Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Hmm. Fortfarande inget reserverat belopp.

Antar att man inte behöver oroa sig förens man får ett mail där det står att betalningen inte gått igenom?

Beställde ett halvstort paket, kanske gör att dom betalningarna går senare?

Standard switch 2
Pro controll
Joycons
Väska
Minneskort
Totalt 734,95 euro

Beställde 9onde maj med klarna kort och har uppdaterat alla betalningsvägar 🫣

Har en till reservation från retrospelbutiken innan dom hann ändra priset (5849kr), men vågar inte avboka den förens man ser stt det rör på sig från ninteneo Ireland.

Står inte reserverat för mig längre, pengarna har gått igenom helt.

Kanske inte påverkar dig så mycket, ville bara förtydliga.

Nintendo Irland, swedbank 7:e maj var min beställning.
5665Kr står det nu, det var lite mindre när det var reservation(5573Kr)

Permalänk
Skrivet av sleepzou:

Det kan mycket väl stämma. Jag vet inte men just nu är båda i bockade. Och jag har gått in på ”Nintendo account payment settings” och valt bankkortet för ” Payment method for automatic renewal and pre-order payments on Nintendo eShop”

Så nu håller jag i tummarna för att pengarna ska kunna dras på måndag.

Jag fick inte något SMS om dragningen från Nordea.

Jag skulle kontakta Nordea om jag var du. Om du inte gör det kommer det nog inte gå igenom igen (för ingenting har förändrats) och andra gången betalningen misslyckas tar dom bort ens order.

Jag ringde nordea ibörjan på veckan för att se om dom kunde göra något för att den skulle gå igenom.. deras svar var att "Nej, vi kan bara se varför en betalning inte går igenom när dom har försökt en gång". Jag var dum nog att byta från klarna kortet jag hade inne till Nordea för jag trodde det skulle ha större chans att gå igenom.. visar ju vilken idiot man är att man tror på nordea..

Jag kontaktade nintendo store för att se om dom kunde göra det snabbare än 4 dagar men deras svar var att det är automatiserat och dom kan inte göra någonting manuellt. Men dom varnade att andra gången det inte funkar så blir ens order borttagen.

så jag har bytt tillbaka till Klarna kortet där och hoppas det funkar.. har ju funkat för alla andra så borde väl göra det för mig också..

Jag fick sms:et från nordea iaf.. yrvaken svarade jag JA.. sen trodde jag att det var scam för banker ska inte kontakta en via sms - inte från personnummer så jag skickade iväg några svordomar där.. enda sms:et jag fick tillbaka var att mitt svar var "oklart" och att kontakta nordeas spärr tjänst om jag trodde något dåligt hade hänt.

beställde från nintendo irland 9:e april så det känns förjävligt att dom börjar med betalningarna så sent.. kanske hade missat releasen ändå för jag bor i norra sverige men när man en gång ser fram emot någonting så ska det hålla på att jävlas för att dom inte kan börja i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Är det någon mer som beställt via nintendo Tyskland denna vecka? När drar dom pengar? Har ni fått någon mer info om leverans?

Jag avbeställde min amazon order då den skulle lev. den 11e och beställde via nintendo tyskland istället då jag kunde få snabbare leverans och det blir direkt från Nintendo.
Blev mariokart bundle + gamecube kontroll + sd-kort.

Beställde i tisdags och tror de drog pengarna dagen efter.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Är det någon mer som beställt via nintendo Tyskland denna vecka? När drar dom pengar? Har ni fått någon mer info om leverans?

Jag avbeställde min amazon order då den skulle lev. den 11e och beställde via nintendo tyskland istället då jag kunde få snabbare leverans och det blir direkt från Nintendo.

Beställde MKW bundle igår och de drog pengar typ en halvtimme senare. Ordern står som "Warten auf Versand" vilket betyder "Väntar på transport/leverans". Förstår det som att den är klar för att skickas vidare vilket verkar lovande. Räknar med att få den måndag eller tisdag veckan efter release men skulle den dyka upp på releasedagen är det perfekt.

