Muskampen 2025: Segraren korad!

Logitech lanserar MX Master 4 - nu med haptisk feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

48% återvunnen plats.... sen stoppar vi en elmotor som aldrig hade behövts eller efterfrågats som görs av blodmetaller ifrån Kongo. Utmärkt !

G pro wireless får bli sista logitech prylen som jag äger, har redan fått laga den och byta brytare lite för många gånger. Sen ska vi inte prata om donglarna som gett upp för många jag känner, flera gånger dessutom. Tar gärna emot tips på liknande möss från andra tillverkare som man kanske missat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Att den säljer bra betyder inte att den är felfri.
Företagen ska absolut ha feedback på vad som skulle kunna vara bättre.

Absolut, men nu handlade det om att hitta "en forumrepresentant att skälla på". Tycker inte att det är relevant att skälla på någon i det här fallet - det är lite som att klaga på att brödkniven man just köpt inte är en motorsåg - men du kan säkert skicka feedback till dem om du vill.

https://support.logi.com/hc/en-us/requests/new

(länken från Google, men den ser rimlig ut)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Ja, det är ju jättebra för Logitech om du köper flera möss. Ser inte problemet?

Logitechs hela idé är att de har gjort några bra möss genom åren, och sedan uppdaterar de dessa ytterst försiktigt för att regelbundet ha något nytt. De hade kunnat sälja min gamla Mouseman Wheel från 90-talet i nya utgåvor med jämna mellanrum och jag hade varit nöjd, men det är väl inte så marknaden fungerar.

125hz är ingen höjdare i windows heller, vem vill ha en hackig muspekare för 1500kr? Märks framfröallt när man ritar i cad osv. Klar dealbreaker för mig.

Så ja Logitechs utvecklingsteam har gjort en miss där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

G pro wireless får bli sista logitech prylen som jag äger, har redan fått laga den och byta brytare lite för många gånger. Sen ska vi inte prata om donglarna som gett upp för många jag känner, flera gånger dessutom. Tar gärna emot tips på liknande möss från andra tillverkare som man kanske missat!

Om man använder möss som har Unifi så går det jämt ut. När vi kastar mössen av slitage på jobbet, lägger vi undan donglarna i en sammlingslåda. Sen om donglarna går sönder eller någon tappar bort en, så tar man en beg där. Så det tycker jag endå Logitech gjort okej. Men MX serien har verkligen bara utvecklats "för att". Vi har kört MX sedan dag 1 på jobbet och vi köpte en pall nästan av orginalet när den slutades produceras, för det fanns ingen poäng med efterföljarna...snarare tvärt om.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

intressant att vi aldrig haft en mus med force feedback.. eller har vi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Detta är inte Logitechs första mus med haptisk feedback. Logitech iFeel mössen gjorde detta för många år sedan också.

Exakt!
Hade en sån blå mus när det begav sig.
Lite fräckt, som force feedback fast i en mus.

Tyckte det var lite ballt och synd att det försvann.
Tills nudå 😅

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem

Jag har en 3S som jag gillar och saknar faktiskt vibrationsfinessen från iFeel så jag slog till direkt på MX 4an.

Tyvärr är ergonomin helt värdelös för mig. Plastytan plus silikonet där tummen och lillfingret ligger an, gör att jag blir obehagligt svettig om handen efter bara nån minut. Tummen har det värst och dessutom har de ändrat formen så att man inte har något stöd åt tummen när man behöver lyfta musen lite och ta om tag. Man behöver alltså klämma till med tummen för att få tag, men tummen är ju svettig så den glider...

Extremt besviken på Logitech, den här kommer att få gå i retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

OK, fast det här är inte barnarbete - det här är en produkt som är designad för en annan del av marknaden än just dig. Den verkar sälja bra, eftersom de just uppdaterade den igen. Köp nåt annat då.

Det är en produkt som kan vara bättre med en minimal förändring och därmed kunna sälja ännu mer.

Men jag antar att du, med den logiken, hade varit nöjd med USB 2.0 för det säljer ju ganska bra .
Klart man kan och ska kräva mer, särskilt när man missar bollen så otroligt som med denna.
Polling rate har en enorm påverkan, på samma sätt som att gå från 60 till 120+Hz på skärmen - finns noll anledning eftersom man har just denna funktionen i deras andra möss som kostar en tredjedel priset.

Problemet är att det finns inget annat eftersom alla kontorsmöss / tysta möss har samma begränsning - just därför halva kontoret sitter med blåa, röda och gröna gamlingmöss

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Va först ganska hypad över den då jag brukar byta just min vardagliga(använder 2 möss, en spel mus och en vardaglig mus pga musarm) och känner att min mx3 s får hänga kvar i några år till..

Permalänk
Medlem

Logitech kör även en trade-in kampanj för dem som redan har en MX Master/Anywhere. Dock så nämns inte vanliga MX Master 2/3 i villkoren utan enbart 2S/3S. 🤔

EDIT: Och så verkar det som att man måste beställa musen direkt från Logitech, de är den enda godkända återförsäljaren i listan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Allt jag ville var en förbättrat sensor...Blah.

Permalänk
Medlem

Huuuuuuuuuuur kan dom inte uppgradera polling rate?

Det känns som om att dom har en 24-fps-räcker-för alla-kille som produktutvecklare.