Internets stamroutrar nästa mål för antipiratlobbyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Freedom of speech är i vissa kretsar lika med "okej att hata woke". Övriga åsikter behövs ju inte.

Förenklat ta Musks parti i familjefejden mellan honom och son/dottern.

🥳

CNN hade ett inslag för några veckor sedan om att X har blivit mer balanserad i representation av politisk tillhörighet av användarna som använder platformen i det syftet. Innan var twitter överrepresenterat av democrats. Problemet är att wookies inte tål att bli emotsagda och få sina dogmer prövade. Därför flyr de till bluesky där de kan ha sina "safe spaces" och moderatorer som slår ner på oliktänkare. Frihet?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

CNN hade ett inslag för några veckor sedan om att X har blivit mer balanserad i representation av politisk tillhörighet av användarna som använder platformen i det syftet. Innan var twitter överrepresenterat av democrats. Problemet är att wookies inte tål att bli emotsagda och få sina dogmer prövade. Därför flyr de till bluesky där de kan ha sina "safe spaces" och moderatorer som slår ner på oliktänkare. Frihet?

^---

Detta, de på vänster-kanten tror att om andras åsikter som inte är deras, får komma fram så är deet hyper-bebis-ätande nazister som får "yttra sin unkna åsikt" (utan att cencureras på deras bevåg). Men för mig så var twitter lika mycket skit innan som efter elon köpte twitter. "utifrån" så syntes det tydligt att vänstern är lika goda kolsupare som högern. Har aldrig sett fascinationen av twitter.. Räcker att jag växt upp på 140 tecken-sms-tiden för att fått nog att små korta texter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det är ett rättså kontroversiellt agerande då skalen från popcorn (smärsamma tandköttsinflammationer) orsakar mera fysisk skada på människor än TPB.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag upplever själva Internet som fritt och öppet. FÖR fritt faktiskt.

Missförstå mig inte:
Jag vill kunna göra med mitt egna som jag vill, inom lagens gränser. Det får och kan jag.
Däremot när jag besöker andras sajter / tjänster rättar jag mig efter de regler som gäller där.
... precis som jag vill att andra rättar sig efter mina regler med det som är mitt.

Precis så vill att jag att det ska vara. Vill inte leva i ett laglöst land.

Det glädjer mig att det finns operatörer som jobbar för att begränsa olagligheter och orättvisor. Jag hoppas i framtiden på ett alternativt nätverk som är mycket mer städat än det som Internet blivit. Detta vill jag vara en del av.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Nu handlar ju det om att hets mot folkgrupp tillåts på X, racism, fascism, sexism etc. Detta är inget som behövs på sociala medier eller i ett samhälle....kan gott censureras bort.

Som vi sett överallt, tar man bort moderering blir alla ställen till fascistiska, racistiska tillhål med allehanda glorifiering av våld, hat och sexualbrott.

Permalänk
Medlem

Auktoritära regimer (Iran, Kina, Nordkorea) filtrerar sedan länge sin internettraffik, det är ingen utveckling att ta efter.

Skrivet av FabriciusRex:

Problemet är att wookies inte tål att bli emotsagda och få sina dogmer prövade. Därför flyr de till bluesky där de kan ha sina "safe spaces" och moderatorer som slår ner på oliktänkare. Frihet?

Nej, problemet är att X styr vad som får publiceras på deras plattform, och med X menas i dagsläget Elon Musk och hans nycker. Det är ingen bra plats för sansade och öppna meningsutbyten.

Exempel: Stollerier som påståenden att 9/11 var ett insiderjobb var OK, men när Laura Loomer (konspirationsfantast och MAGA-profil med miljontals följare på X) började kritisera Elons ståndpunkt att H-1B visum var önskvärda (för att importera kompetent arbetskraft) så blev hon snabbt nedtystad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuessWho:

Lite galet att lansera ett fordon som Cybertruck också.
Anledningen till att Cybertruck är laglig i USA är att de har inga regler för "pedestrian safety"
Alltså det är fortfarande olagligt i USA att ta en bil och avsiktligt köra över fotgängare.
Men det finns inga krav på fordonstillverkare för att göra skador mindre allvarliga med deformeringszoner eller dylikt.

