Konstig placering på nätaggregatet av Inet.

Permalänk

Konstig placering på nätaggregatet av Inet.

Nu får ni gärna dumförklara mig, för jag har aldrig byggt ihop en dator själv, men när jag skulle koppla i strömsladden så undrade jag vart fan uttaget satt. Det hittade jag på undersidan av chassit, och sladden är rak, så det går ju inte ställa chassit på plan yta utan att man böjer sladden. Behövde det verkligen monteras så?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se på bilderna men det du beskriver som undersidan (där sladden och alla kontakter finns) borde väl vara bak på chassit och inte undertill?

EDIT: Vad heter chassit?

Permalänk
Medlem

Är det där verkligen undersidan? Det ser ju ut som all I/O är på samma sida som PSU. Är det inte baksidan av moderkortet som syns längst ner på din första bild?

Permalänk
Medlem

Jag gissar att chassit är ett Chieftec Apex Air och att du eventuellt har missuppfattat hur chassit är tänkt att orienteras.
Tanken är nog att det skall placeras så här:

Permalänk
Medlem

Spännande. Hur lyckas man ställa ett chassi upponer? XD
Ta bild på hela chassit. O gärna modell namn.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Försök koppla in lite fler sladdar så klickar det tillslut

Permalänk

Jag kan ju ha helt fel, ska kolla sen. Var bara lite ivrig att packa upp allt och få med mig skräpet på väg till nästa grej, så jag antog bara att det skulle stå på samma sätt som den kom ur ådan. Tack för dumförklaringen.

Permalänk
Medlem

Inga frågor är för dumma. Men tack för att vi får dumförklara dig, du är trög <3

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem med min laptop. Allt är upp och ner, Skärm, tangentbord ja alltihopa. Butiken vägrade att ta tillbaka den och hävdade att jag trollade dom...
Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem

Wtf är detta en trolltråd?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Är det på riktigt? 🤣

Permalänk
Medlem

Tack för skrattet 😆 antar du trollade lite men kul var det

Permalänk
Medlem

Hej Swec, varför valde tillverkaren att montera hjulen på sidan av min bil? Den blir svårkörd på grund av detta.

Förlåt😃

Permalänk
Skrivet av F1D0:

Jag gissar att chassit är ett Chieftec Apex Air

Om det stämmer så är det ju sjukt hur du såg det på bilderna, vafan!? Du vinner.

Permalänk
Viking
Skrivet av Charles Finley:

Om det stämmer så är det ju sjukt hur du såg det på bilderna, vafan!? Du vinner.

I trådskaparens förra tråd finns en screenshot med chassi-modellen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

I trådskaparens förra tråd finns en screenshot med chassi-modellen.

Ja precis, jag är inte synsk (eller extremt väl bevandrad bland chassin), körde bara lite OSINT och stämde av med bilder på chassit och tyckte det såg rätt ut.

Permalänk
Medlem

Humor

Bjud på Dig själv. 🤗

Permalänk
Medlem

Tack för morgonens skratt!

Permalänk
Medlem

Den här tråden vill man ju spara så att man kan gå tillbaka hit när man känner sig lite nere och behöver få sig ett gott skratt. Tack!

Vad har ni att säga till erat försvar, @Inet?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inet
Skrivet av nu1mlock:

Den här tråden vill man ju spara så att man kan gå tillbaka hit när man känner sig lite nere och behöver få sig ett gott skratt. Tack!

Vad har ni att säga till erat försvar, @Inet?

Vi har tillsatt en särskilt specialutbildad arbetsgrupp som ska kika på detta.
De återkommer eventuellt med ett tvetydligt svar inom en orimlig tidsram, och därefter planerar vi att undvika ämnet.

Tilldess hoppas vi att TS får rätsida på problemet.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Inet:

Vi har tillsatt en särskilt specialutbildad arbetsgrupp som ska kika på detta.
De återkommer eventuellt med ett tvetydligt svar inom en orimlig tidsram, och därefter planerar vi att undvika ämnet.

Tilldess hoppas vi att TS får rätsida på problemet.

Excellent kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av oeloe2:

Jag har liknande problem med min laptop. Allt är upp och ner, Skärm, tangentbord ja alltihopa. Butiken vägrade att ta tillbaka den och hävdade att jag trollade dom...
Hoppas det löser sig för dig!

Det där felet jag jag stött på ute på fält. Min rekommendation är att superlimma fast stolen i taket och sitta där!