Hur säkra är annonser på Outlook?

Permalänk
Medlem

Hur säkra är annonser på Outlook?

Så jag var korkad (som jag oftast är) och råkade klicka på ett e-postmeddelande som var en annons (det låg överst i min inkorg i Outlook på "Outlook-appen" på Windows 11) och jag stängde omedelbart omdirigeringen (det visade sig inte ens i min webbläsarhistorik)

Jag har skannat med Malwarebytes och kört två fullständiga skanningar med Windows Defender (1 omstart också), allt var rent. Jag har inte märkt något som kan vara skadligt, inga nya nedladdningar eller något sådant...

Är det något mer jag kan göra, eller är allt okej/säkert?

Är lite av en hypokondriker tyvärr

Permalänk
Hedersmedlem

Sannolikheten att Microsoft tillåter annonser med malware är väl inte direkt stor? Jag hade definitivt inte scannat något efter något så simpelt.

Sannolikheten att få malware från "onda" annonser är inte heller stor för den delen, säkerhetshål i webbläsaren krävs ju för att få något malware.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Att expandera termen "hypokondriker" till att inkludera även datorvirus var något nytt 😁

Du kan nog sova lugnt och låta bli att tänka mer på det där.

Visa signatur

---