Det finns också fall med folk som har bogserat tungt med Cybertruck och bakdelen av chassit har slitits loss.
Men i USA är säkerhetskraven tydligen att biltillverkaren måste säga att bilen är säker.
Att EU har större säkerhetskrav på fordon än "trust me bro" är anledningen att Cybertruck inte är gatlegal inom EU.

Intressant läsning. Har inte ens tänkt på varför man inte ser just Cybertruck i Sverige. Ännu mer tacksam över att bo i Sverige/EU.

Vad det gäller Musk och yttrandefrihet håller jag med kritikerna i tråden. Han är så långt ifrån vad han själv påstår sig vara. Han och hans anhängare gör ju exakt det som de kritiserade sina motståndare för att göra. Enda skillnaden är att Musk nu står lättkränkt i centrum. Känns som X är mer Musks plattform än en plattform för vanligt folk. Aldrig använt Twitter heller dock så har vare sig slutat eller börjat använda plattformen. Förr kunde jag dock trilla in på Twitter och läsa men det går ju inte längre. Det blev svårare mot slutet även innan Musk tog över men efter Musk blev det totalstopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppitoss:

Nu handlar ju det om att hets mot folkgrupp tillåts på X, racism, fascism, sexism etc. Detta är inget som behövs på sociala medier eller i ett samhälle....kan gott censureras bort.

Som vi sett överallt, tar man bort moderering blir alla ställen till fascistiska, racistiska tillhål med allehanda glorifiering av våld, hat och sexualbrott.

Fast här gäller det ju att hålla en balans med. En del ser "rasism och fascism" i rätt mycket som egentligen inte är det. En effekt av den polarisering vi har nu, där andra åsikter är nåt ondskefullt. Här kan jag tycka att t.ex Facebook är på tok för ängsligt och ofritt och att X ändå fyller ett syfte. Samhällsproblem måste få diskuteras utan ideologiska skygglappar.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Upp till kamp kamrat. Må den argaste vinna. 🫶

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Auktoritära regimer (Iran, Kina, Nordkorea) filtrerar sedan länge sin internettraffik, det är ingen utveckling att ta efter.

Nej, problemet är att X styr vad som får publiceras på deras plattform, och med X menas i dagsläget Elon Musk och hans nycker. Det är ingen bra plats för sansade och öppna meningsutbyten.

Exempel: Stollerier som påståenden att 9/11 var ett insiderjobb var OK, men när Laura Loomer (konspirationsfantast och MAGA-profil med miljontals följare på X) började kritisera Elons ståndpunkt att H-1B visum var önskvärda (för att importera kompetent arbetskraft) så blev hon snabbt nedtystad.

Problemt är alltså att det är "fel person" som styr. Där är vi inte överens.
Jag kan säkert gräva fram exempel om censur från andra lägret men jag kommer inte låta mig dras in i den leken.

Visa signatur

Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Upp till kamp kamrat. Må den argaste vinna. 🫶

nej. men den med sanningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dählie:

Rumble är ju ett riktigt träsk och kaninhål för konspirationsteorier mm. Ingen brist på på X heller, även om det finns vettigt material också.

Precis som YouTube var i sina yngre dagar. Nu är Rumble lite överrepresenterat av de som har blivit bannade på YouTube, så det är skev fördelning av åsikter än så länge, men opolitiska kanaler börjar leta sig dit också genom dubbel uppladdning. Rumble tillåter högre bitrate än YouTube också, och hade iallafall ett tag ett val för 1080p i högre kvalité bara någon vecka eller så innan YouTube kopierade idén och gömde den bakom sin betalda prenumeration.

Skrivet av deltascu:

Ylva Johansson? Det låter som ett sunt bestlut att koppla av dig från internet. För både dig och internet.

Ursäkta uttrycket men vilken sten har du sovit under? Hon ligger bakom Chat Control 2.0, verkar vara lite allmänt teknikilliterär och hade inte riktigt övertygande svar i EU-parlamentets utfrågning om huruvida hon är påverkad av lobbyverksamhet i förslaget.
https://www.sweclockers.com/artikel/36079-regeringen-stoder-e...
https://mullvad.net/en/blog/2023/3/28/the-european-commission...
https://www.svt.se/nyheter/ylva-johansson-ifragasatts-om-lobb...

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Problemt är alltså att det är "fel person" som styr.

