Muskampen 2025: Segraren korad!

Logitech lanserar MX Master 4 - nu med haptisk feedback

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar MX Master 4 - nu med haptisk feedback

Funktionen du inte visste att du ville ha, alternativt aldrig bett om.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Va väldigt hypad på musen, tyvärr så ids jag inte med en så långsam mus. 125hz uppdateringsfrekvens är inte tillräckligt.

Då spelar jag inte på musen, men min precision när jag rör runt musen i videoredigeringsprogram är viktigt för att jag ska arbeta snabbt.

Permalänk
Medlem

Det var just sensorn som jag hade bekymmer med på MX Master 3, för låg Hz eller liknande. Funkar som jobbmus, men inget annat.

Har dock varit ute efter MX Anywhere 3S Pale Gray, men kommer aldrig på rea

Får se ifall jag skaffar denna i Pale Gray istället.

Visa signatur

GPU: ASUS TUF 4070 Ti | CPU: Ryzen 5 9600 Non-X | RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32
Mobo: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk

Detta är inte Logitechs första mus med haptisk feedback. Logitech iFeel mössen gjorde detta för många år sedan också.

Permalänk
Medlem

Bra med en mus som vibrerar när det behövs precision 😂

Funkar säkert men låter ironiskt som koncept.

Permalänk
Medlem

Ja precis vad man vill ha när man behöver mm-precision jaga motståndare i pixelstorlek, VIBRATION !!! ...oh ja varför vill man ha bra batteritid?

Permalänk
Medlem

48% återvunnen plats.... sen stoppar vi en elmotor som aldrig hade behövts eller efterfrågats som görs av blodmetaller ifrån Kongo. Utmärkt !

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Detta är inte Logitechs första mus med haptisk feedback. Logitech iFeel mössen gjorde detta för många år sedan också.

Det är inte deras första mus med en ring-meny heller. De har provat tidigare, men ingen använder det. Det är en dålig idé, för vi människor är inte så bra på att göra runda rörelser med armen (däremot går det bra med fingrarna).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Intressant med skruvarna på undersidan, undrar om alla är exponerade? Ett problem jag har med min Master 3S är att skruvarna sitter under glidytorna, vilket gör det svårare när man behöver skruva isär musen för att rengöra den.

Permalänk
Medlem

Jag slutade med mus när min MX Master 1 gav upp för några år sedan

Permalänk
VR-fantast

Återvunnen plast är något som låter bra på pappret om man vill greenwasha, sämre i praktiken:

Dangerous chemicals found in recycled plastics, making them unsafe for use – experts explain the hazards

Citat:

We found 191 pesticides, 107 pharmaceuticals and 81 industrial compounds among many others in the recycled plastic pellets

https://theconversation.com/dangerous-chemicals-found-in-recy...

Permalänk
Medlem

Hade en master 2s ett tag. Alldeles för tung och slö för mig. Men scrollhjulet var trevligt om än högljutt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Återvunnen plast är något som låter bra på pappret om man vill greenwasha, sämre i praktiken:

Dangerous chemicals found in recycled plastics, making them unsafe for use – experts explain the hazards

https://theconversation.com/dangerous-chemicals-found-in-recy...

Den studien säger inget om hurvida återvunnen plast är farlig, bara de ämnen finns där, att det finns anledning att undersöka det vidare. Den jämför inte heller hur återvunnen plast står sig mot ny plast. Skulle inte säga den studien räcker för att man aktivt ska undvika återvunnen plast.

Sen kan återvunnen plast mycket väll bara vara greenwashing, det utalar jag mig inte om.

edit: läste slarvigt, så tog bort delen om ingen referensplast (dock var studien rätt otydlig på hur refernsplastsen användes i jämförelsens)

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av rotkiv42:

Den studien säger inget om hurvida återvunnen plast är farlig, bara de ämnen finns där, att det finns anledning att undersöka det vidare. Den jämför inte heller hur återvunnen plast står sig mot ny plast. Skulle inte säga den studien räcker för att man aktivt ska undvika återvunnen plast.

Sen kan återvunnen plast mycket väll bara vara greenwashing, det utalar jag mig inte om.

Plastbehållare som har använts för att förvara bekämpningsmedel, mediciner och dylikt kontaminerar den återvunna plasten enligt ovan. Det problemet finns av uppenbara skäl inte med den nytillverkade plasten. Hur mikroplaster släpps till omgivningen finns det hyllmeter om ifall man vill förkovra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Plastbehållare som har använts för att förvara bekämpningsmedel, mediciner och dylikt kontaminerar den återvunna plasten enligt ovan. Det problemet finns av uppenbara skäl inte med den nytillverkade plasten. Hur mikroplaster släpps till omgivningen finns det hyllmeter om ifall man vill förkovra sig.

Jag läste lite slarvigt dom hade en referensplast, ursäkta för det (men dom säger aldrig varifrån föroreningarna kommer). Poängen kvarstår att de inte direkt uttalar sig om säkerheten utan bara konstaterar att dess ämnen finns i plasten.

Permalänk
Medlem

Fortfarande låg polling rate. Helt sinnesjukt och irriterande. Det hade räckt att gå från 125 till typ 250, men inte ens det kunde de göra.

Synd, hade köpt annars.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Intressant med skruvarna på undersidan, undrar om alla är exponerade? Ett problem jag har med min Master 3S är att skruvarna sitter under glidytorna, vilket gör det svårare när man behöver skruva isär musen för att rengöra den.

Ja det är ett himla jobb att få ut kulan när man ska göra rent de där små rullarna.

Permalänk
Medlem

Så otroligt sorgligt att man säljer en fantastisk mus för 1500kr och sedan är den FORTFARANDE FAST MED 125Hz .

Skärp er, det är löjligt

Inte en chans att jag köper denna vilket är synd, annars hade jag köpt två…
Finns det inte en forumrepresentant från @Logitech någon kan skälla på?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hade önskat att man kunde koppla musen till fler datorer än tre. Lite meckigt när man flera laptops och stationära datorer. Sedan vore det smidigt om tangentbord och mus kunde kommunicera utan någon särskild mjukvara så att det räcker att ändra dator på en av enheterna för att båda ska switcha.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte har höjt polling rate. Den dagen Logitech släpper en MX Master med 1000 Hz så köper jag den direkt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fan vilket muntert gäng som diskuterar detta då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Så otroligt sorgligt att man säljer en fantastisk mus för 1500kr och sedan är den FORTFARANDE FAST MED 125Hz .

Skärp er, det är löjligt

Inte en chans att jag köper denna vilket är synd, annars hade jag köpt två…
Finns det inte en forumrepresentant från @Logitech någon kan skälla på?

Personer som skäller på "representanter", kundtjänst etc. brukar vara trevliga prickar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Fan vilket muntert gäng som diskuterar detta då.

Vi försöker bara hjälpa Logitech. Deras utvecklingsavdelning behöver bevisligen det. I deras värld är man antingen en gamer eller en kontorsnisse. Är man en kontorsnisse som spelar på fritiden så måste man tydligen skaffa två olika möss.

felstav