Permalänk
Medlem

Är det nån poäng att se om det går att beställa ett nästa vecka för de som har erfarenhet av dessa icke-existerande produkter? 3000kr mer för ett ASUS är ju inte riktigt aktuellt av ren principsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddx:

https://www.komplett.se/product/1319676/datorutrustning/dator...

Finns 50+ ASUS TUF i lager på Komplett men nu kommer ju 9070 XT ut...

Tips är ju att kortet kostar 12 330kr med Benifykampanjkod man lägger in på sin profil, om någon nu tycker det är värt det priset.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Knep ett sådant, men lite drygt om de får in vanliga (ej OC) modellen för MSRP nästa vecka. Inet har en del MSI-kort i lager, men Ventus-varianten är ju egentligen ett MSRP-kort:

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Det där måste vara det fläskigaste kortet jag någonsin sett. Är det 3,5 slots? Tar ju ett halvt moderkort i anspråk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Knep ett sådant, men lite drygt om de får in vanliga (ej OC) modellen för MSRP nästa vecka. Inet har en del MSI-kort i lager, men Ventus-varianten är ju egentligen ett MSRP-kort:

<Uppladdad bildlänk>

Grattis till köpet, själv tycker jag dessa priser är för nära 5080 för att rättfärdiga ett köpa. ”MSRP” på 10799 är redan galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBzy:

Grattis till köpet, själv tycker jag dessa priser är för nära 5080 för att rättfärdiga ett köpa. ”MSRP” på 10799 är redan galet.

Ligger ju ganska nära 5080 i prestanda och verkar ha en av de fläskigaste kylningslösningarna, men jag håller med om att priserna är helt åt skogen. Typ 4000 mer än jag kan tänka mig att lägga på ett grafikkort egentligen, men mitt stackars 1070 orkar verkligen inte med längre och jag har så mycket spel i backlog:en att jag tappat räkningen

Hade jag inte suttit på en skärm med bara G-sync hade jag försökt få tag på ett 9070 XT istället. Hade visserligen kunnat få en riktigt bra IPS för mellanskillnaden på 4000, men ska man köpa ny vill man ju ha OLED ... i-landsproblem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Tips är ju att kortet kostar 12 330kr med Benifykampanjkod man lägger in på sin profil, om någon nu tycker det är värt det priset.

Hur menar du? - Jag ser ingen kod för skriva in det där.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Munya:

Hur menar du? - Jag ser ingen kod för skriva in det där.

Man lägger in det på sin profil på komplett. Minns inte exakt vad men minns det inte som svprfunnet?

Permalänk
Medlem

Riktigt fint kort, 11,848kr med benify.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite positivt att korten inte flyger av hyllorna för 15-30% över MSRP nu i alla fall, känns som att värsta scalpingrushen är över. Finns en hel del kort i spannet 12-13k i lager nu.

Får hoppas att det trillar in lite MSRP-kort också, men board partners är väl inte jättesugna på att tillverka fler än till initiala släppet på ett tag. Zotac Solid Core är enda jag sett som inkommande (Proshop).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBzy:

Riktigt fint kort, 11,848kr med benify.

Hur får man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Man lägger in det på sin profil på komplett. Minns inte exakt vad men minns det inte som svprfunnet?

Jo förstår men måste skriva en kod. o vart finns koden

Permalänk
Skrivet av Munya:

Jo förstår men måste skriva en kod. o vart finns koden

Koden finns på din benify sen går du in på din profil och pastear den i min profil - > avtalskod

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Koden finns på din benify sen går du in på din profil och pastear den i min profil - > avtalskod

Aha. Kan du länka mig hemsidan. googlade fick många olika sidor hehe

Permalänk
Skrivet av Munya:

Aha. Kan du länka mig hemsidan. googlade fick många olika sidor hehe

Jag har deras app så vet inte 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Kommer nog slå till på den där Zotacen för 12.490 från komplett, har någon erfarenhet av deras gpuer? Är det en budget AIB eller gör de bra grejer om man jämför med tex Asus/MSI? Ligger i princip på samma pris som en ASUS TUF.

https://www.komplett.se/product/1320698/datorutrustning/dator...

Permalänk
Skrivet av SBzy:

Kommer nog slå till på den där Zotacen för 12.490 från komplett, har någon erfarenhet av deras gpuer? Är det en budget AIB eller gör de bra grejer om man jämför med tex Asus/MSI? Ligger i princip på samma pris som en ASUS TUF.

Om du har benify så kostar det mindre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBzy:

Jag kollade lite reviews och läste lite redditposter och de verkar ha rätt bra rykte vid en första anblick. Slog till på en sådan här för kylaren ska vara hysteriskt överdimensionerad (på ett bra sätt om det passar i ditt chassi) för en 5070Ti och estetiken med mycket RGB (som man kan styra via moderkortet med ARGB!) passar utmärkt in i mitt nya bygge. Nu är mitt "blackfriday"-bygge äntligen komplett! 🥳

Permalänk
Medlem

Drog också till på en Zotac för 11849 kr. Klickade först hem ett Asus för 13490 men det var innan inlagd Benify-rabatt så den får gå tillbaka.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk

7 st INNO3D GeForce RTX 5070 Ti 16GB X3 på inet för 11490 kr
https://www.inet.se/produkt/5415218/inno3d-geforce-rtx-5070-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Lyckades få igenom en besttällning, tack! Återstår att se vad jag gör med mitt inno3d från proshop, kanske ser om någon här på sweclockers vill köpa det (Givetvis till MSRP i så fall). Får vänta på en orderbekräftelse först bara.

Mitt leveransdatum kom och gick, och när jag kontaktade Elgiganten sa dom att dom inte skulle få in det i lager nåt mer. Dom erbjöd 1000kr i rabatt på ett annat kort. Det blev några hundra i mellanskillnad till ett Palit-kort som dom hade i lager, men det verkar nu vara på väg. Så kan vara idé att kolla status på din beställning.

Permalänk
Skrivet av Voidrust:

Mitt leveransdatum kom och gick, och när jag kontaktade Elgiganten sa dom att dom inte skulle få in det i lager nåt mer. Dom erbjöd 1000kr i rabatt på ett annat kort. Det blev några hundra i mellanskillnad till ett Palit-kort som dom hade i lager, men det verkar nu vara på väg. Så kan vara idé att kolla status på din beställning.

Har fortfarande förväntad leverans 28e mars. Så får la se ifall det dyker upp något. Hur har det sett ut med ditt?
Var det ett vanligt eller ett OC som du hade beställt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Har fortfarande förväntad leverans 28e mars. Så får la se ifall det dyker upp något. Hur har det sett ut med ditt?
Var det ett vanligt eller ett OC som du hade beställt?

Det var OC-varianten som jag länkade.

Permalänk
Medlem

Netonnet:

Prime OC

MSRP är nog inte att tänka på längre 😑

Permalänk
Medlem

Asus TUF OC 13090 kr få i lager

Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av unsent:

Netonnet:

Prime OC

MSRP är nog inte att tänka på längre 😑

Billigt alternativ?

https://www.inet.se/produkt/5414586/acer-arc-b570-10gb-nitro-...

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

20 st Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Gaming OC - 12 790 kr

https://www.inet.se/produkt/5414652/gigabyte-geforce-rtx-5070...