Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’

Permalänk
Medlem

Sicken sjuk rabatt om det blir leveranser. Uppenbart en felskrivning men hade varit imponerande om Komplett låter det gå igenom.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Grabben beställde 3st och det verkar vara skickat nu

Har han fått det bekräftat?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

När jag läser kommenterar som ”Det här borde ge bra PR för Komplett om det går igenom”, tänker man att Komplett ska läsa detta, kalla till styrelsemöte och presentera en helt ofattbar PR-kampanj.
”För endast 200tkr i förlust kan vi nå ut till 250 pers i en fyndtråd på Sweclockers och kanske bygga band som gör att dessa prisjägare inte beställer från den billigaste ÅFen vid sitt nästa bygge.”

Nej. Ingen kommer bry sig om beställningarna makuleras och jag tror de flesta räknar kallt med att så kommer bli fallet.

Vi har sett det förut i fyndtråden och vi kommer att se det igen, och även då kommer vi att slänga iväg en beställning och hoppas på att vara en av de få som slinker igenom innan det hela blir stort.

Edit: Jävlar vad bitter, vilken gubbe jag blivit.

Permalänk
Medlem

Har detta meddelande tillkommit i efterhand? Tyckte inte jag såg det först. Kanske något automatisk når det kommit många beställningar på kort tid.

"Max 1 st per kund. Observera att det är hög efterfrågan och osäker leverans efter lanseringen. Vid beställning får du en orderbekräftelse och vi levererar löpande allt eftersom vi tar emot leveranser, men vi vill påpeka att vi inte kan garantera leverans eller leveranstid."

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Har detta meddelande tillkommit i efterhand? Tyckte inte jag såg det först. Kanske något automatisk når det kommit många beställningar på kort tid.

"Max 1 st per kund. Observera att det är hög efterfrågan och osäker leverans efter lanseringen. Vid beställning får du en orderbekräftelse och vi levererar löpande allt eftersom vi tar emot leveranser, men vi vill påpeka att vi inte kan garantera leverans eller leveranstid."

Har nog varit där sen releasen, såg meddelandet innan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nej, det stod redan så i natt strax efter 24 när jag la beställningen.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Har nog varit där sen releasen, såg meddelandet innan med.

Skrivet av Bael:

Nej, det stod redan så i natt strax efter 24 när jag la beställningen.

Ah ok tack. Missade det, blev fundersam när flera verkade ha beställt flera ex.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av modular:

När jag läser kommenterar som ”Det här borde ge bra PR för Komplett om dom det går igenom”, tänker man att Komplett ska läsa detta, kalla till styrelsemöte och presentera en helt ofattbar PR-kampanj.
”För endast 200tkr i förlust kan vi nå ut till 250 pers i en fyndtråd på Sweclockers och kanske bygga band som gör att dessa prisjägare inte beställer från den billigaste ÅFen vid sitt nästa bygge.”

Nej. Ingen kommer bry sig om beställningarna makuleras och jag tror de flesta räknar kallt med att så kommer bli fallet.

Vi har sett det förut i fyndtråden och vi kommer att se det igen, och även då kommer vi att slänga iväg en beställning och hoppas på att vara en av de få som slinker igenom innan det hela blir stort.

Edit: Jävlar vad bitter, vilken gubbe jag blivit.

Går det så går det. Har inga större förhoppningar att det kommer gå igenom. Kanske lika bra det då det kommer medföra uppgradering av bl a nätagg och troligtvis cpu, mobo och ram för min del.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Konstigt, kl 2 i natt fick jag ett mejl att 9070x grafikkortet låg kvar i min varukorg och att de sparat varukorgen åt mig??
... och jag har fortfarande inte fått något bekräftelsemejl.

Men följer jag länken är varukorgen tom och jag HAR gjort ett inköp: jag kan se på mitt konto att pengarna har dragits.

Någon annan som fått samma? Är väl kanske möjligt jag råkade lägga ett kort i varukorgen efter jag köpte, men jag tror inte det.

*uppdatering*
som flera andra här också nämnt så syns INTE grafikkortet i Orderöversikten ("Dina beställningar")
Men pengarna HAR dragits!

Så nånting i Kompletts system verkar stoppat detta?

*uppdatering*
Fick orderbekräftelsen ca kl 14 dagen efter

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av modular:

Var lite positiv, ibland slinker felskrivningarna igenom. Vi var ganska många som fick
Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT/s CL36 för 1090

Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konstigt, kl 2 i natt fick jag ett mejl att 9070x grafikkortet låg kvar i min varukorg och att de sparat varukorgen åt mig??

Men följer jag länken är varukorgen tom och jag HAR gjort ett inköp: jag kan se på mitt konto att pengarna har dragits.

Någon annan som fått samma? Är väl kanske möjligt jag råkade lägga ett kort i varukorgen efter jag köpte, men jag tror inte det.

