Jag har samma problem. Har satt ihop ett nytt paket med ITX-bräda, nätdel, 9800X3D och annat lull. Ser på priset, stänger ner fliken. Nästa dag läser man lite recensioner, tar fram fliken igen, tweakar på beställningen med lite annat minne, byter ut SSD-disken mot en annan, kollar om jag behöver nåt annat kablage. Kollar på priset, stänger ner fliken.
En vecka senare så kommer fliken upp igen. Tweakar igen. Tänker "behöver jag eg detta? Min nuvarande 5900X funkar, inget känns speciellt segt, men de där extra fps:en i Indiana Jones och Cyberpunk vore trevligt men inte kritiskt, och mina 7z-nedpackningar skulle öka enormt i hastighet. Men då behöver jag också installera om systemet. Vad gör jag av det gamla? 18290kr. Uff."
Stänger ner fliken.
Behöver jag en snabbare PC? Nej, eg inte. Villhöver jag en snabbare PC? Absolut. Oftast har jag uppgraderat när jag känner att mer och mer av det jag gör och spelar dagligen börjar bli för segt, börjar hacka för mycket. Sitter med en 120Hz 4K OLED, men allt flyter på. Visst, inga 120Hz på allt, men jag är nöjd. Inget som irriterar mig och får mig att dra näven i bordet i frustration.
Men kanske ska ta fram den där fliken igen och kolla om jag få ner priset lite.......
Suck....