Permalänk
Medlem

Vad tror ni om portal läget där man kan "bygga egna banor" och sa sig? Jag vet inte riktigt jag. Men kanske börjar bli en gammal, gnällig gubbe. Har ju som fler "tvingats" köra BF2042 nu för att låsa upp något till BF6 och har för det mesta gillat portal läget där, speciellt när det handlade om BF3

Visa signatur

Fractal Design North White Mesh
AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5
Arctic Cooling Freezer II 240mm
MSI GeForce RTX 4080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Det du får i att förboka är cosmetics och xp boost, är sånt irrelevant för dig så avvakta och gör bedömning vid release

Det stämmer väl inte? Det får man väl bara om man förbokar phantom edition? Inte standard? Eller har jag missat nåt

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Det stämmer väl inte? Det får man väl bara om man förbokar phantom edition? Inte standard? Eller har jag missat nåt

Battlefield 6 standard ger Tombstone content.

Battlefield 6 Phantom Edition ger dig Phantom content + Tombstone + BF Token + Battlepass + 25 tier skips samt.

https://www.ign.com/articles/battlefield-6-heres-what-comes-i...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Battlefield 6 standard ger Tombstone content.

Battlefield 6 Phantom Edition ger dig Phantom content + Tombstone + BF Token + Battlepass + 25 tier skips samt.

https://www.ign.com/articles/battlefield-6-heres-what-comes-i...

ååhhh, det hade jag ingen aning om! Då blev jag lite extra glad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag förbokade iaf, verkar ju otroligt bra såhär långt. Sen kan man väl också göra återköp på Steam om man spelar under typ 10 eller 20h?

2timmar för att få pengarna tillbaka

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Jag kommer att strunta i BF6 så länge dice/EA håller Brian J Audette bakom ryggen, vägrar stödja någon som inte har mer råge i ryggen och vågar sätta ner foten när någon anställd vräker ur sig såna vidriga saker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Nu närmar sig släppet med stormsteg, endast en dryg vecka kvar! Vilken plattform ska man köpa spelet på, Steam, direkt i EA-appen, eller? Är det något speciellt man ska tänka på? Och vilken edition blir det, Standard eller Phantom? Är det värt att förboka för att få Tombstone?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Nu närmar sig släppet med stormsteg, endast en dryg vecka kvar! Vilken plattform ska man köpa spelet på, Steam, direkt i EA-appen, eller? Är det något speciellt man ska tänka på? Och vilken edition blir det, Standard eller Phantom? Är det värt att förboka för att få Tombstone?

Steam alla dagar i veckan. Gillar inte alls EA-appen, plus jag har nästan alla andra spel på Steam, är väl en smaksak. Jag förbokade standard edition. Tror ingen kan svara på vad någon annan tycker är värt eller inte, för mig var det inte värt med det extra content man får i Phantom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Steam for the win

Kan bara hålla med, kommer köpa den i Steam appen. Anledningen till detta är mycket enkelt då alla (mina vänner )har steam men det är inte säkert att de använder andra lanuchers så då blir det absolut enklast att bjuda in till spel 🤓🤓🤓

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa via EA appen, har rabatt via EA-play. Lutar åt standard spelet bara, inte sugen på att betala extra för skins.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Battlefield 6 requires 75.97 GB of storage space

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Lul wut?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Kommer att köpa via EA appen, har rabatt via EA-play. Lutar åt standard spelet bara, inte sugen på att betala extra för skins.

Det gjorde jag också, fint med 10% rabatt om man har Xbox Game Pass. Lite nostalgi också eftersom man har alla tidigare BF-spel där med

Permalänk
Medlem

Försöker googla lite men hittar inget vettigt.

Vad är status på maps inför release? Jag tyckte att samtliga Beta-maps var för små. Verkar samtidigt som att det "bara" kommer 9 maps vid release? Så... hur många stora kartor blir det?

Krasst sett så var min känsla att det mer var "team deathmatch" man spelade än Conquest, det var sån sjuk jävla kaos med att det kom folk från höger och vänster hela tiden, och folk zergade runt och förlorade basen dom precis tog innan dom hann fram mot nästa....

Jag är ute efter ett långsammare, mer taktiskt tempo, där man faktiskt jobbar för att ta över / försvara baser. Kommer BF6 kunna leverera på det?

Orbital var i mitt tycke den bästa BF2042-kartan, för att ge en hint om vad jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad är status på maps inför release? Jag tyckte att samtliga Beta-maps var för små. Verkar samtidigt som att det "bara" kommer 9 maps vid release? Så... hur många stora kartor blir det?

Krasst sett så var min känsla att det mer var "team deathmatch" man spelade än Conquest, det var sån sjuk jävla kaos med att det kom folk från höger och vänster hela tiden, och folk zergade runt och förlorade basen dom precis tog innan dom hann fram mot nästa....

Jag är ute efter ett långsammare, mer taktiskt tempo, där man faktiskt jobbar för att ta över / försvara baser. Kommer BF6 kunna leverera på det?

Orbital var i mitt tycke den bästa BF2042-kartan, för att ge en hint om vad jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Som jag uppfattat det (kan ha fel):

Launch:
Siege of Cairo (S/M)
Iberian Offensive (M)
Liberation Peak (M/L)? Osäker, den var störst i betan.
Empire State (S)
Manhattan Bridge (M/L)? Gissar på M pga av namnet.
Mirak Valley (XL)
Saints Quarter (S)
New Sobek City (L)
Operation Firestorm (L)

Senare i season 1:
Blackwell Fields (L)
Eastwood (L/XL)

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller med… därför jag/vi alltid höll till på 32-48 players servrar med stora maps förr… bättre teamplay/samarbete.vill jag ha kaos, kan jag spela call of duty…

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag förstår vad du menar, kommer BF6 kunna leverera detta? Absolut till hundra procent, kommer alla "play the objectives" istället för att få så många kills som möjligt? Troligen inte.
Jag tror definitivt att BF6 kommer bli en vinnare men jag blir trött på de nya bf spelarna som inte spelar sina roller eller hjälper objectives mot laget.

Det blir bra detta, inte många dagar kvar nu 🙂

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Jag vill tro att BF6 kommer bli ett bra exemplar och en spelyta till att visa ett riktigt Battlefield. Hur det bl.a. spelades back in the day och att döda trenden lite med att en Octane spruta i röven, full gas hela tiden, inte alltid är det roligaste eller smartaste för att vinna fighten. BF veteranerna kan steppa upp och agera mentorer. Lets goooo

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Noctua | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | Cooled by Noctua