Nytt i shoppen! 100% AI-fri

Permalänk
Melding Plague

Nytt i shoppen! 100% AI-fri

Inga spionerande bottar – bara den genuint mänskliga känslan av bomull mot huden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får man en foliehatt på köpet vid snabb beställning?

Permalänk
Medlem

100% NPC

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Är man foliehatt om man inte vill vara med och träna AI:n som kommer ersätta mig längre fram när den är tillräcklig tränad av mig?

Permalänk

AI är ett kraftfullt verktyg så nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Får man en foliehatt på köpet vid snabb beställning?

Något säger mig att skaran som pryder sig med foliehatt inte litar på andra foliehattstillverkare än de själva

Skrivet av dlq84:

Är man foliehatt om man inte vill vara med och träna AI:n som kommer ersätta mig längre fram när den är tillräcklig tränad av mig?

Bästa är väl att börja jobba i en branch där svårt dyrt att ersätta en person med AI/robot?
En utvecklare kan man ersätta med ett gäng script (your milage may vary 😂) när i princip allt som skapas är digitalt.
Lycka till att ersätta en hantverkare som behöver fixa ett läckande tak i ett 1700tals hus med en robot/AI.
Att träna den AIn och sedan få till hårdvaran lär vara betydligt dyrare än att bara behålla snickar-Börje.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Går utmärkt att köra valfri LLM helt offline utan att sprida info till de stora drakarna

Jag undviker helst att ge info till exempelvis Google, Meta och Microsoft, men ibland är det oundvikligt.

AI kör jag främst via https://duck.ai (DuckDuckGo) eller helt lokalt och offline.

Permalänk

Perfekt. Jag har min jacka där det står Ai tar våra kvinnor! Sedan tar man sig av denna och visar ens tshirt.

Permalänk
Medlem

Kan man få den med text i grönt och fuck Nvidia på ryggen? 😊

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Får man med något certifikat eller hur vet jag att texten på tröjan inte är AI-genererad?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Är inte SweClockers en tekniksida? Varför en "100% AI-fri" tröja?

Jag har alltid sett SweClockers som en plats för teknikintresserade – där vi diskuterar allt från datorer och hårdvara till de senaste framstegen inom teknik, inklusive AI.
Så varför släpps en tröja med budskapet "100% AI-free"?

AI är en naturlig del av den tekniska utvecklingen och används i allt från processorer till grafikmotorer och mycket mer. Att marknadsföra något som "AI-fritt" känns lite märkligt på en sida som ska handla om teknikens framkant.

Vad är tanken bakom detta? Ska vi börja ta avstånd från teknikutveckling nu?

Jag är nyfiken på att höra vad andra tycker om detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Något säger mig att skaran som pryder sig med foliehatt inte litar på andra foliehattstillverkare än de själva

Bästa är väl att börja jobba i en branch där svårt dyrt att ersätta en person med AI/robot?
En utvecklare kan man ersätta med ett gäng script (your milage may vary 😂) när i princip allt som skapas är digitalt.
Lycka till att ersätta en hantverkare som behöver fixa ett läckande tak i ett 1700tals hus med en robot/AI.
Att träna den AIn och sedan få till hårdvaran lär vara betydligt dyrare än att bara behålla snickar-Börje.

Jag är i en branch där det är svårt och dyrt: IDAG. Men om man är med och tränar AI:n och dessutom betalar pengar för det, så får man skylla sig själv senare, och tappar då rätten att klaga när det väl händer. Jag vill behålla den rätten och kunna säga att jag inte var delaktig i den processen.

Skrivet av walkir:

Går utmärkt att köra valfri LLM helt offline utan att sprida info till de stora drakarna

Jag undviker helst att ge info till exempelvis Google, Meta och Microsoft, men ibland är det oundvikligt.

AI kör jag främst via https://duck.ai (DuckDuckGo) eller helt lokalt och offline.

I dagsläget producerar jag bättre kod än lokala AI gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EDDETHEMAN97:

Jag har alltid sett SweClockers som en plats för teknikintresserade – där vi diskuterar allt från datorer och hårdvara till de senaste framstegen inom teknik, inklusive AI.

