Gamemax lanserar öppet chassi - limiterade Blade Concept

Permalänk
Melding Plague

Gamemax lanserar öppet chassi - limiterade Blade Concept

Innehåller receptet för mogna marknader nylonväv och laserskuren metall?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu är det endast renders och ingen aning hur det presterar på riktigt... och hur det blir med damm osv. Men roligt att någon gör något lite annorlunda

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Kazakstan?

Men f ö nej rgb overload.

Permalänk
Musikälskare

Svårt om man har katt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Svårt om man har katt

bara blåsa rent ju . behöver inte ens öppnas.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Svårt om man har katt

Nejdå, det är bara svårt om man vill behålla katten

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

bara blåsa rent ju . behöver inte ens öppnas.

Katter är ju kända för sin statiska urladdning dock.

Permalänk
Medlem

Vilket gräsligt chassi. Är helt för öppna chassin utan massa glas och skräp, men detta var vidrigt.

Permalänk
Medlem

Att det inte skulle vara positivt för ljudnivåer som redaktionen antyder är i stor utsträckning felaktigt;
Mitt nuvarande öppna chassi är det tystaste bygge jag har haft. Det gäller att välja tysta komponenter i grunden, men med den ökade kylningen från det öppna chassit kan du enkelt sänka alla fläktkurvorna så att det i princip blir ljudlöst vid normal användning.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Katter är ju kända för sin statiska urladdning dock.

Du borde se denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=nXkgbmr3dRA

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nejdå, det är bara svårt om man vill behålla katten

Har du skaffat en Vasy Fan till datorn ?

Permalänk
Medlem

Haha, den här skulle min 11-åriga son älska

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Att det inte skulle vara positivt för ljudnivåer som redaktionen antyder är i stor utsträckning felaktigt;
Mitt nuvarande öppna chassi är det tystaste bygge jag har haft. Det gäller att välja tysta komponenter i grunden, men med den ökade kylningen från det öppna chassit kan du enkelt sänka alla fläktkurvorna så att det i princip blir ljudlöst vid normal användning.

Är böjd att hålla med. Min senaste dator, se signatur, är det tystaste bygge jag haft, och det med ett Meshchassi!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Fint med artiklar men kom igen, limiterade? Är det verkligen den nivån ni vill hålla på svenska språket? Kanske är jag som börjar bli gammal men det där känns mer fragbite än sweclockers.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Öppna chassin i all ära, men detta ser bara ut som RGB-spya i "gamer-stuk" som blivit av med sidopanelerna. Finns bra mycket häftigare och innovativa öppna chassin än detta.

Ljudnivåer brukar sällan vara något större problem med öppna chassin heller. Så länge man inte kör grafikkortsfläktarna på 100% konstant, av någon anledning. Låter ditt grafikkort eller processorkylare mer än ett gäng 120-140mm fläktar som drar/trycker luft genom ett gäng galler och filter bör du nog se över dina fläktkurvor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Kan inte göra annat än att hålla med, kör själv på ett XTIA Design ATX-chassi i dagsläget och det är utan tvekan det tystade jag haft som inkluderar gamla Refine R7, BeQuiet 500-någotskräp, och ett Lian Li O11 XL.

Fler bör hoppa på öppna chassin, så länge man har dem på skrivbordet och inte golvet är inte damm ett problem heller.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av sweisdapro:

Det låter som att vi är i samförstånd. Väljer man inte tysta komponenter från grunden är det inte alls omöjligt att man får ett resultat som är suboptimalt. Ett stängt chassi kan, utöver den faktiska skillnaden i ljudnivån, också dämpa högfrekventa ljud. Jag testar grafikkort dagarna i ända på öppen rig, kort med problematisk coil whine gör sig till känna per omgående!

Skrivet av brize:

Fint med artiklar men kom igen, limiterade? Är det verkligen den nivån ni vill hålla på svenska språket? Kanske är jag som börjar bli gammal men det där känns mer fragbite än sweclockers.

Den tidigaste hänvisningen i SAOB är från år 1550

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Ja, eftersom meningen i övrigt är helt på engelska, så blir det dubbelknasigt; "limiterade blade concept" kunde ju skrivas "limited blade concept" om "begränsat bladkoncept" inte känns prima.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ja, eftersom meningen i övrigt är helt på engelska, så blir det dubbelknasigt; "limiterade blade concept" kunde ju skrivas "limited blade concept" om "begränsat bladkoncept" inte känns prima.