Nej. Det är att yttrandefriheten överhuvudtaget är beroende av någons godtycke. Det minsta man kan begära är att det finns tydliga regler som deltagare får förhålla sig till. Ett steg längre vore om dessa regler var demokratiskt överrenskomna, men det är nog för mycket att begära av privata leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Exempel: Stollerier som påståenden att 9/11 var ett insiderjobb var OK,

Fast det är ju inte stollerier att hävda att det var nåt skumt med 9/11...

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Nej. Det är att yttrandefriheten överhuvudtaget är beroende av någons godtycke. Det minsta man kan begära är att det finns tydliga regler som deltagare får förhålla sig till. Ett steg längre vore om dessa regler var demokratiskt överrenskomna, men det är nog för mycket att begära av privata leverantörer.

var och en får förhålla sig till vad man tycker om hur Musk styr sitt eget privata bolag. Det är fritt att använda X eller inte.

Och regler existerar redan för vad som får sägas på X, genom det första tilläget i amerikanska grundlagen. Det som ger amerikarna något som resten av världen bara kan drömma om: freedom of speech.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Fast här gäller det ju att hålla en balans med. En del ser "rasism och fascism" i rätt mycket som egentligen inte är det. En effekt av den polarisering vi har nu, där andra åsikter är nåt ondskefullt. Här kan jag tycka att t.ex Facebook är på tok för ängsligt och ofritt och att X ändå fyller ett syfte. Samhällsproblem måste få diskuteras utan ideologiska skygglappar.

Skulle snarare säga det motsatta, det är extremt många som förbiser mycket rasism och fascism (våldsbejakande majoritetsfrämjande makttänk). Man säger, äh, dom är ju inte så seriösa....ändå ser vi hur sådant är på uppgång överallt ända från USA till Tyskland, Finland, Frankrike, Spanien, Sverige, Österrike etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

var och en får förhålla sig till vad man tycker om hur Musk styr sitt eget privata bolag. Det är fritt att använda X eller inte.

Och regler existerar redan för vad som får sägas på X, genom det första tilläget i amerikanska grundlagen. Det som ger amerikarna något som resten av världen bara kan drömma om: freedom of speech.

Vi har ju sett hur bra det går för USA med det, på X får man säga allt som främjar vita, anglosaxiska och eller hetero män...utöver de så regnar det avstängningar till höger och vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Fast det är ju inte stollerier att hävda att det var nåt skumt med 9/11...

Är det nått som har undersökts så är det 9/11...har du frågor kan du skicka i privata meddelanden, tror inte moderatorerna vill dra detta här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Precis som YouTube var i sina yngre dagar. Nu är Rumble lite överrepresenterat av de som har blivit bannade på YouTube, så det är skev fördelning av åsikter än så länge, men opolitiska kanaler börjar leta sig dit också genom dubbel uppladdning. Rumble tillåter högre bitrate än YouTube också, och hade iallafall ett tag ett val för 1080p i högre kvalité bara någon vecka eller så innan YouTube kopierade idén och gömde den bakom sin betalda prenumeration.

Ursäkta uttrycket men vilken sten har du sovit under? Hon ligger bakom Chat Control 2.0, verkar vara lite allmänt teknikilliterär och hade inte riktigt övertygande svar i EU-parlamentets utfrågning om huruvida hon är påverkad av lobbyverksamhet i förslaget.
https://www.sweclockers.com/artikel/36079-regeringen-stoder-e...
https://mullvad.net/en/blog/2023/3/28/the-european-commission...
https://www.svt.se/nyheter/ylva-johansson-ifragasatts-om-lobb...

En person kan dock inte få igenom en lag.
Sen är ju hela svenska riksdagen en stor lobbyism, oavsett färg tillhörighet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppitoss:

Freedom of Speech är ju ett koncept som är så svårt att förstå för många. Särskilt för kulturer som har levt under monarkiska diktaturer under stora delar av sin historia. I USA har man rätt att säga mer saker än vi har i Sverige. Jag har förut känt som du. Men jag har mer och mer börjat avundas den frihet som amerikaner har. Det kanske är obekvämt att höra vissa saker. Men cencur kanske inte är rätt väg att gå. Var ska gränses dras. Vem bestämmer det.
Bättre kanske att argumenterar emot och komma med alternativ till hatiska åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

En person kan dock inte få igenom en lag.
Sen är ju hela svenska riksdagen en stor lobbyism, oavsett färg tillhörighet

En person kan tekniskt sett inte få igenom en lag med enbart sin egen röst, men en person kan övertyga andra om att rösta på sitt eget förslag. Det är ju på det sättet som Chat Control 2.0 har kommit upp på bordet flera gånger och röstats ner på EU-nivå, samtidigt som många svenska politiker från hela färgpaletten ger fortsatt stöd åt förslaget.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

https://femtejuli.se/2021/05/07/17-omraden-dar-eu-vill-bygga-...

