Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem

I min värld är det nästan orimligt att kräva att allt framtida innehåll ska fås med 4K för all framtid, jag tror verkligen de kommer börja begränsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av blitzsnake:

Priset höjdes alltså till 65kr. Tror de bara kommer fortsätta gradvis höja tills det blir som alla andra prenumerationer. Alla dessa abonnemang är så godtyckliga.

Dom kan ju inte höja bara erat rabatt-pris jättemycket. Alla andra betalar ju dubbelt så om dom höjer erat till 129kr t ex så måste dom höja alla andra till 258kr vilket inte känns så troligt. Men att ordinarie pris följer övriga marknaden är ju väntat.

Permalänk
Skrivet av medbor:

I min värld är det nästan orimligt att kräva att allt framtida innehåll ska fås med 4K för all framtid, jag tror verkligen de kommer börja begränsa

Bara fram tills 8K kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Ja, jag har också "före standard". Då undrar man varför inte 4k/HDR funkar för mig? Jag har en annan streamingtjänst där 4k/HDR funkar utmärkt.

Märkligt. Jag testade verkligen runt också, 4K överallt där det skulle finnas. Faktiskt t o m på en del titlar där jag vill minnas att det inte funnits som alternativ tidigare (Avenue 5 t ex), men jag kan minnas fel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Faktiskt t o m på en del titlar där jag vill minnas att det inte funnits som alternativ tidigare (Avenue 5 t ex), men jag kan minnas fel där.

Kan stämma, Succession och andra serier fick UHD precis som i USA efter sammanslagningen.
Tidigare var de i 1080p

Permalänk
Medlem

Jag har "Före Standard" abonnemanget med halva priset och 4K HDR Dolby Atmos funkar. Kommer 4K HDR Dolby Atmos fortsätta hela tiden så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Märkligt. Jag testade verkligen runt också, 4K överallt där det skulle finnas. Faktiskt t o m på en del titlar där jag vill minnas att det inte funnits som alternativ tidigare (Avenue 5 t ex), men jag kan minnas fel där.

Jag har före standard dealen också.
Ser på Harry Potter just nu som ska gå i 4K. Det gör den inte kan jag säga.
Bilden är suddig och jag ser på brandväggen att lokala trafiken drar ca 3Mbit/s
Kanske hårt komprimerad 1080p i bästa fall.
Kan det ha att göra med vilken enhet man ser på?
Vi tittar på Max appen på NVIDIA Shield Pro 2019. Senaste modellen alltså.

/S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Jag har före standard dealen också.
Ser på Harry Potter just nu som ska gå i 4K. Det gör den inte kan jag säga.
Bilden är suddig och jag ser på brandväggen att lokala trafiken drar ca 3Mbit/s
Kanske hårt komprimerad 1080p i bästa fall.
Kan det ha att göra med vilken enhet man ser på?
Vi tittar på Max appen på NVIDIA Shield Pro 2019. Senaste modellen alltså.

/S

Det kan säkert ha med det att göra. Själv kör jag Max-appen i en AppleTV4K (gen2/3, från 2023).

Permalänk
Medlem

Är det någon som har Halva-priset-livet-ut OCH 4K numera?
Mitt 4K har kommit och gått den senaste veckan och numera försvunnit helt.
Är seriöst förbannad ifall de ändrat det och rättfärdigar det med ”nya abonnemang”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Är det någon som har Halva-priset-livet-ut OCH 4K numera?
Mitt 4K har kommit och gått den senaste veckan och numera försvunnit helt.
Är seriöst förbannad ifall de ändrat det och rättfärdigar det med ”nya abonnemang”.

Gick betalningen igenom i tid?
Låter mer som de återställt kontot till standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Gick betalningen igenom i tid?
Låter mer som de återställt kontot till standard.

Halva priset som sagt - då fortlöper det gamla abonnemanget. Stämmer inte överens med att det kommit och gått då heller.