Nja. "Limiterade" fyller här samma funktion som "begränsat antal", vilket inte får plats av utrymmesskäl. Vi översätter inte produktnamn, även om det hade varit en rolig exercis, och att enbart skriva "begränsade" kan ge upphov till syftningsfel. Vad är begränsat - antalet? Produktens funktionalitet? Med "limiterade", i produktsammang, är det underförstått att det rör antal - samtidigt som ordet faktiskt återfinns i svenska ordböcker, och rubriken blir något kortare. Win-win! Eller vinst-vinst, för all del.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte en enda Borat-referens. Jag är besviken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Inte en enda Borat-referens. Jag är besviken.

Number one PC case in all of Kazachstan... Nice

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Ja, det vill dom verkligen. Duger det för Svenska Akademien borde det duga för läsarna av Svenskklockarna.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ja, det vill dom verkligen. Duger det för Svenska Akademien borde det duga för läsarna av Svenskklockarna.

Med den argumentationen kan du skriva en hel text med svenska anno 1600-tal och göra dig förstådd för en smal skara människor. Att använda SAOB och SAOL som referens för att använda ett ord som i dessa dagar bäst beskrivs som en ful anglicism är förstås en väg. Men, det är således mer av ett mig-problem än ett problem med korrekt svenska. Jobbar inom IT så jag får utstå anglicismer från Stockholms-säljare som inte har vett på att använda svenska begrepp i sina powerpoints alldeles för ofta. Att då se det här i en rubrik på Sweclockers (som för övrigt är ett engelskt begrepp i sin helhet, meningslöst att försöka driva en poäng genom att översätta det) fick mig att se lite rött.

Tycker däremot att det fortfarande är ett illa valt ord i modernt språk som redan är så präglat av malplacerade anglicismer. Men det står för mig, det är trots allt korrekt svenska. För övrigt ger svenska.se inte samma sökresultat som att söka direkt i SAOB, alltid lär man sig något nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Nja. "Limiterade" fyller här samma funktion som "begränsat antal", vilket inte får plats av utrymmesskäl. Vi översätter inte produktnamn, även om det hade varit en rolig exercis, och att enbart skriva "begränsade" kan ge upphov till syftningsfel. Vad är begränsat - antalet? Produktens funktionalitet? Med "limiterade", i produktsammang, är det underförstått att det rör antal - samtidigt som ordet faktiskt återfinns i svenska ordböcker, och rubriken blir något kortare. Win-win! Eller vinst-vinst, för all del.

Utrymmesskäl köper jag inte riktigt när ni har en rubrik som den här: "Premiär för Webhallen i Solna Centrum – öppningsfest med erbjudanden den 25 april" på 12 ord och 81 tecken medans denna artikel pryds av "Gamemax lanserar öppet chassi - limiterade Blade Concept" som klockar in på sju ord och 56 tecken. Men det är väl bra när man kan få lite reaktioner runt ett rubrikval

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av brize:

Utrymmesskäl köper jag inte riktigt när ni har en rubrik som den här: "Premiär för Webhallen i Solna Centrum – öppningsfest med erbjudanden den 25 april" på 12 ord och 81 tecken medans denna artikel pryds av "Gamemax lanserar öppet chassi - limiterade Blade Concept" som klockar in på sju ord och 56 tecken. Men det är väl bra när man kan få lite reaktioner runt ett rubrikval

Vi har en soft limit på 50 tecken, som ny på jobbet försöker jag hålla mig till reglerna bäst jag kan! Eller så nära som möjligt, åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Vi har en soft limit på 50 tecken, som ny på jobbet försöker jag hålla mig till reglerna bäst jag kan! Eller så nära som möjligt, åtminstone

Haha, baby steps

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Nu är det endast renders och ingen aning hur det presterar på riktigt... och hur det blir med damm osv. Men roligt att någon gör något lite annorlunda

Snabb googling
https://www.tiktok.com/@pc.crazy/video/7486137750324776214

Det borde fungera att sätta en glasskiva på sidan om man kör gpu:n under vatten.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Snyggt! Detta kan jag tänka mig köpa!