Avbeställde min order från spelbutiken när statusen i Tyskland ändrades. Blir bra med pengar över till annat!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Har beställt konsoll från nintendo.de , pengar är dragna för den beställningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

5665Kr står det nu, det var lite mindre när det var reservation(5573Kr)

Samma för mig med via Skandiabanken.

Står att Nintendo - Frankfurt dragit pengarna (beställde via Irland).

Permalänk

Hade en mk bundle bokat på Webhallen. Men det blev ett köp ifrån Nintendo Tyskland igår plus en Gamecube kontroll. Det är sjukt att det skiljer så mycket i pris plus att Gamecube kontrollen inte ens finns att köpa i Sverige.
Det drogs pengar nästan direkt efter ordern, SEB Mastercard 6453kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Hmm. Fortfarande inget reserverat belopp.

Antar att man inte behöver oroa sig förens man får ett mail där det står att betalningen inte gått igenom?

Beställde ett halvstort paket, kanske gör att dom betalningarna går senare?

Samma här. Jag beställde MKW bundle med 4 pro controllers och ett extra set av joycons den 8e april från nintendo.de. Jag har ännu inte sett något försök att dra pengar från mitt mastercard på Länsförsäkringar, och jag har inte heller fått något mail från Nintendo att de har försökt göra så.

Edit: och nu reserverades pengarna.

Permalänk
Konsolgrävare

Vilka spel kommer ni ha installerade på eran Switch 2 på releasedagen?

Dessa spel kommer installeras på min Switch 2 Day 1 🎮

Paid:

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Nintendo Switch 2 Edition

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition

• Mario Kart World

• Nintendo Switch 2 Welcome Tour

• Bravely Default Flying Fairy HD Remaster

• Fast Fusion

Free Nintendo Switch 2 updates:

• Captain Toad: Treasure Tracker

• The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

• The Legend of Zelda: Link's Awakening

• New Super Mario Bros. U Deluxe

• Pokemon Scarlet

• Super Mario 3D World + Bowser's Fury

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Det kan mycket väl stämma. Jag vet inte men just nu är båda i bockade. Och jag har gått in på ”Nintendo account payment settings” och valt bankkortet för ” Payment method for automatic renewal and pre-order payments on Nintendo eShop”

Så nu håller jag i tummarna för att pengarna ska kunna dras på måndag.

Jag fick inte något SMS om dragningen från Nordea.

Om du inte fick SMS första gången så kommer det nog misslyckas vid nästa försök och du då får SMS från Nordea där du måste försöka igen. Men då kommer ordern avbrytas så antingen får du försöka se till på förhand så Nordea släpper igenom det direkt eller låta ordern avbrytas och hoppas du kan lägga en ny order.

Eller byta till annan betalmetod förstås. Det är inte första gången jag blir sugen på att överge Nordea...

Skrivet av Ashenshugar777:

Jag skulle kontakta Nordea om jag var du. Om du inte gör det kommer det nog inte gå igenom igen (för ingenting har förändrats) och andra gången betalningen misslyckas tar dom bort ens order.

Jag ringde nordea ibörjan på veckan för att se om dom kunde göra något för att den skulle gå igenom.. deras svar var att "Nej, vi kan bara se varför en betalning inte går igenom när dom har försökt en gång". Jag var dum nog att byta från klarna kortet jag hade inne till Nordea för jag trodde det skulle ha större chans att gå igenom.. visar ju vilken idiot man är att man tror på nordea..

Jag kontaktade nintendo store för att se om dom kunde göra det snabbare än 4 dagar men deras svar var att det är automatiserat och dom kan inte göra någonting manuellt. Men dom varnade att andra gången det inte funkar så blir ens order borttagen.

så jag har bytt tillbaka till Klarna kortet där och hoppas det funkar.. har ju funkat för alla andra så borde väl göra det för mig också..

Jag fick sms:et från nordea iaf.. yrvaken svarade jag JA.. sen trodde jag att det var scam för banker ska inte kontakta en via sms - inte från personnummer så jag skickade iväg några svordomar där.. enda sms:et jag fick tillbaka var att mitt svar var "oklart" och att kontakta nordeas spärr tjänst om jag trodde något dåligt hade hänt.

beställde från nintendo irland 9:e april så det känns förjävligt att dom börjar med betalningarna så sent.. kanske hade missat releasen ändå för jag bor i norra sverige men när man en gång ser fram emot någonting så ska det hålla på att jävlas för att dom inte kan börja i tid.