Det står ”Före Standard” - en av deras ”nya” abonnemang. Har ni ”Före Premium”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Halva priset som sagt - då fortlöper det gamla abonnemanget. Stämmer inte överens med att det kommit och gått då heller.

Det står ”Före Standard” - en av deras ”nya” abonnemang. Har ni ”Före Premium”?

Går inte betalningen igenom på första försöket nedgraderas man.
Ja 4k funkar fortfarande som det ska med "före standard"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Går inte betalningen igenom på första försöket nedgraderas man.
Ja 4k funkar fortfarande som det ska med "före standard"

Igen, om rabatten kvarstår och abonnemanget är samma som andras, vad är det då man skall ha nedgraderats till?
Oavsett vad - allt är betalt som det ska.

Står symbolerna Dolby Vision, 4K, när filmerna startar? Jag får endast Dolby Atmos-symbolen.
Inte i menyn då alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Igen, om rabatten kvarstår och abonnemanget är samma som andras, vad är det då man skall ha nedgraderats till?
Oavsett vad - allt är betalt som det ska.

De får du fråga dem om.
Du är dock inte den första genom åren att klaga livstidserbjudandet och det brukar alltid röra sig om att betalningen inte dras som den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De får du fråga dem om.
Du är dock inte den första genom åren att klaga livstidserbjudandet och det brukar alltid röra sig om att betalningen inte dras som den ska.

Du stipulerade det. Men åter igen, betalningen - för tredje, fjärde gången - är skött och inget i abonnemanget har ändrats. Det har jag sagt.

Anyway - får väl ringa dem. Som sagt, Dolby Atmos fungerar, men inte Vision. Så det borde inte fungera så heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Du stipulerade det. Men åter igen, betalningen - för tredje, fjärde gången - är skött och inget i abonnemanget har ändrats. Det har jag sagt.

Anyway - får väl ringa dem. Som sagt, Dolby Atmos fungerar, men inte Vision. Så det borde inte fungera så heller.

Har exakt samma deal som fortfarande rullar. Här funkar allt som det ska (ser Dolbyvision och Atmos trigga uppe i hörnet när något startas).

Säkert något som är knas bara, men jag tror vi alla bör hjälpas åt att hålla koll på om våra respektive abonnemangsformuleringar plötsligt ändras i smyg. Då från nuvarande "Före Standard" till det förmodade "Standard". Händer det, speciellt i smyg, då blir det ett rejält liv här iaf kan jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Har exakt samma deal som fortfarande rullar. Här funkar allt som det ska (ser Dolbyvision och Atmos trigga uppe i hörnet när något startas).

Säkert något som är knas bara, men jag tror vi alla bör hjälpas åt att hålla koll på om våra respektive abonnemangsformuleringar plötsligt ändras i smyg. Då från nuvarande "Före Standard" till det förmodade "Standard". Händer det, speciellt i smyg, då blir det ett rejält liv här iaf kan jag säga.

Tack för svar och bekräftelse! 👍
Skönt att det rullar på för er andra, så att de inte ändrat något - vilket var det jag befarade direkt. Har varit i kontakt med deras kundsupport nu också som bekräftat dealen och att Dolby Vision m.m. ingår fortfarande - så det var bra.

Däremot hade de Ingen aning om varför det var så här och skulle - som vanligt - skicka vidare problemen till deras tech-avdelning. DV har successivt försvunnit senaste månaden på allt innehåll de har (inga andras appar), och LG hade ingen aning heller.

Jag tackar för input härifrån och glädjer mig att det finns bevakning för vårt abonnemang på den här sidan 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Tack för svar och bekräftelse! 👍
Skönt att det rullar på för er andra, så att de inte ändrat något - vilket var det jag befarade direkt. Har varit i kontakt med deras kundsupport nu också som bekräftat dealen och att Dolby Vision m.m. ingår fortfarande - så det var bra.