Ser inte positivt ut. Jag pengarna har dragits men inte fått varken bekräftelse på mejl eller ordern på mina sidor. frågan är om det kommer bli svårt att få pengarna tillbaka. tvivlar på att något fått orderbekräftelsen på utskick som skrev tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ligger kvar i min korg också. Vet inte hur snabbt orderlistan uppdateras, men inget där direkt efter köp heller. Men pengarna kunde dom dra(reservera?) på en gång iaf

Permalänk
Medlem

Beställde igår efter midnatt, har ej fått någon bekräftelse, den dyker inte upp i order listan.

Jag kan se att pengar är dragna via swish och jag kan se att ordern är "öppen" om jag kollar på länken/numret jag fick i samband direkt med köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

Ser inte positivt ut. Jag pengarna har dragits men inte fått varken bekräftelse på mejl eller ordern på mina sidor. frågan är om det kommer bli svårt att få pengarna tillbaka. tvivlar på att något fått orderbekräftelsen på utskick som skrev tidigare.

Om du kollar i din webbläsarhistorik så borde du se en "https://www.komplett.se/orders/<ordernummer>" sida. Där kan du se din beställning och ditt ordernummer.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Är det något galet med kompletts sida? Skulle köpa en annan sak men verkar inte gå igenom.

Edit: såg nu att beloppet är reserverat men ser inte beställningen på min sida, märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Är det något galet med kompletts sida? Skulle köpa en annan sak men verkar inte gå igenom.

Edit: såg nu att beloppet är reserverat men ser inte beställningen på min sida, märkligt.

Åh fan, du får det även för andra varor? Nästan så man undrar om något på Komplett tryckt på någon generell "panikknapp"?
Vore väl bättre att plocka bort den här specifika varan (grafikkortet alltså), men kanske kräver annan personal som inte är tillgänglig på helgen?
Nu killgissar jag som f-n

(och jag har som sagt samma som många andra här för mitt GPU-köp: pengarna har dragi

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Åh fan, du får det även för andra varor? Nästan så man undrar om något på Komplett tryckt på någon generell "panikknapp"?
Vore väl bättre att plocka bort den här specifika varan, men kanske kräver annan personal som inte är tillgänglig på helgen?
Nu killgissar jag som f-n

@Roger W

Ja pengar reserverat på kontot men inga mail eller ordrar som syns på hemsidan.

Provade beställa fler gånger tom. 😅
Detta va skumt

Permalänk
Medlem

La en beställning, gick igenom man får ingen bekräftelse dock, blir ju ren tur om den skickas överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Kul om de drar pengar/reserverar utan att några ordrar syns.
Ska man kontakta banken eller vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Kul om de drar pengar/reserverar utan att några ordrar syns.
Ska man kontakta banken eller vänta?

Vänta.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Om du kollar i din webbläsarhistorik så borde du se en "https://www.komplett.se/orders/<ordernummer>" sida. Där kan du se din beställning och ditt ordernummer.

När jag klistrar in ordernumret från Walley på den här länken får jag 404 error. Så verkar inte gå för alla som beställt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Angående beställning av komplett.

Dem är väldigt sena med att skicka ut order bekräftelse, eller att själva ordern dyker upp på "mina sidor"
Beställde tre pack fläktar förra helgen. Tog tills Måndag innan jag fick bekräftelse, för sedan dyka upp under mina sidor.

Med andra ord, är dem väldigt långsamma.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Felskrivning kanske?

Komplett har ett PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT nedsatt med 44% till 5390 kr

https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator...

Jag la en beställning men har inte fått någon bekräftelse. Köpet gick igenom iallafall.

Även jag har beställt nu. Om det går igenom säljer jag mitt Prime till MSRP på Swec-marknaden.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det andra prissänkta grafikkortet https://www.komplett.se/product/1320338/datorutrustning/dator... har ca 4,4% rabatt så kan man ana att det saknas ett kommatecken för https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator... som har 44% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

När jag klistrar in ordernumret från Walley på den här länken får jag 404 error. Så verkar inte gå för alla som beställt.

Vet inte om Wallet har ett eget ordernummer. Jag förmodar att du inte tog med citattecknen och <> när du provade.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Med tanke på att det andra prissänkta grafikkortet https://www.komplett.se/product/1320338/datorutrustning/dator... har ca 4,4% rabatt så kan man ana att det saknas ett kommatecken för https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator... som har 44% rabatt.

Ja, eller någon stackare under upplärning inför semestern som råkat komma åt en extra 4:a vid prissänkningen.

Permalänk
Medlem

Är nog många som beställt det där 9070xt 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Är nog många som beställt det där 9070xt 😆

Dom har ju ingen vidare lageruppdatering. Kan inte tänka mig att det fortfarande finns 50+ i lager... Nu uppdaterades det till 37 men ligger nog hopplöst efter. Och nu försvann den...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Dom har ju ingen vidare lageruppdatering. Kan inte tänka mig att det fortfarande finns 50+ i lager... Nu uppdaterades det till 37 men ligger nog hopplöst efter. Och nu försvann den...

Haha helt bortplockad från sortimentet. Tog bara typ 13,5 timmar

Permalänk
Medlem

La en order på 9070xt för 40 min sedan, har nu fått orderbekräftelse.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81