Råkade se detta på hardforum för nån dag sen:
Silverstone håller på att släppa ett nytt chassi Alta F2, som i stort är en ny version av gamla FT02 och RV02 fast med fler features och mer flexibilitet.
Dvs moderkortet har IO-portarna uppåt för att kunna köra ett nedifrån och upp luftlöde... https://www.silverstonetek.com/en/product/info/computer-chass...
Men den här gången har man utökat flexibiliteten en hel del gällande grafikkortsmonteringen, då det finns tre konfigurationer:
Vertikalt som i FT02:
Vertikalt, vinklat mot sidopanelen:
Horisontellt, vinklat mot sidopanelen:
Personligen tycker jag det är jättekul det kommer något modernt i FT02:s fotspår men ska erkänna att för egen del finns det för många nackdelar och små irritationsmoment för att det ska vara intressant för köp:
- 3x180mm fläktar i botten innebär i praktiken ett för stort chassi för min del. (261mm (B) x 576mm (H) x 658mm (L))
(jag tycker nog layouten med 2x180mm i tex Alta F1 och FT05 hade mer allround-potential)
- följdeffekt: interiören verkar bestå av rätt mycket luft. Borde kunnat nyttjas bättre.
- de snea hårddiskburarna i fronten irriterar skiten ur mig rent estetiskt. (går rimligen att plocka bort men ändå)
- den snea ramen i toppen irriterar också skiten ur mig.
- fattar inte varför horisontella monteringen måste ha grafikkortet i 11 graders lutning? Ser ut som kortet håller på att ramla ner?
- Inte speciellt snygg design och för mycket glas - jag är gammaldags och vill ha aluminium
Visa signatur
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.