Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det kan nog vara snyggt, även det gröna skalet med den oranga telefonen är nog snyggt! Velar själv mellan den orange och silvriga färgen just nu på telefonen 😅

Ja gröna hade jag inte ens tänkt för ens jag såg bilden nedan 😅

Silver är riktig stilren. Den var i min tanke också då jag alltid tagit svart pga det varit stilrent. Nu när svart inte finns så tänker jag att det kanske är kul med något som sticker ut lite.

Skrivet av Mindfighter:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Hade en 12 mini jag med fram tills för 1.5 år sedan. Min batterihälsa gled ner till 82 % på ett par månader bara och stanna därefter :/ Efter kontakt med apple så verkar det som att man har ett garanti-case ifall den faller lägre än till 80 % första året, så ja... synd hehe.

Fullt rimligt, under 80% på ett så är något galet tokigt! Min är ändå snart 5 år gammal så jag är förvånad över att batterihälsan fortfarande är "bara 84%"

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det är närmare kärnämnet än telefon, ja.

Fast CPUer i telefoner är inom kärnämnet?

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Fast CPUer i telefoner är inom kärnämnet?

Varför inte? CPU:er baserade på tekniken i de här kärnorna kommer ju hamna i datorer inom kort.

Permalänk
Medlem

Byter från 16 Pro till 17 Pro Max. Har saknat stor skärm och bra batteritid.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Blev visst en 17 Pro 256GB i blått. Fin uppgradering från min ändå stabila 14 Pro.
Nu kan det bara bli den 19e snabbare!

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Blev visst en 17 Pro 256GB i blått. Fin uppgradering från min ändå stabila 14 Pro.
Nu kan det bara bli den 19e snabbare!

Kul! Själv velade jag mellan en Silver Pro och en Cloud White Air. Blir en Cloud White Air här.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

iPhone Air i Himmelsblå är beställd! Sjukt taggad på att ha större skärm men lättare vikt mot min 15 Pro!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Kul! Själv velade jag mellan en Silver Pro och en Cloud White Air. Blir en Cloud White Air här.

Var otroligt sugen på att ta den orangea men blå är lättare att matcha med skal och kläder.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Blev en beställning idag på en 17 PRO Max 256 Gb då det blir samma pris som jag betalar för min 15 PRO Max idag. Byter in min gamla via Change. Har gjort så under många år nu

Edit
Visa signatur

OS:Windows 11 25H2 Pro for Workstations 64-bit Build 26200.5074|CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Crosshair X870E Hero|1 st Kingston SFYR2S2TO 2 TB, PCIe5 |1 st Kingston SFYRD2000G 2 TB PCIe4|1 st Kingston SFYRD2000G 4 TB PCIe4|RAM: Corsair Vengeance 96 GB DDR5-6000 CL30|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow|Kylare: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 420mm

Permalänk
Medlem

Jävla Telenor Change, betalar 120 kr mindre för att uppdatera från 16 pro > 17 pro. Skulle inte uppgradera men blev det ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Var otroligt sugen på att ta den orangea men blå är lättare att matcha med skal och kläder.

Intressant! Jag tycker den blå är skitsnygg men kände att den är för svår att matcha med skal. Går för nya tech oven skalet och tyckte både orange och silver(rätt solklart enkel att matcha) passade bäst med flest färger, blå var svårare. Därför det stod mellan dom två. Men kul att man tänker så olika

Jag gick för den orangea och har beställt både grönt och svart techwoven skal. För att se vilken jag gillar bäst i kombo. Kanske behåller båda för att kunna variera.

Permalänk
Medlem

Nu börjar leveranstiderna att glida bortåt. Av de jag kikade på så verkar Pro Max i Orange vara poppis i år.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Bidde en blå Air från Telenor när de nu tog 1k lägre än Apple helt utan att binda sig, de säger sig kunna leverera till 19e september också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Intressant! Jag tycker den blå är skitsnygg men kände att den är för svår att matcha med skal. Går för nya tech oven skalet och tyckte både orange och silver(rätt solklart enkel att matcha) passade bäst med flest färger, blå var svårare. Därför det stod mellan dom två. Men kul att man tänker så olika

Jag gick för den orangea och har beställt både grönt och svart techwoven skal. För att se vilken jag gillar bäst i kombo. Kanske behåller båda för att kunna variera.

Sluta få mig att känna att jag gjorde fel val... haha

Valde såklart skal från mina favoriter Nudient. Thin Case Burgundy

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Viking

Fan. Det blev en uppgradering från 16 Pro till 17 Pro ändå. Men för endast 11500kr på Tre var det svårt att motstå.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Fan. Det blev en uppgradering från 16 Pro till 17 Pro ändå. Men för endast 11500kr på Tre var det svårt att motstå.

Med inbyte eller hur fick du det priset?

Permalänk
Viking
Skrivet av DonutWizard:

Med inbyte eller hur fick du det priset?

Utan inbyte. Har redan familjeabonnemang med Tre. Så väljer jag bort att köpa med ett nytt abonnemang så får man bara mobilen på 24 mån x 480 kr. Sen kan man betala av hela direkt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Utan inbyte. Har redan familjeabonnemang med Tre. Så väljer jag bort att köpa med ett nytt abonnemang så får man bara mobilen på 24 mån x 480 kr. Sen kan man betala av hela direkt.

Det var ju riktigt bra, synd att hallon som ägs av 3 ej hade samma deal för mig

Permalänk
Medlem

Blev en 17 Pro Max 256 gb i orange för mig. Oväntat nog byter jag operatör till Telia nu, de hade bra rabatt på telefonen med obegränsat abonnemang och 24 mån bindning.