Oroa er inte vi kommer nog få det bra ska ni se🙂

Vi har väll redan en "Eu-sköld" för de utan för eu som inte kan garantera att hantera EU gdpr regler blir blockade. Tex mindre aktörer med begränsade resurser. Rammlar ibland över sådana sidor när de länkas för de syns inte på snnat sätt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Freedom of Speech är ju ett koncept som är så svårt att förstå för många. Särskilt för kulturer som har levt under monarkiska diktaturer under stora delar av sin historia. I USA har man rätt att säga mer saker än vi har i Sverige. Jag har förut känt som du. Men jag har mer och mer börjat avundas den frihet som amerikaner har. Det kanske är obekvämt att höra vissa saker. Men cencur kanske inte är rätt väg att gå. Var ska gränses dras. Vem bestämmer det.
Bättre kanske att argumenterar emot och komma med alternativ till hatiska åsikter.

Den "friheten" tillför ju ingenting annat än våld, hat och acceptans av detta...på vilket sätt tjänar samhället på att detta sprids?

Var vi drar gränsen? När man öppet säger att vissa raser, religioner, läggningar, könsroller etc. är dåliga och bör behandlas som insekter och förgöras....när man förhärligar våld i syfte att skrämmas, terrorisera och bevisa makt...

Har du tittat på hur det går till på X, Rumble och dylika ställen? Det är kaos...inget gott kommer ur det att man på X inte censurerar racism, fascism och minoritetsfientlighet och istället censurerar kritik mot detta, kritik mot Elon Musk, kritik mot Tesla, kritik mot SpaceX och kritik mot Trump.

Friheten att säga vad man vill har man ju de facto inte i USA heller, man kan relativt enkelt bli stämd om man pratar om fel saker gällande fel personer....rika kan skrämmas på ett helt annat sätt än i EU och resten av västvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppitoss:

Den "friheten" tillför ju ingenting annat än våld, hat och acceptans av detta...på vilket sätt tjänar samhället på att detta sprids?

Var vi drar gränsen? När man öppet säger att vissa raser, religioner, läggningar, könsroller etc. är dåliga och bör behandlas som insekter och förgöras....när man förhärligar våld i syfte att skrämmas, terrorisera och bevisa makt...

Har du tittat på hur det går till på X, Rumble och dylika ställen? Det är kaos...inget gott kommer ur det att man på X inte censurerar racism, fascism och minoritetsfientlighet och istället censurerar kritik mot detta, kritik mot Elon Musk, kritik mot Tesla, kritik mot SpaceX och kritik mot Trump.

Friheten att säga vad man vill har man ju de facto inte i USA heller, man kan relativt enkelt bli stämd om man pratar om fel saker gällande fel personer....rika kan skrämmas på ett helt annat sätt än i EU och resten av västvärlden.

På en bipolär skala åsiktisfrihet - total åsiktsfölrtyck, är jag rätt säkert på att de flesta av oss vill vara på den sidan som ger oss mer friheter.
Ja, men var ska gränses dras? Inget land i värdlen har total yttrandefrihet. Något som du också påpekar. Det finns lagar mot förtal i många länder, även i USA. Och här har vi lagar om hets mot folkgrupp.
Vill vi ha det som i Storbritannien? Där slänger de folk i fängelse för poster på sociala medier. Poster som enligt rättsväsendet skulle kunna ledat till att någon farit illa. Alltså teorietiska brottsoffer. De lever i ett dystopiskt förtryckar samhälle nu. Poliser kommer hem till folk och påtalar att de har uttryckt sig fel och behöver tänka om. Polisen har hotat om att åtala folk i andra länder för poster i social medier. Vilken hybris.

Nej jag har inte sett hur det ser ut på X, rumble och "dylika ställen". Jag använder inte sociala medier. Bara appar för dm's. Youtube är väl det enda plats jag hänger på online. Om du inte gillar vad som sägs på det plattformar är det ju bara att inte hänga där.

