 8GB | OS@1TB Samsung 970 EVO Plus | 1+4 TB SSD/HDD | Corsair RM750X V2 750W | Fractal Design Define C | 1x Alienware AW3423DW 34" 21:9 | 1x LG 27UL850 27" 16:9 | Razer DeathAdder Elite | Gigabyte Osmium Aivia MX Red & Ducky Shine6 MX Brown | Steelseries Arctis Nova 7

Permalänk
Medlem

Haft samma nick sedan millennieskiftet nån gång, när man skapade CS-klan med en polare och var tvungen att försöka bestämma sig för nått. ASCI-art var ju jävligt hett, så i klanen [TNT]--* så nickade man ()=={]Katana> eller nått sånt löjligt

Spel efter spel, Katana följde med. Var nicket upptaget? Släng på ett till a i slutet. Finns nog något ställe där man fick slänga på typ 3-4 extra a:n innan det dök upp något som var ledigt (vilket måste betyda att några fler än jag kör denna mycket igenomtänkta namn-algoritm..).

Sen har man ju haft en wow-karaktär som hetat Krim sedan någon av betaversionerna. Kunde inte komma på något bra namn så fladdrade runt i någon kartbok och letade efter något som lät coolt.. inte tänkte man att stället skulle bli begynnelsen till 3e världskriget 15-20 år senare.. hm..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av mrape:

det är mr ape och inget annat ...

Tänker genast på Celebrity Jepardy på SNL - "Therapists"

Visa signatur
Permalänk

Hahah tycker verkligen det är så kul att så många ändå går igenom något traumatiskt med hela "hitta sin internetpersona-grej"

Mitt nuvarande nick är extremt oklart då det uppkom i mitten av tonårstiden för jag tyckte det lät bra och var lagom obscent. Det är dock fortfarande min "skräpmejl" för att logga in på alla medlemskap här och var, så stundvis behöver jag säga den högt i kassan vilket känns sisådär.
Men jag gillar inte förändringar så det lär förbli så här.

Det jag dock skäms mest över är faktiskt när jag skulle fixa min första mejl som tweenie år 2002 eller så.
david_baloo@... för jag heter David och hade sett Djungelboken kanske, eller jag vet inte.
Men skälet till att jag skaffade min mejl var för att jag vill gå med i Nokias klubb eftersom jag hade precis fått ärva morfars gamla 6110 och ville vara "en i gänget".
Min barndomskamrat Elin som hjälpte mig med detta då vi inte hade internet i vårt hus än var väldigt noga med att man inte skulle uppge sina personliga uppgifter för det är ajjabajja!
Så jag hade mitt förnamn, men istället för att vara konsekvent och köra vidare på 'Baloo' så valde jag 'Klåda' som efternamn.
På posten någon vecka senare så fick jag ett kuvert, där postgubben hade skrivit ett frågetecken på, då den var adresserad till "David Klåda" till mina föräldrars hemadress.
Det medlemskortet från Nokia med de två händerna har jag dock kvar där mitt allra finaste namn står:
David Klåda.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Edin:

Jag har låg fantasi
På sin höjd EdinZ

Edin är ändå ett bra nick. Edin är ju ändå Edin.

Permalänk
Medlem

<---- mitt användarnamn är jag väldigt nöjd med. Lite så där pretentiöst akademiskt och smart.
Dessutom känns det unikt att få ett användarnamn på två bokstäver, är det ens möjligt längre? Annars minns jag mindre lyckade användarnamn från yngre dagar som ofta började med "Pimp". Så, "Pi" är egentligen en förkortning av "Pimp"... Klingar inte mattesnille direkt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

... killermachin3 1 ..
När Xbox Live Guld var nytt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Mitt nick här på SweC är ju lite pinsamt. lord_dubbdäck haha. Hörde talas om ett nån medlem i bandet "Sportlov" hade det som stage name, så det tyckte jag var kul och tog det. Min första e-post var wariorXX@mail.com, där XX är födelseår, men felstavat så klart då det är warrior det ska vara. Hade även Cyberax nånstans ett tag, efter nån skurk-AI i en TV-serie.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

mulle_meck_boy på lunarstorm, jag var sisådär 10-11 år gammal

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Första mailen:
Pucko1@rocketmail.com
Cornholio9@rocketmail.com

Tidiga sociala medier:
LittleMethod (lyssnade mycket på Method Man vid tillfället)
Zeke (tog namnet från en karaktär från någon scifi/skräckis).
Pato (gammal tjejkompis som började kalla mig det så använde det till både spel och sociala medier).