Permalänk
Medlem

Lyckades inte få igenom min beställa vid 14.00 hos Comviq, så blir leverans om 3 - 5 veckor.. p.g.a strul från deras sida. Blev en 17 Pro Max i silver.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Sluta få mig att känna att jag gjorde fel val... haha

Valde såklart skal från mina favoriter Nudient. Thin Case Burgundy

Förlåt det var inte meningen, haha. Du kommer ju såklart bli svinnöjd ihop med det skalet

Permalänk

17 Pro Max 256 gb Orange, TechWoven-skal – sienna, och ett par Airpods 3, det var dags att uppgradera från mitt gamla koncept iPhone Pro 12, BookBookskal, och Airpods 2 Pro.

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem

Äsch! Missade att klicka upp 3 sidan för att jämföra SUCK!
Beställde en iPhone Air på Halebop, som landade på total summa 16200kr (typ) med 60gb och avbet 24mån.
Men med 3 var det ju 13419kr med 200gb surf också 24mån.
Galen skillnad!
Blev och avbeställa och beställa på 3. Hoppas det inte strular med nummer o grejer nu bara.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Nu börjar leveranstiderna att glida bortåt. Av de jag kikade på så verkar Pro Max i Orange vara poppis i år.

Air fortfarande snabba leveranstider, Pro/Pro Max glider lite men inte så mycket. Antar att folk avvaktar recensionerna på Air. Var tveksam också p.g.a.: Mono-högtalaren, Kameran och Batteriet. Men jag tror jag blir nöjd, det är trots allt första iPhonen på länge som det känns att de gjort nåt nytt med, utgår ifrån att den känns fantastisk i handen.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Fick bara "1-2 veckor" från Comviq på min 17 Pro, men hängde på låset så hoppas att iaf vara i en tidig sändning när det väl bär av.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Air fortfarande snabba leveranstider, Pro/Pro Max glider lite men inte så mycket. Antar att folk avvaktar recensionerna på Air. Var tveksam också p.g.a.: Mono-högtalaren, Kameran och Batteriet. Men jag tror jag blir nöjd, det är trots allt första iPhonen på länge som det känns att de gjort nåt nytt med, utgår ifrån att den känns fantastisk i handen.

Helt klart att det blir vissa kompromisser med kameran på Air.
Men beroende på hur gammal mobil man har, så är det nog rätt lugnt.

Batteritiden, om man ska lita på Apple vilket man faktiskt brukar kunna göra, är exakt samma som förra årets 16pro.
Så det borde inte vara några problem.
Absolut mer i 17pro, men inte så man behöver oroa sig. 22timmar streamad video eller 27 timmar playback är rätt mycket ändå.

Jag går från en iPhone 12pro, som jag hållit ut med länge.
Ville uppgradera förra året, men höll mig för ryktet var att det skulle komma mer intressant i år.
Glad nu att jag väntat!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Helt klart att det blir vissa kompromisser med kameran på Air.
Men beroende på hur gammal mobil man har, så är det nog rätt lugnt.

Batteritiden, om man ska lita på Apple vilket man faktiskt brukar kunna göra, är exakt samma som förra årets 16pro.
Så det borde inte vara några problem.
Absolut mer i 17pro, men inte så man behöver oroa sig. 22timmar streamad video eller 27 timmar playback är rätt mycket ändå.

Jag går från en iPhone 12pro, som jag hållit ut med länge.
Ville uppgradera förra året, men höll mig för ryktet var att det skulle komma mer intressant i år.
Glad nu att jag väntat!

Jag är ju som dig, sitter med en iPhone 12 Pro, och uppgraderar nu då, det blir ju en ganska rejäl förändring när man väntar några år mot att byta varje år, då kan man inte förvänta sig allt för stor skillnad oftast, lite snabbare prolle och lite mer kamera.

Varit väldigt nöjd med min 12á fortfarande 91% i batteri och aldrig krånglat,

Lycka till med din nya.

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem

Förstår inte att så många köper Pro. De är svindyra, tunga som tegelstenar och ärligt talat, även om kamerorna i teorin tar lite lite lite bättre bilder så tittar man ju bara på dem på telefonen ändå, dvs skillnaden märks inte i praktiken.

Själv uppgraderade jag precis från en knappt 7 år gammal XR till en 15(jobbet betalar).
Den stora skillnaden, förutom att skärmen är hel och batteriet mkt bättre, är att den är lättare.
Förövrigt inte spenderat privata pengar på en mobil på 20 år och tänker inte börja nu, ingenting lockar med dessa. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfred E Neuman:

Jag är ju som dig, sitter med en iPhone 12 Pro, och uppgraderar nu då, det blir ju en ganska rejäl förändring när man väntar några år mot att byta varje år, då kan man inte förvänta sig allt för stor skillnad oftast, lite snabbare prolle och lite mer kamera.

Varit väldigt nöjd med min 12á fortfarande 91% i batteri och aldrig krånglat,

Lycka till med din nya.

Jag bytte varje år innan 12 pro, och har haft varje modell dag ett innan 12an. Alltid pro sen den betäckningen kom.
Satt och köa och var först i kön till 4an när den kom o grejer ^^
Men efter 12an kände jag inte att jag behövde byta. Den har hängt med bra tycker jag.
Det enda jag märkt av nu sista året är batteriet som säger 81% för mig, men det har blivit att jag fått stödladda vissa dagar vilket jag hatar!
Och att den faktiskt laddar vissa sidor långsamt.
Men det blir ju en fin uppgradering på alla håll nu till en Air.

Tycker formatet på den lockade mer än Pro denna gången, även om priset var väldigt likvärdigt.
Har inte planerat att sätta skal på den, får se hur många veckor det tar innan jag ångrar det beslutet ^^
Hade helt klart köpt orange Pro om jag valt pro dock, den färgen var riktigt nice!

Visa signatur

Citera för svar!