AI är en naturlig del av den tekniska utvecklingen och används i allt från processorer till grafikmotorer och mycket mer. Att marknadsföra något som "AI-fritt" känns lite märkligt på en sida som ska handla om teknikens framkant.

Det är ju ett uppenbart skämt eftersom alla företag och deras morsa ska ju köra med AI this och AI that även om det i praktiken inte ens har mycket med eller öht något med AI att göra. Detta är en tröja och den är, de fakto, helt fri från AI.

Ser inte varför man ska se det som någon slags bakåtsträvande attack att driva lite med det som är dagens försäljningsknep.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Njaej. Jag ser fram emot världsövertagandet av galna techsnubbar. Kan tänka mig en tröja som hämtar inspiration från den här låten. 🤓

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

I dagsläget producerar jag bättre kod än lokala AI gör.

Samtidigt har du gett bort din kod till Microsoft och tränat ChatGPT genom GitHub?

https://github.com/dlq84

Så ChatGPT kan vad du kan!

Edit: Hittade info om dig i GPT-4o mini

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Det är ju ett uppenbart skämt eftersom alla företag och deras morsa ska ju köra med AI this och AI that även om det i praktiken inte ens har mycket med eller öht något med AI att göra. Detta är en tröja och den är, de fakto, helt fri från AI.

Ser inte varför man ska se det som någon slags bakåtsträvande attack att driva lite med det som är dagens försäljningsknep.

Jag förstår vad du menar, men jag är inte helt övertygad om att det bara är ett skämt.
Eftersom de faktiskt säljer tröjan känns det som att det går bortom bara humor.
Det skickar ändå en signal, särskilt på en tekniksida, och det är det jag reagerade på.
Men jag uppskattar din synvinkel – det kanske finns fler sätt att tolka det på.
PEACE

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Zemlan:

Stämmer bra! Den tillkom som en idé efter en kul diskussion och jag som varit involverad i det hela är nog den på företaget som använder AI mest och dagligen (ev lite för omedveten med riskerna ibland för att jag gillar att utforska). Så för att tydliggöra är det inget ställningstagande, men vill du ta ställning eller tycker det är kul så kanske du uppskattar det.

Vi kommer labba en del med Geeksbutiken, motiv och annat, det som inte uppskattas eller säljer ryker såklart fort. Sen tycker jag diskussionen i denna nyhet varit riktigt bra!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EDDETHEMAN97:

Jag tolkar t-shirten lite som att du som människa är 100% AI-fri? Är vi människor inte AI-fria? Tänker, vi är ju människor och inte maskiner.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Kul, nästan så jag borde köpa en. Men då lär man ju bli utsatt av humorlösa besvärliga individer som nödvändigtvis måste diskutera.

Å andra sidan är det ju ett lyckat användande av ett sans-serif typsnitt, så man kan hävda att det bara handlar om avsaknad av aluminium, och på så vis komma undan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av syNden:

Jag tolkar t-shirten lite som att du som människa är 100% AI-fri? Är vi människor inte AI-fria? Tänker, vi är ju människor och inte maskiner.

Det är absolut den tolkning som står till grunden för motivet! Sen väcker ju bara det en massa tankar och diskussioner.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Det är absolut den tolkning som står till grunden för motivet! Sen väcker ju bara det en massa tankar och diskussioner.

Jo så är det också Du har en poäng i det du skriver också

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Dagens "AI" är som RGB.
Jag lyser starkare själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

100% I-fri hade varit roligare

Permalänk
Medlem

Skulle det inte räknas som hyckleri att köpa en T-shirt som det står "100% AI-fri" om man vet att det är från en website som har AI-genererade illustrationer till var och varannan artikel?

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

100% AI-fri*

* Logga skapad med AI.

Permalänk
Medlem

Alltså... Ärligt?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Hade varit ännu roligare om den såg ut mer så

Permalänk
Medlem

Det är uppenbarligen ett politiskt ställningstagande från redaktionen som på senare tid inte kunnat undvika insikten om att de riskerar att ersättas av AI inom en överskådlig framtid. De vill nu därför försöka väcka en motståndsrörelse och samtidigt göra sig själva en hacka på köpet.

PS. Eftersom vi är på internet, ja jag är ironisk...

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem

Jag har min c:\spel-tshirt idag...