Jag ringde precis Nordea och dom sa att dom såg att jag har svarat på SMS och sa att det inte finns någon tidsgräns för att göra köpet på nytt efter man har svarat ja, utan det ska gå igenom även 4 dagar senare. Får hoppas dom har rätt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Paid:

• Mario Kart World

• Fast Fusion

• Pokemon Scarlet

Så här ser min lista ut:

Paid:

• Mario Kart World

• Fast Fusion

• Super Mario Odyssey

Sen kommer jag att installera några till som inte har Switch 2 version, t ex F-Zero 99 som jag spelar flera gånger i veckan fortfarande. Och Super Mario RPG som jag inte har klarat än.

Permalänk
Skrivet av P!ngv!N:

Har beställt konsoll från nintendo.de , pengar är dragna för den beställningen

Ok bra, jag såg också nu att pengarna drogs idag

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Beställde MKW bundle igår och de drog pengar typ en halvtimme senare. Ordern står som "Warten auf Versand" vilket betyder "Väntar på transport/leverans". Förstår det som att den är klar för att skickas vidare vilket verkar lovande. Räknar med att få den måndag eller tisdag veckan efter release men skulle den dyka upp på releasedagen är det perfekt.

Avbeställde min order från spelbutiken när statusen i Tyskland ändrades. Blir bra med pengar över till annat!

Vad bra att läsa att du har liknande upplevelse och status. Japp, nu blev det MKW bundle + GC controller + SD kort, kostade mig 7100kr - mycket mer värt än svenska priser på bara MKW bundlen!! helt sjukt

Permalänk
Skrivet av runicgol:

Beställde i tisdags och tror de drog pengarna dagen efter.

Kanon, då verkar allt stämma här också
Måste säga att nintendo.de är jävligt snabba, bara 1v innan release kan man beställa och så får man den troligtvis nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om du inte fick SMS första gången så kommer det nog misslyckas vid nästa försök och du då får SMS från Nordea där du måste försöka igen. Men då kommer ordern avbrytas så antingen får du försöka se till på förhand så Nordea släpper igenom det direkt eller låta ordern avbrytas och hoppas du kan lägga en ny order.

Eller byta till annan betalmetod förstås. Det är inte första gången jag blir sugen på att överge Nordea...

Jag ringde precis Nordea och dom sa att dom såg att jag har svarat på SMS och sa att det inte finns någon tidsgräns för att göra köpet på nytt efter man har svarat ja, utan det ska gå igenom även 4 dagar senare. Får hoppas dom har rätt då.

Spännande, jag chattade med Nordea precis och sa vad som hade hänt och fick till svar "Så nu kommer det inte hända igen".
jag ifrågasatte inte vad han gjorde utan tackade bara för mig, men det lät ju som han gjorde något iaf.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Vegeta1990:

Beställt sen några veckor sen, dom har dragit pengarna men står att dom väntar på leverans så dom verkar inte ha fått hem dom än

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Paid:

• Mario Kart World

• Fast Fusion

• Pokemon Scarlet

Dessa kommer installeras för mig, har köpt på mig ett gäng Switch 1 spel i väntans tider:

Paid:

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

• Mario Kart World

• Metroid Dread

• Super Mario Wonder

• Mario Odyssey

• Super Smash Bros Ultimate

• Kirby and the Forgotten Land

• Yoshi's crafted world

• Hollow Knight

Nintendo Switch 2 updates:

• Kirby and the Forgotten Land - Star Crossed Worlds – Nintendo Switch 2 Edition

• Mario Odyssey- Switch 2 update

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Nintendo Irland
Mario Kart bundle och två Pro-kontroller
689,97 euro blev 7688,17 kr
Köpt med AmEx genom PayPal

Permalänk

Bra pris. 2tusen billigare än min order från inet. Börjar ångra den nu.