Spel:
Var med en en klan vid namn -=[ESC]=- och nickade Spawn samt Tornedalium. Fick sparka ut många från CS-servern vi drev för att de anklagade mig för fejknicka Spawn...
Tror vi båda (och väldigt många andra) hade seriefiguren Spawn som inspiration.
För er som inte vet så fanns det en duktig kille i gamla hederliga Counter-strike som nickade Spawn, blev rätt känd för en sisådär 20+ år sedan.

De senaste 10-15 åren så har det blivit Värdelös vid onlinespel. Fantastiskt smeknamn då om något går åt helvete så kan både jag och lagkamraterna skylla på att jag är värdelös! Det ska man inte glömma.

Sedan om jag skulle skämmas över dessa? Nej inte direkt. Allmänt tråkiga bara.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Även ordet "żyje" finns på Polska vilket är en böjning "życie" som betyder "lever" t.ex. "Ja żyje" = "Jag lever". Så jag förstår att du får frågan

Ah, där ser man! Hade bara hört talas om "życie" förut, men "żyje" är ju också extremt snarlikt, vilket säkerligen bidrar också.
Jag har valt att se det som ganska coolt att mitt nick typ -ish kan tolkas som att det betyder "liv/lever", även om det aldrig var min tanke från början

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

En materialare vi hade i vårat hockeylag för ca 20 år sedan skulle göra mitt namn mer likt ett nord afrikanskt och det blev Robiban. Tyckte det var roligt och personligt så det har fått hänga med. Vissa karaktärer får också det självklara "Brobiban". Skäms gör jag dock inte, tvärtom.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha mitt gamla tillbaka här på Swec men tyvärr så har ja inte den e-posten kvar så fick bli ett nytt
Nickebo

Permalänk
Medlem

Var såpass gammal när internet blev tillgängligt att jag passerat den där åldern när det skulle göras fåniga nick. Kanske använde något fånigt på FidoNet under årtiondet före men inget jag kommer ihåg idag så inget skämmas över.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv

Jag skäms inte riktigt men hade någon mail vid namn kb_97_eminem50cent_02 osv... jag tyckte den var awesome som barn Nu hade jag inte viljat ha den dock.

Permalänk
Medlem

Shoutout till alla med <förnamn>_cool@hotmail.com och alla dess liknande former.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag inledde vanilla WoW med att nicka HerrOin. Inget att skämmas över, dödscoolt. Däremot blev det ganska omgående rapporterat och ändrat till Herima. Det var inte lika häftigt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Mitt nick började som TheBoogeyman sent 90-tal på LaserDome av alla ställen, när vi spelade regelbundet nästan varje helg.
Det är väl inte det vackraste, men jsg har svårt att skämmas över tonårssynder. Också svårt att skämmas över just nicket när det hänger ihop med något så übertöntigt som "Competitive LaserTag", men det lägger väl till en dimension till töntigheten när man studsade runt i den där västen i entrén på LaserDome att man också tagit sig ett riktigt töntigt nickname.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Hängde i LotR-kanaler på IRC i början på 90-talet med nicken "Gothmog" som nog är så ultranördigt som det bara kan bli. Nu kör jag med variant av stavning på mitt favorit Magic The Gathering-kort... så nördigheten avtog inte direkt....

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Är väl inte jättestolt över homogubben på YT, men har inga planer på att någonsin lägga upp något. Så går det när man väljer nick utefter ett internt skämt med polare som man inte ens umgås med såhär 15 år senare

Permalänk
Medlem

Det enda jag skäms över är att jag alltid skrev min aktuella ålder på slutet av användarnamnet. För att hålla mig aktuell fick jag varje år göra nya användarnamn men till slut knäckte jag koden och tog mitt födelseår på slutet istället. 😁