Däremot hade de Ingen aning om varför det var så här och skulle - som vanligt - skicka vidare problemen till deras tech-avdelning. DV har successivt försvunnit senaste månaden på allt innehåll de har (inga andras appar), och LG hade ingen aning heller.

Jag tackar för input härifrån och glädjer mig att det finns bevakning för vårt abonnemang på den här sidan 👍

Håller med, det är skönt att vi är många som vakar.

Ditt problem är jättemärkligt dock. Har du uteslutit sådant som lokala bandbreddsproblem etc? Testat att köra TVn via ethernet istället för WiFi? (Det kanske du redan gör)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Håller med, det är skönt att vi är många som vakar.

Ditt problem är jättemärkligt dock. Har du uteslutit sådant som lokala bandbreddsproblem etc? Testat att köra TVn via ethernet istället för WiFi? (Det kanske du redan gör)

Jag/vi har gjort omfattande felsökning nu med ethernet, Wi-Fi, på LG och HBO/MAX, omstart av router, återställning av TV helt och hållet m.m. m.m.

De fattade inget, men det verkar som att meta-datan inte hittas, så TV:n aldrig registrerar det i appen, utan endast spelar upp det i max upplösning (utan HDR) efter ett tag (innan det blir lägre kvalité igen).

Har aldrig gjort en sådan gedigen felsökning någonsin,.. 🥵

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Jag/vi har gjort omfattande felsökning nu med ethernet, Wi-Fi, på LG och HBO/MAX, omstart av router, återställning av TV helt och hållet m.m. m.m.

De fattade inget, men det verkar som att meta-datan inte hittas, så TV:n aldrig registrerar det i appen, utan endast spelar upp det i max upplösning (utan HDR) efter ett tag (innan det blir lägre kvalité igen).

Har aldrig gjort en sådan gedigen felsökning någonsin,.. 🥵

Haha, skönt att lösning hittats iaf.

Jag ledsnade på LGs inbyggda app och kör allt via AppleTV igen. Det funkar prima faktiskt. Alltid skönt att ha en extraväg för felsökning också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Haha, skönt att lösning hittats iaf.

Jag ledsnade på LGs inbyggda app och kör allt via AppleTV igen. Det funkar prima faktiskt. Alltid skönt att ha en extraväg för felsökning också.

Tyvärr ingen lösning. Teori bara. Det återstår om HBO/MAX kan hitta det på deras sida,..? Jag är utan fler saker att testa här i.a.f. 😓

Men AppleTV är inte fel måste jag säga 👍
Jag har en gammal som knappt tar några appar nu, men de den har haft har fungerat riktigt bra. Kanske en nödlösning, synd med alla dessa parallella system bara. Så svårt borde det väl inte va,..?
EU:s lag om att tvinga tillverkare att uppdatera sina system i x antal år minst ser jag framemot,.. 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Tyvärr ingen lösning. Teori bara. Det återstår om HBO/MAX kan hitta det på deras sida,..? Jag är utan fler saker att testa här i.a.f. 😓

Men AppleTV är inte fel måste jag säga 👍
Jag har en gammal som knappt tar några appar nu, men de den har haft har fungerat riktigt bra. Kanske en nödlösning, synd med alla dessa parallella system bara. Så svårt borde det väl inte va,..?
EU:s lag om att tvinga tillverkare att uppdatera sina system i x antal år minst ser jag framemot,.. 🤞

Update: HBO/MAX berättade idag att problemet (Dolby Atmos men ej Dolby Vision) är känt och har förekommit bland många, så deras tekniska avdelning jobbar på det. Förhoppningsvis en lösning på det snart! 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Update: HBO/MAX berättade idag att problemet (Dolby Atmos men ej Dolby Vision) är känt och har förekommit bland många, så deras tekniska avdelning jobbar på det. Förhoppningsvis en lösning på det snart! 🤞

För mig får jag inte längre Dolby Vision via appen (LG C9) trots felsökning med hjälp av supporten, men via Chromecast fungerar Dolby Vision som det ska (en billigare workaround än en AppleTV).
"Före standard"-abonnemang.