Skrivet av Xabin:

Nintendo Irland
Mario Kart bundle och två Pro-kontroller
689,97 euro blev 7688,17 kr
Köpt med AmEx genom PayPal

Permalänk

Någon som beställt med extra joy con som fått sina pengar dragna på nintendo tyskland? Försöker förstå varför jag som bokat sen början på maj fortfarande har status "pre order" med andra som bokat senare direkt får ny status. Inget försök till att dra pengar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har också 5573 kr draget, SEB. Lite udda för det borde ju vara ditt pris. Har din bank också 1,65% växlingsavgift?

Någon mer som fick sitt reserverade pris höjt när pengarna väl drogs? Stod 5573 kr reserverat först men nu när det faktiskt drogs ändrades det till 5675 kr. Ingen big deal såklart men då kom jag inte undan från växlingsavgiften

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Bra pris. 2tusen billigare än min order från inet. Börjar ångra den nu.

Avboka och beställ från Nintendo Irland istället?

(Om du har NSO eller skaffar det).

Permalänk
Konsolgrävare

Retrospelbutiken

Fick detta svar nyss:

”Hejsan,
Vi skickar så tidigt vi bara kan och har tillstånd att göra det för Nintendo.
I detta fallet innebär det att vi skickar konsollerna på onsdagen med DHL.

DHL kan vara framme på 1 arbetsdagar så förhoppningen är att detta kan bli en smärtfri release dock kan vi inte riktigt lova att den kommer komma fram på releasedagen.

Mvh Retrospelbutiken.”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Entash:

Någon mer som fick sitt reserverade pris höjt när pengarna väl drogs? Stod 5573 kr reserverat först men nu när det faktiskt drogs ändrades det till 5675 kr. Ingen big deal såklart men då kom jag inte undan från växlingsavgiften

Ja jag betalade med Swedbank och MK bundeln ändrades till 5665 kr. Ångrar att jag inte läste på om kort utan valutapåslag innan 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fick detta svar nyss:

”Hejsan,
Vi skickar så tidigt vi bara kan och har tillstånd att göra det för Nintendo.
I detta fallet innebär det att vi skickar konsollerna på onsdagen med DHL.

DHL kan vara framme på 1 arbetsdagar så förhoppningen är att detta kan bli en smärtfri release dock kan vi inte riktigt lova att den kommer komma fram på releasedagen.

Mvh Retrospelbutiken.”

Najs, snyggt att du skickade så slipper jag göra samma.
Jag har en bokad på webhallen också, grannarna ska köpa den andra så dom får den som eventuellt inte kommer fram på releasedagen

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Min ändrades på order sidan från ”Awaiting Shipment” till ”Completed”. Kanske innebär att den är förpackad redo för att skickas? Inte fått något om sändelsenummer dock. Dock skickar de nog tidigast tisdag eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Hur fick du så bra valutakurs? Min bank/kort la på 2% så det blev en dryg hundring mer, fortfarande bra pris men jag är nyfiken på hur man får bättre valutakurs till nästa gång?

Nu när pengarna drogs "på riktigt" så kom jag inte undan och fick betala 5665kr:(

Permalänk
Medlem

Lite skumt.

La en ny order från nintendo irland igår på rattar och handkontrollsfästet till Joyconsen, dom pengarna drogs redan idag.

Det positiva är ju att kortet iallafall verkar fungera. 🤣(Klarnakort)

Permalänk
Medlem

Min order på tyska Nintendo visar nu Status: Abgeschlossen.

Få se när man får spårningslänk. Känns dock meningslöst att de håller inne på utskick om det nu krävs en day one patch för att låsa upp konsollen.

Tackar även för tipset på Fast Fusion, helt missat det släppet.

Kan även tipsa om att 'Golf Story' är på all time low - 15kr. Kan starkt rekommendera det om man gillar spel likt äldre Mario Golf osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Min order på tyska Nintendo visar nu Status: Abgeschlossen.

Få se när man får spårningslänk. Känns dock meningslöst att de håller inne på utskick om det nu krävs en day one patch för att låsa upp konsollen.

Tackar även för tipset på Fast Fusion, helt missat det släppet.

Kan även tipsa om att 'Golf Story' är på all time low - 15kr. Kan starkt rekommendera det om man gillar spel likt äldre Mario Golf osv.

Konsolen fungerar fortfarande, det är Switch 1 spel som inte fungerar utan day one patch eftersom de arbetat på det in i det sista.