André har åsikter om God of War: Ragnarök

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

<Uppladdad bildlänk>

Nej tack.

Lika bra att spela det på ps5an då...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Spelade genom det på PS5 när det släpptes ett par år sen. Jag kommer köpa det på Steam när det är på rea och lira om det eftersom jag har en ultrawide och har inte heller spelat DLCn.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Lika bra att spela det på ps5an då...

Eller inte alls. Eller skaffa det annan väg.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte att testa på detta om det är likt sin föregångare i spelmekanik. Fick faktiskt med en download kod till detta när jag köpte PS5 för några år sedan men gav bort den till en vän.

Spelade några timmar av det förra God of War som släpptes till PC. Ville faktiskt gilla spelet för estetiken, röstskådisarna med mera men nä. Det var rent ut sagt ett spel med tråkig och tyvärr väldigt "spelig" design: Man går lite längs en snitsad väg, stängs in i en arena och efter fighten leds man vidare till nästa encounter. Kanske inte direkt dåligt men absolut inte roligt eller engagerande.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 9070 XT
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av liten_lemmel:

Kommer nog inte att testa på detta om det är likt sin föregångare i spelmekanik. Fick faktiskt med en download kod till detta när jag köpte PS5 för några år sedan men gav bort den till en vän.

Spelade några timmar av det förra God of War som släpptes till PC. Ville faktiskt gilla spelet för estetiken, röstskådisarna med mera men nä. Det var rent ut sagt ett spel med tråkig och tyvärr väldigt "spelig" design: Man går lite längs en snitsad väg, stängs in i en arena och efter fighten leds man vidare till nästa encounter. Kanske inte direkt dåligt men absolut inte roligt eller engagerande.

Fast linjärt spelande är ju vad god of war ALLTID varit.... Hack n slash, inte tänka.
Den har faktiskt en halvbra story

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast linjärt spelande är ju vad god of war ALLTID varit.... Hack n slash, inte tänka.
Den har faktiskt en halvbra story

Absolut, jag hade dock förväntat mig lite mer rent designmässigt än osynliga väggar.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 9070 XT
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk

Så länge de har PSN konto krav för Singelplayer spel på PC, nope. Köper hellre ett annat spel, synd för att jag gillade 1:a och såg framemot att spela igenom 2:an med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

OK, jag caveade och köpte det. Blev så sugen.

Sjukt snyggt!! Det flyter på sjukt bra på min 2070 med DLSS och AMD FSR Frame Gen, och detta i 3440x1440.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK - vänta med köp. Otroligt mycket problem med ljudet. Min realtek drivers poppar in och ut ur existens. Fullständigt ospelbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Krävs detta ett Sony PSN konto på PC?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Krävs detta ett Sony PSN konto på PC?

Verkar så.
"Requires 3rd-Party Account: PlayStation Network (Supports Linking to Steam Account)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

OK - vänta med köp. Otroligt mycket problem med ljudet. Min realtek drivers poppar in och ut ur existens. Fullständigt ospelbart.

Är det inte pc som är minst lika bra som PS day one?😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Är det inte pc som är minst lika bra som PS day one?😊

Hehe, kanske det Sony tänkt. Släppa lite halvtrasigt på PC för att frustrera folk att köpa ett Playstation istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hehe, kanske det Sony tänkt. Släppa lite halvtrasigt på PC för att frustrera folk att köpa ett Playstation istället

Det kan man ju raljera över. Men inte en chans att det funkar så i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Verkar så.
"Requires 3rd-Party Account: PlayStation Network (Supports Linking to Steam Account)"

Då avstår jag än så länge. Väntar efter Steam och Reddits downvote bombing session är över

Visa signatur

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Då avstår jag än så länge. Väntar efter Steam och Reddits downvote bombing session är över

Jag vet att det rasas om det här. Men är det inte lite fånigt? Så här är det ju med allt. Men man kan ju förstå frustrationen med ännu en inlogg.

Med ett så svinigt asgrymt och etablerat spel kommer inte downvote funka. Sony vet detta och kommer inte backa den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag vet att det rasas om det här. Men är det inte lite fånigt? Så här är det ju med allt. Men man kan ju förstå frustrationen med ännu en inlogg.

Med ett så svinigt asgrymt och etablerat spel kommer inte downvote funka. Sony vet detta och kommer inte backa den här gången.

Jag har flera fina spel i lådan att spela. Jag väntar. Xbox game pass erjbudar väldigt mycket samt Epics free games.
Jag spelat det första God af War, helt magisk föressten. Men inte en till konto. Jag har ingen Play Station, kommer aldrig har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Jag har flera fina spel i lådan att spela. Jag väntar. Xbox game pass erjbudar väldigt mycket samt Epics free games.
Jag spelat det första God af War, helt magisk föressten. Men inte en till konto. Jag har ingen Play Station, kommer aldrig har.

Såklart måste du inte spela det. Ingen kommer att tvinga dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Såklart måste du inte spela det. Ingen kommer att tvinga dig.

Jo jo..
jag väntar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Jo jo..
jag väntar

Jag tror att du väntar i onödan. God of war är ett för starkt varumärke för att Sony ska backa den här gången.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av EdvinR:

Lite fånigt är det. känns som att det finns så många andra saker att rösta ner spel för.

Permalänk
Medlem

“ UPDATE: The creator of the God of War Ragnarok PSN-bypass mod has told IGN it had become "way too popular" and they pulled it offline out of fear of a potential threat from Sony, not because Sony had actually been in touch”

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två tips.

1. Jag fick väldigt stora spikar i min fps. Löste det genom att byta ut dlss filen till den senaste och uppdatera till nvidias senaste drivrutin.
Nu flyter spelet på fantastiskt bra på systemet i min sig. 👍

2. Håll koll på hur mycket ram spelets inställningar tar. Har du 8GB och kör i hög upplösning som mig så sänk någon ett snäpp.
Det märks inte alls på grafiken. Jag har det mesta på high/ultra med högsta dlss kvalitet och har långt över 100 fps.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.