Det jag finner mest intressant i denna disskusion är att den sida som påstår sig stå för tolerans och inklusion är den som kräver auktoritär censur (faktiskt förtryck av människors friheter) och den sida som av den förra utmålas som alt-right, fascister, rasister och alla möjliga ismer och fobier, (vilket för majoriteten av oss, inte stämmer och rent ut sagt är skrattretande och patetiskt) är den som står upp för allas rätt att få uttrycka sig fritt.

Poängen med åsiktsfriehet är att den också ska gälla för de som har annan åsikt än en själv. Annars är den ju inte mycket värd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

På en bipolär skala åsiktisfrihet - total åsiktsfölrtyck, är jag rätt säkert på att de flesta av oss vill vara på den sidan som ger oss mer friheter.
Ja, men var ska gränses dras? Inget land i värdlen har total yttrandefrihet. Något som du också påpekar. Det finns lagar mot förtal i många länder, även i USA. Och här har vi lagar om hets mot folkgrupp.
Vill vi ha det som i Storbritannien? Där slänger de folk i fängelse för poster på sociala medier. Poster som enligt rättsväsendet skulle kunna ledat till att någon farit illa. Alltså teorietiska brottsoffer. De lever i ett dystopiskt förtryckar samhälle nu. Poliser kommer hem till folk och påtalar att de har uttryckt sig fel och behöver tänka om. Polisen har hotat om att åtala folk i andra länder för poster i social medier. Vilken hybris.

Poängen med åsiktsfriehet är att den också ska gälla för de som har annan åsikt än en själv. Annars är den ju inte mycket värd.

Tyvärr, så finns det rätt så många som tycker att tankebrott är en bra bana att gå mot för att sätta "feltänkare" i korrektionsläger (fängelse)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tyvärr, så finns det rätt så många som tycker att tankebrott är en bra bana att gå mot för att sätta "feltänkare" i korrektionsläger (fängelse)

ja, det är tragiskt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FabriciusRex:

Avundas den frihet som amerikaner har? Vad är det man får säga i USA som man inte får säga i Sverige som gör att du avundas amerikaner?

Sverige är inte perfekt och ibland tror folk att vi är bättre än vad vi är. Fast i jämförelse med USA är Sverige enligt mig jävligt bra. Avundas inte amerikaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Nej jag har inte sett hur det ser ut på X, rumble och "dylika ställen". Jag använder inte sociala medier. Bara appar för dm's. Youtube är väl det enda plats jag hänger på online. Om du inte gillar vad som sägs på det plattformar är det ju bara att inte hänga där.

Det jag finner mest intressant i denna disskusion är att den sida som påstår sig stå för tolerans och inklusion är den som kräver auktoritär censur (faktiskt förtryck av människors friheter) och den sida som av den förra utmålas som alt-right, fascister, rasister och alla möjliga ismer och fobier, (vilket för majoriteten av oss, inte stämmer och rent ut sagt är skrattretande och patetiskt) är den som står upp för allas rätt att få uttrycka sig fritt.

Problemet är ju ingalunda att jag inte trivs där utan att dom som gör det eldar på varandra... vilket leder till ett mer extremt samhällsklimat.

I mina ögon är det inte lagar som förbjuder hets mot folkgrupp eller lagar som förbjuder våldsförhärligande som är problemet... utan hur institutionerna i våra myndigheter jobbar med detta. T.ex i Finland gör man det rätt bra, lite tandlöst ibland men rätt lagom.

Vill du leva i ett samhälle där folk t.ex får förhärliga våld och förtryck mot dig? Känns detta tryggt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Om tankebrotter är att förhärliga våld, hets mot folkgrupp, förtryck, våldtäkt, pedofeli etc. så ska dom ha fängelsestraff eller dryga böter. "korrektionsläger" finns inte i väst...inget att skoja om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppitoss:

Vill du leva i ett samhälle där folk t.ex får förhärliga våld och förtryck mot dig? Känns detta tryggt?

Du menar som det görs mot vissa politiska partier i Sverige? Jag behöver inte hålla med dem för att kunna förstå att det är fel sätt att behandla dem.

Det är precis detta som är fällan med censur; de personer och åsikter som censureras bort slutar inte existera, de bara fortsätter på andra ställen där de är mindre sannolika att bemötas med rim och reson.

Visa signatur