Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Bahnhofs smyghöjningar mot existerande kunder

Permalänk
Medlem

Dags att ringa banhof vid tillfälle. Har Zitius eller vad dom heter och 100/100 mbit för 469kr vilket känns lite saftigt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det nämnts i tråden, men Bredband2 håller också på med dessa smyghöjningar. Jag fick mail i mitten på juli om att mitt 250/100 kommer höjas till 305kr/mån (från 268kr) den 1/9, alltså idag. Jag chattade med dem i slutet på juli och sa att om denna höjning inte blir av kommer jag säga upp abonnemanget, men supporten sa att det kommer givetvis står 305kr/mån för 250/100 på hemsidan 1/9. Tror ni det är ändrat? Givetvis inte. De får till på måndag på sig, sen ringer jag och byter till något annat. Spelar ingen roll om det är någon tiokrona dyrare, jag tycker det bara är dålig stil att höja för befintliga kunder men ha kvar det gamla priset.

Permalänk
Skrivet av payc:

Jag vet inte om det nämnts i tråden, men Bredband2 håller också på med dessa smyghöjningar. Jag fick mail i mitten på juli om att mitt 250/100 kommer höjas till 305kr/mån (från 268kr) den 1/9, alltså idag. Jag chattade med dem i slutet på juli och sa att om denna höjning inte blir av kommer jag säga upp abonnemanget, men supporten sa att det kommer givetvis står 305kr/mån för 250/100 på hemsidan 1/9. Tror ni det är ändrat? Givetvis inte. De får till på måndag på sig, sen ringer jag och byter till något annat. Spelar ingen roll om det är någon tiokrona dyrare, jag tycker det bara är dålig stil att höja för befintliga kunder men ha kvar det gamla priset.

Så här har de hållit på i alla år sedan jag blev kund hos Bredband2. Detta har nog skett vid 4-5 tillfällen nu sedan 2017. Jag fick ett brev i April, där de nämnde att priset skulle öka med 60 kr från och med den 1 Juni. Vilket inte har skett. Då det gamla priset står kvar på deras hemsida 3 månader senare. Har kollat deras hemsida ungefär 1 gång i veckan för att se om de ändrat priset. Vilket de knappast kan ha gjort under den korta tiden, för att sedan sänka priset igen. Så jag missat det under tiden.

De räknar nog med att de flesta inte håller koll på detta, och fortsätter betala ett högre pris. Samtidigt som de har ett lågt pris i stadsnätet i förhållande till andra isp:s så de kan locka nya kunder, när de kollar efter billigaste leverantören av bredband.

Stavning
Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Flikar in här med. Har haft 500/500 för 399 kr bundet i ett år på Bahnhof. Går ut nu i september så jag ringde och ifrågasatte varför jag skulle betala 499 kr/mån när nya kunder får det för 449 kr. Dom ändrade det direkt, men jag sade att det var oetiskt och att dom skulle koppla mig till uppsägnings-avdelningen. Där blev jag erbjuden 1000/1000 för 469 kr/mån i ett år, vilket jag accepterade.

Verkar som dom flesta företag gör så här, så att byta operatör kändes inte värt heller. Man får väl slå en pling om ett år igen när det är dags.

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen.
Kom ihåg kolla era priser.
VPN Integrity har de sänkt priset på också.

Såg också att det börjat erbjuda 2000, 5000 och 10000Mbit i vanliga stadsnät nu.
Lägsta hastighet är numera 250/250.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Då var det dags igen.
Kom ihåg kolla era priser.
VPN Integrity har de sänkt priset på också.

Såg också att det börjat erbjuda 2000, 5000 och 10000Mbit i vanliga stadsnät nu.
Lägsta hastighet är numera 250/250.

Intressant, vilket stadsnät är du på? Zitius här i Stockholm har tyvärr inga nya hastigheter.