Permalänk
Medlem

Någon som fått löst 4k-problemet med LG c9 eller dylikt ännu eller har någon info från Max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m_rask:

Någon som fått löst 4k-problemet med LG c9 eller dylikt ännu eller har någon info från Max?

HBO/MAX jobbar på problemet - de har fått in ett flertal anmälningar om det för LG-apparater. Bugg i webOS, verkar det som.

Anmäl ifall du inte har det redan. Ju fler anmälningar ju tidigare kanske en uppdatering kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

HBO/MAX jobbar på problemet - de har fått in ett flertal anmälningar om det för LG-apparater. Bugg i webOS, verkar det som.

Anmäl ifall du inte har det redan. Ju fler anmälningar ju tidigare kanske en uppdatering kommer.

Har chattat med Max nu. Vi med C9 har ju webOS 4 och där har Max inte kvar stöd för 4k/Dolby Vision. Man måste ha webOS 5 eller 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onge:

Har chattat med Max nu. Vi med C9 har ju webOS 4 och där har Max inte kvar stöd för 4k/Dolby Vision. Man måste ha webOS 5 eller 6.

Stämmer inte. De har haft det innan och ska ha det fortfarande. Så sent som i förrgår skrev de och sa att de hade släppt en ny version där det skulle vara avhjälpt på LG. Den verkar dock inte ha släppts ännu.

Men MAX är korkade. En jag snackade med blev sur för att jag inte drog sladden ur väggen för TV:n, för att få LGs hemsida att uppdatera, som jag satt med på mobilen.
Jag tror även detta står ovan så vi kan lägga ned det nu att det skulle saknas stöd. Det står även i klartext på LGs content store sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Stämmer inte. De har haft det innan och ska ha det fortfarande. Så sent som i förrgår skrev de och sa att de hade släppt en ny version där det skulle vara avhjälpt på LG. Den verkar dock inte ha släppts ännu.

Men MAX är korkade. En jag snackade med blev sur för att jag inte drog sladden ur väggen för TV:n, för att få LGs hemsida att uppdatera, som jag satt med på mobilen.
Jag tror även detta står ovan så vi kan lägga ned det nu att det skulle saknas stöd. Det står även i klartext på LGs content store sida.

Ok ja jag vet inte vad som stämmer. Han kollade senaste statusen på detta och enligt deras tekniker hade stödet för webOS4 upphört. Men jag hoppas som sagt, har fått kolla alla The Penguin hittills utan Vision. Har dock Atmos.

Permalänk
Medlem

Skaffa en separat spelare med Androidtv eller tvOS istället.
Ingen tv med inbyggda tjänster fungerar för evigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onge:

Ok ja jag vet inte vad som stämmer. Han kollade senaste statusen på detta och enligt deras tekniker hade stödet för webOS4 upphört. Men jag hoppas som sagt, har fått kolla alla The Penguin hittills utan Vision. Har dock Atmos.

Du får ursäkta ifall det lät en del irriterat men det är så tröttande att höra HBO/MAX gå fram och tillbaka om vad som gäller hela tiden. Deras första kundtjänst är ibland skrämmande oupplyst. Man gör sitt yttersta, men de skiter i vilket.

Jag har svarat 5-6 gånger nu på deras svar om just detta. Så ifall de har upphört med webOS 3.5 så fallerar deras kommunikation något hiskeligt(!).

På LGs hemsida står det dock fortfarande att stöd ges för 3.5 (vilket det gör i.o.m. att det går att ladda ned), samt att den uppdaterades senast förra månaden - vilket stämmer. Av LG och HBO/MAX så litar jag på LG 9:1.